پنج‌شنبه 23 فروردین 1403 - 11 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/19 12:46
کد خبر: 12552

حمله مرگبار خفاش به اعضای یک خانواده

دو کودک از سه کودکی که مورد حمله خفاش قرار گرفته بودند جان خود را از دست دادند.

دو کودک ، از سه کودکی که در اوایل ماه دسامبر توسط یک خفاش هار در منطقه‌ای در مکزیک مورد حمله قرار گرفته بودند جان خود را از دست دادند. مرگ یک پسر و دختر که با هم خواهر و برادر بودند بر اثر بیماری هاری تایید شده است.

به تازگی دختر ۸ ساله این خانواده که توسط یک خفاش گازگرفته شده بود، ۱۰ روز پس از برادرش بر اثر هاری جان خود را از دست داد.  روسای بیمارستان اکنون تایید کرده اند که خواهر او نیز روز شنبه درگذشت.

otha

برادر هفت ساله این کودک نیز در تاریخ ۲۸ دسامبر در بیمارستان عمومی دکتر آرلیو والدویسو در شهر اواکساکا در جنوب مکزیک جان خود را از دست داد ه بود. آزمایشات این کودک نشان داد که او قبل از مرگش به هاری مبتلا شده است.

 این دو کودک اهل روستای کوهستانی دورافتاده پالو دی لیما بودند. خواهر دو ساله آن‌ها نیز که گفته می‌شود از ناحیه کمر توسط همان پستاندار گاز گرفته شده بود، پس از ۹ روز درمان بهبود یافته است.

 پدربزرگ بچه‌ها بعدا این سه کودک را به بیمارستان منتقل کرده بود.

خفاش

 سازمان بهداشت محلی در بیانیه‌ای اعلام کرد: بیمار هشت ساله اهل روتای پالودلیما که در بیمارستان دکتر آلریو والدویسو تحت مراقبت‌های پزشکی بود، روز شنبه ۷ ژانویه درگذشت.

 مقامات منطقه‌ای عدم مراجعه فوری خانواده کودکان به بیمارستان را به ناآگاهی آن‌ها در مورد چگونگی مواجهه با این وضعیت مرتبط می‌دانند.

 این مرگ و میر‌ها همچنین به انتقاد از سیستم بهداشتی مکزیک که در برخی از مناطق دورافتاده ضعیف عمل می‌کند منجر شده است.

اکنون مقامات اواکساکا به این روستای دورافتاده سفر کرده اند تا سگ‌ها و گربه‌ها را علیه هاری واکسینه کنند.

 گفتنی است؛ هاری یک بیماری بسیار جدی است که مغز و اعصاب فرد را درگیر می‌کند. این بیماری معمولاً از طریق گاز گرفتن یا خراش یک حیوان آلوده به انسان منتقل می‌شود که معمولاً سگ‌ها است. این بیماری در سراسر جهان، به ویژه در آسیا، آفریقا، و آمریکای مرکزی و جنوبی دیده می‌شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/39zlw2