پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/05/07 18:07
کد خبر: 3449

آیا با توجه به کرونا در کنکور شرکت می کنید؟

توضیحاتی در مورد برگزاری و یا عدم برگزاری کنکور99 را در سایت ستاره پارسی بخوانید:

گروه جامعه: کرونا نظام آموزشی کشور را در برزخی میان برگزاری یا لغو آزمون‌های سراسری قرار داده، تصمیمی که در هر صورت اعتراض بخشی از داوطلبان را به همراه خواهد داشت.همزمان با شیوع گسترده کرونا در کشور و تعطیلی بسیاری از برنامه‌‎های جمعی، کنکور سراسری، ارشد و دکتری 99 نیز چندین بار به تعویق افتاد و داوطلبان این آزمون‌ها وضعیت متفاوتی را نسبت به سال‌های گذشته تجربه کردند.

این ویروس نه تنها از نظر فیزیکی سلامت کنکوری‌ها را به خطر انداخته، بلکه از نظر روحی و روانی نیز داوطلبان را تحت تاثیر قرار داده است.در این بین، خبرها و شایعات زیادی که در فضای مجازی بین مردم و مخاطبان کنکور رد و بدل می‌شود  بر این مشکلات افزوده است. در آخرین نمونه انتشار خبری از زبان یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مبنی بر ارائه طرح دو فوریتی برای لغو کنکور کارشناسی ارشد و استفاده از سوابق تحصیلی برای ورود به دانشگاه‌ها ساعتی داوطلبان را سردرگم کرد، اما در نهایت این خبر تکذیب و اعلام شد برگزاری، تعویق یا لغو کنکور در اختیار ستاد ملی مقابله به بیماری کروناست.

تا لحظه تنظیم این گزارش ستاد ملی مقابله با کرونا برای تعویق مجدد یا لغو این آزمون‌ها تصمیمی نگرفته و بر اساس آخرین اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور قرار است آزمون دکتری 9 مرداد، کارشناسی ارشد ناپیوسته از 16 تا 18 مرداد و کنکور سراسری از 29 مرداد تا یک شهریور برگزار شوند و تاریخ دریافت کارت‌های حضور در آزمون نیز اعلام شده است. اما با توجه به تجارب گذشته در تعویق افتادن لحظه آخری، کنکوری‌ها همچنان احتمال تعویق یا لغو این آزمون را پیش‌بینی ‌می‌کنند. عده‌ای نگرانند این شرایط باعث شود هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌هایشان به ثمر ننشیند؛ برخی مضطرب هستند مثبت شدن تست کرونایشان مانع شرکت آنها در آزمون شود و بخش دیگری می‌هراسند که با شرکت در آزمون، کرونا بگیرند.

 


نظرات خود را در مورد برگزاری و یا عدم برگزاری کنکور سراری99 در سایت ستاره پارسی بیان کنید

 

 


 سرنوشت جوانان مملکت به سازوکاری به نام کنکور و تست گره خورده است

مرتضی عنابستانی، داوطلب مقطع دکتری کنکور 99 در خصوص برگزاری کنکور در روزهای کرونایی می‌گوید: تأثیرات روحی و روانی که این روزها از آن صحبت می‌کنیم، به قبل از کرونا بر می‌گردد. ما یک سازوکار فسادانگیز و فسادآلودی به نام کنکور داریم که از دوره‌ای تصمیم گرفته شد که دیگر نباشد. اما گویی دست‌اندرکاران و مسئولان مربوطه به یاد ندارند که برای حذف کنکور چه تصمیماتی گرفتند.وی تصریح می‌کند: دلایل اقتصادی که پشت کنکور وجود دارد، باعث حذف آن نمی‌شود چراکه سرنوشت جوانان مملکت و افرادی که تحصیل کرده‌اند به سازوکاری به نام کنکور و تست گره خورده است. سیستم یکپارچه و فاسدی در کنار تست‌زنی و کنکور وجود دارد که با داشتن رسانه، انتشارات، برگزاری کلاس و...  درآمدزایی می‌کند.این داوطلب مقطع دکتری کنکور 99 عنوان می‌کند: اولین مشکلی که وجود دارد، کرونا نیست و فکر نمی‌کنم کشورهای دیگر تا این حد با مسئله‌ای به نام «کنکور» درگیر باشند. موضوعی که باید به آن پرداخته و به این پرسش پاسخ داده شود این است که آیا کشورهای در معرض کرونا با مسئله‌ای به نام «کنکور» مواجه هستند. طبیعتاً باید در سال‌های گذشته گواهی ورود به دانشگاه‌ها گشاده می‌شد و از آن طرف هم با خروج از دانشگاه متناسب با تخصص، شغلی تعیین می‌شد.


وی اضافه می‌کند: در شرایطی که کرونا وجود دارد طبیعتاً برگزاری تجمعات و مراسماتی که ممکن است افراد زیادی در آن حضور داشته باشند عقلاً و منطقا پذیرفته نیست و این موضوع برای برگزاری کنکور هم شرایط مشابهی دارد و ممکن است که جان شهروندان و جوانان به خطر بیفتد. اگر دلسوزی وجود داشته باشد، فرصتی که کرونا ایجاد کرده باعث می‌شود تا بازنگری جدی‌تری در خصوص کنکور داشته باشیم. اگر مسئولان تصمیم گیرنده از ابتدا مطرح می‌کردند که قرار نیست کنکور در تاریخ مقرر برگزار شود، بهتر بود تا حداقل یک هفته مانده به آزمون، اعلام کنند که کنکور به تعویق می‌افتد.عنابستانی بیان می‌کند: در حقیقت بحران کرونا غیرقابل پیش‌بینی بود و  شرایط سختی را برای افرادی که تصمیم گیرنده بودند، رقم زد. اما اگر کنکور در فروردین و اردیبهشت ماه برگزار می‌شد شرایط بهتر از تیر و مردادماه بود چراکه با به تعویق انداختن آزمون شاهد تغییری در شرایط بحران نبودیم. با توجه به غیرقابل پیش‌بینی بودن این ویروس و شرایطی که از لحاظ اقتصادی با آن درگیر هستیم، تأثیر بدی برروی داوطلبان کنکور گذاشته است.



تعویق‌های پی در پی، برنامه‌ریزی‌های شخصی و درسی افراد را به هم می‌ریزد


وی در خصوص ورود افراد به دانشگاه بر حسب سوابق تحصیلی خاطرنشان می‌کند: تعویق‌های پی در پی، برنامه‌ریزی‌های شخصی و درسی افراد را به هم می‌ریزد و برگزاری آزمون در موعد مقرر برای من بهتر از خرداد و مردادماه بود. کنکوری که افراد در شرایط حال حاضر می‌خواهند بدهند، تأثیری  منفی به همراه خواهد داشت. به طور کلی کنکور باید برداشته شود یا حداقل معطوف به دانشگاه‌ها باشد نه اینکه به صورت سراسری برگزار شود.

این داوطلب مقطع دکتری کنکور 99 تأکید می‌کند: قطعاً ورود کیفی دانشجویان به مقاطع تحصیلی بالاتر بهتر از برگزاری کنکور است. بنابراین ورود افراد به دانشگاه برحسب سوابق تحصیلی نیازمند این است که از دوره‌ای به بعد عنوان کنند افرادی که قصد دارند به دانشگاه بروند؛ ملاک ورود آن‌ها، عملکرد در تحصیل، ایده و تخصص است.وی می‌گوید: با توجه به شرایط کنونی، گرفتن تصمیمات ضرب‌الاجلی صحیح نیست و صرف طرح کردن مسئله‌ای که قطعاً اجرا نمی‌شود، فشارهای روحی و روانی زیادی را برای داوطلب کنکوری رقم می‌زند.عنابستانی عنوان می‌کند: اقتصاد و نبود رفاه حداقلی برای مردم جامعه،  مشکل اصلی ما در کنکور و مدیریت کرونا براساس صحبت‌هایی است که اهل فن می‌کنند. نگاهی که دولتمردان به کنکور دارند، یک نگاه بلندمدت توسعه و تخصص‌گرا نیست که بر روی نیروی انسانی متمرکز باشد. مسئولان بیشتر بر این توجه دارند که چگونه در کوتاه مدت بتوانند منافع اقتصادی و خرده بنگاه‌های اقتصادی که حول مسئله کنکور شکل گرفته‌اند، ر ا به منظور منافع اقتصادی خود تأمین کنند. این داوطلب مقطع دکتری کنکور 99 اظهار می‌کند: برگزاری کنکور تنها یک سرگرمی است و به این خاطر جدی گرفته نمی‌شود. برای بحران کرونا هم این‌گونه است و اگر اقتصاد صحیحی داشتیم شاید می‌توانستیم بیشتر راجع به قرنطینه و دوری از تجمعات صحبت کنیم.



کنکور در کرونا نمادی از یک وضعیت آشفته‌ است

عنابستانی می‌گوید: اما ما در یک وضعیت بحرانی قرار داریم که در بسیاری از جوانب و وجوه  مانند آموزش نیروی انسانی دچار مشکل هستیم و این امر باعث می‌شود ما به مشکلات و معضلات مختص خودمان به نام کنکور در زمان بحران کرونا مواجه باشیم. کنکور در کرونا نمادی از وضعیت آشفته‌ای است که ما از جهات مختلف در ایران با آن دچار هستیم. فرصت کرونا شاید بد نباشد که ما وجدانی‌تر، انسانی‌تر و متعهدانه‌تر به نیروی انسانی نگاه کنیم.
وی تأکید می‌کند: تصمیم و کار صحیح برای کنکور این است که برگزار نشود و جای خود را به سازوکارهایی بدهد که منصفانه‌تر هستند و ارزیابی جدی‌تری هم دارند. شاید بتوان از فرصت کرونا با همه خطرهایی که ممکن است وجود داشته باشد، برای جراحی جدی در سیستم آموزشی کشور استفاده کرد.



تعویق‌های پی‌درپی‌ کنکور برایمان آزاردهنده شده است

علی سیدموسوی، داوطلب مقطع ارشد کنکور99 در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار می‌کند: تعلیق کنکور در یکی دو مرحله اول قابل درک بود اما تداوم آن، استرس زیادی را به همراه دارد و فردی که از ابتدای مهرماه مطالعه و درس خواندن را آغاز کرده و در کنار آن استرس کنکور را داشته، به یک باره وقتی آزمون چندین بار به تعویق می‌افتد، زندگی شخصی و درسی فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد که حتی ممکن است در برخی از افراد منجر به بروز بیماری‌ها ‌شود.وی می‌گوید: برگزاری کنکور برای فردی که اهداف و انگیزه‌های خود در آینده را ترسیم کرده، بسیار مهم است و به تعویق افتادن پی در پی آن تأثیر منفی در روح و روان فرد می‌گذارد. در این بین داوطلبانی که به صورت جدی برای کنکور برنامه‌ریزی و مطالعه نکرده‌اند شاید برای آنها اوضاع خیلی تفاوتی نداشته باشد، اما نباید تلاش کسانی که قریب به ده ماه است برای موفقیت در کنکور تلاش می‌کنند و استرس آن را به خود و خانواده‌هایشان منتقل می‌کنند نادیده بگیریم، زمانی که اخبار را پیگیری می‌کنم و می‌بینم که بار دیگر ممکن است کنکور به تعویق بیوفتد یا شایعاتی مبنی بر لغو آن منتشر می‌شود، از درون احساس شکست می‌کنم.این داوطلب مقطع ارشد کنکور99 در خصوص ورود افراد به دانشگاه بر حسب سوابق تحصیلی بیان می‌کند:  حداقل نیمی از داوطلبان ارشد، افرادی هستند که تغییر رشته دادند، درباره آنها چگونه می‌خواهند تصمیم‌گیری کنند. اگر می‌توان نقطه پایانی برای کرونا در نظر گرفت، منطقی است که کنکور برگزار نشود اما وقتی می‌گویند کرونا نقطه پایانی ندارد و ما را دعوت به هم زیستی مسالمت‌آمیز با کرونا می‌کنند پس چطور می‌شود کنکور را لغو کنند.


موسوی خاطرنشان می‌کند: ما نباید تصمیمات خلق‎الساعه بگیریم، اگر قرار به حذف کنکور است پس چرا اساسا از داوطلبان ثبت‌نام کردیم، تصمیم درباره حذف کنکور باید از مدتها قبل از طریق سازمان سنجش، وزارت علوم و در نهایت مجلس شورای اسلامی پیگیری شود، نه اینکه با ورود کرونا یک‌باره به این نتیجه برسیم که کنکور حذف شود. آیا پس از حذف کنکور به پیشنهاد یا جایگزینی برای آن فکر شده است؟ به نظر من اینها تنها حرف است و به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسد، چراکه 10 سال است که می‌شنویم کنکور باید حذف شود.این داوطلب مقطع ارشد کنکور99 اضافه می‌کند: با توجه به اینکه هیچ نقطه پایانی برای کرونا نیست، من اگر تصمیم گیرنده بودم کنکور را به هر جهت برگزار می‌کردم و برای برگزاری کنکور شعب آزمون را افزایش و فاصله‌های بیشتری را در نظر می‌گرفتم. هیچ اختلاف و تمایزی بین کنکور سراسری، ارشد و دکتری در نظر نمی‌گرفتم چراکه در هر مقطع، سرنوشت کلی از جوانانی که برای آن انگیزه دارند و تلاش کرده‌اند گره خورده است و به تعویق افتادن یا حذف هر کدام از مقاطع بی‌نظمی غیر قابل وصفی را در زندگی آنها به وجود می‌آورد.
 
 

61657624



طولانی شدن زمان برگزاری کنکور خسته کننده شده است

الهام حدادیان، داوطلب مقطع ارشد کنکور99 می‌گوید: من تقریبا از اواخر شهریورماه سال گذشته شروع کردم به پیدا کردن منابع، تحقیق و مشورت درباره رشته مورد نظرم تا اینکه از اوایل مهرماه به طور جدی درس خواندن را آغاز کردم، با توجه به اینکه سرکار می‌روم و مسئولیت زیادی دارم، مسیر پر فراز و نشیب و سنگینی را برای موفقیت در کنکور متحمل شدم.وی ادامه می‌دهد: طبیعتاً فردی که کنکوری است برای خود برنامه‌ریزی بلند مدت و کوتاه مدت دارد تا آن‌ها را عملی کند و در نهایت جمع‌بندی خوبی داشته باشد اما متأسفانه با توجه به تعویق افتادن کنکور، برنامه‌ریزی کوتاه مدت من نیز تحت تأثیر قرار گرفت و دائما تغییر می‌کرد. وی اضافه می‌کند: زمانی که برای اولین بار کنکور به تعویق افتاد، خوشحال بودم زیرا می‌توانستم وقت بیشتری برای درس خواندن داشته باشم تا نقاط ضعف خود را در آن بازه زمانی جبران کنم. اما اکنون هر چه می‌گذرد و کنکور به تعویق بیشتری می‌افتد هنوز هم برای من خوشحالی دارد زیرا هم می‌توانم درس بیشتری بخوانم و هم نگرانی‌هایی که از محل برگزاری آزمون داشتم را کاهش دهم.   جامعه آماری و جمعیت بزرگی است که باید کنکور بدهند. شرایط همه مانند دیگری نیست و امکاناتی که ما داریم را شاید بسیاری از داوطلبان شهرستان‌ها یا روستاها نداشته باشند.حدادیان تصریح می‌کند: با توجه به شیوع کرونا و اینکه خراسان رضوی وضعیت خوبی ندارد اگر کنکور برگزار شود بسیاری از افراد که در شهرستان‌ها یا روستاها هستند باید مسافتی را طی کنند تا به محل آزمون برسند و طبیعتاً این مساله می‌تواند برای خودشان و دیگران بسیار خطرناک باشد. من برای کرونا و برگزاری کنکور خیلی استرس دارم چراکه ممکن است اطرافیانم ناقل باشند و به دیگران منتقل کنند یا خودم ناقل بدون علامت باشم.



این داوطلب مقطع ارشد کنکور99 خاطرنشان می‌کند: من به خاطر کنکور از همه تفریحات و کارهای شخصی خود دست کشیدم و تنها درس می‌خواندم و به تعویق افتادن مکرر کنکور دیگر خسته کننده شده است.وی اظهار می‌کند: اخباری شنیدم که قرار است وزارت بهداشت پروتکل‌هایی را در زمان برگزاری کنکور ابلاغ کند اما تصور نمی‌کنم و اطمینان ندارم که بتوانند پروتکل‌ها را صد در صد اعمال کنند. تمامی تجمع‌ها و مراسم‌ها کنسل شده اما جمعیت سه میلیون نفری که قرار است در کنکور شرکت کنند قطعاً خطر بالایی را به همراه دارند. اگر من مسئول تصمیم گیرنده بودم فکر می‌کنم باز هم کنکور را به تعویق می‌انداختم چراکه به تعویق انداختن آزمون، حداقل استرس کرونایی افراد کنکوری را کاهش می‌دهد.حدادیان می‌گوید: زمانی که خود را در جلسه آزمون با دستکش، ماسک و فضایی که این نگرانی را به همراه دارد تصور می‌کنم، استرس مضاعفی به من وارد می‌شود و به این دلیل تعویق کنکور در شرایط کنونی بسیار بهتر است و واقعاً نمی‌توان اطمینان داشت که آیا به طور کامل پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود یا خیر، درباره موضوع احتمالی حذف کنکور هم سنجیده‌تر تصمیم‌گیری شود  و در این زمینه آسیب‌شناسی صورت گیرد.



تعویق کنکور سرنوشت دانشجویان را به بازی می‌گیرد

فاطمه طالبیان، داوطلب مقطع دکتری کنکور 99 در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار می‌کند: از همان ابتدا هدف از ثبت نام کنکور محک زدن خودم بود. به این دلیل تلاش زیادی برای درس خواندن نکردم اما افراد زیادی در اطرافم هستند که باید در مقاطع مختلف آزمون دهند. به تعویق افتادن کنکور برای بعضی از آن‌ها خوشحال کننده بود و انگیزه بیشتری برای آن‌ها به وجود آورد که تلاش خود را افزایش دهند.وی اضافه می‌کند: اما واقعا هیچ کدام از آن‌ها قلباً از لغو شدن کنکور خوشحال نیستند و می‌گویند که با سرنوشت دانشجویان بازی می‌شود. با توجه به اینکه مسیر آینده خود را براساس آزمون دکتری ترسیم نکردم، لغو یا تعویق کنکور برای من اهمیت چندانی ندارد. به نظر من کنکور قابل دور زدن نیست.این داوطلب مقطع دکتری کنکور 99 در خصوص ورود افراد به دانشگاه بر حسب سوابق تحصیلی خاطرنشان می‌کند: برای افرادی که همان رشته را می‌خوانند قطعاً می‌تواند معیار خوبی یا راه حل مناسبی باشد اما یک خلاء دارد. فردی که تغییر رشته داده باشد، مسئولان چگونه می‌خواهند فرد را بسنجند. هیچ کدام از اطرافیان من که با جدیت درس خواندند از ته دل راضی نیستند که مسیر زندگی آن‌ها به خاطر عقب و جلو افتادن کنکور ضربه ببیند.



 کنکور را در فضاهای باز برگزار کنند

فاطمه مهدوی، داوطلب مقطع ارشد کنکور99 در خصوص لغو برگزاری کنکور به دلیل شیوع کرونا، می‌گوید: با توجه به اینکه من در اسفندماه به کرونا مبتلا شدم و به سفارش پزشک اگر بار دیگر مبتلا می‌شدم وضعیت ریه‌هایم بدتر می‌شود، از برگزاری کنکور نگران هستم. تصور اینکه برای آزمون باید چهار الی پنج ساعت را در سالن جلسات و در کنار افراد زیادی باشم، استرس زیادی به من وارد می‌کند.وی عنوان می‌کند: چاره‌ای جز این نیست که کنکور تا زمان مساعد شدن شرایط کرونا به تعویق بیفتد. این را می‌دانم که افراد برای آینده خود برنامه‌ریزی و اهدافی را در سر دارند اما به این فکر کنند که اگر در همان جلسه آزمون مبتلا شوند، چه اتفاقی برای خود و خانواده آن‌ها خواهد افتاد. رویدادهای بزرگ جهانی به دلیل کرونا لغو شد و فکر نمی‌کنم کنکور که هر سال در ایران برگزار می‌شود از جان افراد مهم‌تر باشد.این داوطلب مقطع ارشد کنکور99 تصریح می‌کند: اگر تصمیم گیرنده بودم در چنین شرایطی که آمار بستری‌ها در شهر مشهد افزایش یافته، آزمون را برگزار نمی‌کردم یا با پروتکل‌های سرسخت تر، از تمام دانشگاه‌های سطح شهر استفاده می‌کردم و در محیط‌های باز آزمون را برگزار می‌کردم. در افغانستان کنکور  را در فضای باز برگزار کردند که  از محیط سربسته بسیار بهتر است و نشان دادند که این امر شدنی است.



 تعویق یا حذف کنکور تأثیری بر روحیه من ندارد

مژده مروتی، داوطلب مقطع ارشد کنکور 99 می‌گوید: من به شخصه فردی نبودم که اخبار تعویق یا حذف کنکور تاثیری بر روی من بگذارد اما همین امر باعث می‌شد که بسیار جدی مطالعه داشته باشم ولی با کنسل شدن برگزاری کنکور، متوقف می‌شدم و به استراحت می‌پرداختم و عملاً این چند روز استراحت را از دست می‌دادم. اما باید این موضوع را در نظر داشت که جان‌ افراد مهم‌تر است و کنکور دادن فایده‌ای ندارد اگر اتفاقی برای داوطلب یا خانواده رخ دهد.وی عنوان می‌کند: برگزاری کنکور در سال آینده منطقی‌تر است. اما نمی‌دانم اگر یکسال همه چیز به تعویق بیفتد چه اتفاقی رخ خواهد داد. اینکه گفته می‌شود عده‌ای براساس سوابق تحصیلی به دانشگاه راه پیدا می‌کنند نوعی بی‌عدالتی است چراکه ممکن است فرد در طول تحصیل نمره خوبی کسب نکرده باشد و اگر با این شرایط راه پیدا کند، قطعاً روحیه خوبی نخواهد داشت. این داوطلب مقطع ارشد کنکور 99 بیان می‌کند: در خصوص ارزیابی با استفاده از سوابق تحصیلی من که هیچ آمادگی نداشتم و نمی‌دانستم که قرار است براین اساس سنجیده شوم تصمیم درستی نیست . دانشجویی که قرار است با ماسک، دستکش و شیلد کنکور بدهد و اینکه می‌گویند باید کولرها خاموش باشند، شرایط بسیار سختی را تجربه خواهد کرد و  بازدهی او را پایین خواهد آورد.

 


طولانی شدن زمان کنکور بسیار زجرآور شده است

لعیا فضیلت، داوطلب کنکور سراسری 99 می‌گوید: هرچه یک مسئله مهم‌تر و سنگین‌تر باشد، فرد دوست دارد زودتر زمان بگذرد تا به موعود مقرر برسد و تمام شود اما با جریان‌هایی که اتفاق افتاد، زمان حمل کردن این حجم از استرس و اضطراب چه در داوطلبانی که درس می‌خوانند و چه در افرادی که نمی‌خوانند طولانی‌تر شد و برای من به شخصه بسیار زجرآور شد طوری که به صورت ناخودآگاه حس می‌کردم به شدت عصبی و پرخاشگرایانه با خانواده و اطرافیانم رفتار می‌کنم.وی تصریح می‌کند: در حقیقت از یک زمانی به بعد اهمیت موضوع کنکور برایم کمرنگ‌تر شد و تنها منتظر بودم که هرچه زودتر زمان برگزاری برسد و این بازه زمانی متشنج تمام شود. بنابراین موافق برگزاری هر چه سریع‌تر آزمون هستم تا استرس کمتری را تحمل کنم.  این داوطلب کنکور سراسری 99 بیان می‌کند: از ابتدای سال همه مشاوران، دبیران کنکور و... می‌گفتند مباحث تشریحی مدرسه‌ را در حد پاس کردن بگذرانید و همه تمرکزتان را روی تست و کنکور قرار دهید، من و خیلی از همکلاسی‌هایم این کار را انجام دادیم. اکثر افراد در سال‌های گذشته نمره زیر ۱۹ نداشتیم و معدل ما بالا بود اما نسبت به این موضوع بی‌تفاوت شدیم و به افت شدید نمره برخوردیم، به نظر من ورود دانشجویان بر حسب سوابق تحصیلی خیلی منطقی نیست. 



انتشار اخبار کذب استرس‌زا است


فائزه عیدی، داوطلب کنکور 99 در رشته تجربی در خصوص برگزاری کنکور امسال به دلیل شیوع کرونا، تصریح می‌کند: انتشار اخباری مبنی بر عدم برگزاری کنکور برای داوطلبانی که در طی یک سال گذشته سخت مشغول خواندن دروس خود بودند، استرس زا است.  تعویق برگزاری زمان کنکور حق دانش آموزانی را که برای این آزمون مطالعه کرده‌اند را ضایع می‌کند و امیدواریم هر چه سریع‌تر کنکور برگزار شود تا به آرامش برسیم.
عیدی خاطرنشان می‌کند: در صورتی که کنکور به تعویق بیفتد دیگر توانی برای مطالعه طی یک‌سال آینده را نخواهم داشت و مسئولان باید در این زمینه تصمیم‌گیری بهتری داشته باشند و تمامی

 

 


به نظر شما بهترین تصمیم برای برگزاری کنکور و آزمون‌های سراسری چیست؟ اگر شما از شرکت‌کنندگان کنکور امسال هستید، کمی از دغدغه‌های‌تان برای ما بگویید؟


 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/36jp74