جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/05/12 10:41
کد خبر: 3590

پسرها در قرنطینه راحتتر پیشنهاد ازدواج می دهند

برای مثال یک نفر از هر ده پاسخ‌دهنده از تمام گروه‌های سنی اظهار داشت که قرنطینه به آن‌ها کمک کرد تا بفهمند که می‌خواهند به شریک زندگی خود پیشنهاد ازدواج بدهند.

تحقیق جدیدی نشان می‌دهد که بیش از یک سوم افراد بین ۱۶ تا ۳۴ سال می‌کوشند تا در دوران قرنطینه از لحاظ عاطفی شریک زندگی خود را حمایت کنند.


تعجب حدیثه تهرانی از حرکات ورزشی همسرش با صدای بلند+فیلم

 

مطالعه‌ای توسط مرکز خیریه روابط به نام ریلت (Relate) در میان ۲۰۵۸ فرد بزرگ‌سال بریتانیایی انجام شده که برمبنای آن بسیاری در طول بیماری همه‌گیر مشکلات ارتباطی را تجربه کرده‌اند.

 

بیش از یک نفر از چهار نفر (۲۸ درصد) بین ۱۶ تا ۳۴ سال در مقایسه با ۱۷ درصد افراد از تمام گروه‌های سنی، اظهار کردند که از چگونگی شرایط رابطه خود پس از دوران قرنطینه مضطرب‌اند.

 

در عین حال نزدیک به یک سوم پاسخ‌دهندگان بین ۱۶ تا ۳۴ سال نگرانند که بعد از پایان موقعیت دورکاری از منزل  شریک زندگی‌شان، احساس تنهایی و دل‌تنگی کنند.

 

علاوه بر این بیش از یک پنجم (۲۳ درصد) گفته‌اند که نگرانند با پایان گرفتن دوره قرنطینه حس حسادت دوباره وارد رابطه‌شان شود.

البته قرنطینه منجر به درک بیشتر بعضی افراد از رابطه‌شان شده است.

 

برای مثال یک نفر از هر ده پاسخ‌دهنده از تمام گروه‌های سنی اظهار داشت که قرنطینه به آن‌ها کمک کرد تا بفهمند که می‌خواهند به شریک زندگی خود پیشنهاد ازدواج بدهند.

 

به نظر می‌رسد که این همه‌گیری تاثیرات مثبتی هم روی مردان داشته است زیرا ۴۱ درصد پاسخ‌دهندگان مذکر در نظرسنجی ریلیت گفتند که از گفت‌وگوهای صریح و صادقانه با همراه زندگی‌شان  پیرامون موضوعات دشوار احساس راحتی بیشتری می‌کنند و ۳۵ درصد زنان هم حس مشابهی را گزارش کرده‌اند.

 


کشف حجاب و خداحافظی ساناز طاری از بازیگری جنجالی شد+عکس و بیوگرافی

 

 

قرنطینه بر روابط با دوستان و اعضای خانواده هم تاثیر مثبتی داشته است.

تقریبا نیمی از افراد این نظرسنجی (۴۵ درصد) گفته‌اند که از لحاظ عاطفی احساس نزدیکی بیشتری با والدین خود پیدا کرده‌اند و ۴۱ درصد هم گفتند که در طول قرنطینه فهمیدند که پدرومادرشان تا چه اندازه برایشان اهمیت دارند.

 

این نظرسنجی برای خاطرنشان کردن آغاز هفته روابط در ریلیت انجام شد و از مردم خواسته شد تا عکس یا ویدیو از کسانی که در دوران قرنطینه حامی محکمی برایشان بوده‌اند، در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند و از هشتگ حامیان رابطه RelationshipRocks# استفاده کنند.

 

آیدان جونز مدیر ارشد ریلیت اظهار داشت: «تا پیش از این دوره‌ای با این مقیاس فشار پایدار بر همه جنبه‌های زندگی به یاد نداریم. روابط هسته اصلی سلامت و شادمانی‌اند و ما می‌خواهیم با بالا بردن آگاهی درباره قدرت روابط، در بدترین زمان زندگی از خودمان محافظت کنیم و از لحاظ روحی پایدار باشیم.»

 

آقای جونز افزود، اکنون رابطه بیش از هر زمان دیگری در مرکز توجه است.

«می‌خواهیم در هفته رابطه‌ها، کمک کنیم تا افراد بهترین دست‌آورد روابط خود را در قرنطینه جشن بگیرند و سپس به موارد دشوارتر بپردازیم.

 

ما این جا موقعیتی منحصربه‌فرد در اختیار داریم و نقش روابط به عنوان اساسی‌ترین موضوع زندگی برای بسیاری کاملا روشن است. من همه را تشویق می‌کنم تا این هفته درباره رابطه‌های خود حرف بزنند؛ چه یک تشکر از حمایت‌های فردی در دوران قرنطینه باشد و یا پرداختن به موضوعی که در ماه‌های اخیر پنهان مانده است.»

 

منبع: ایندپندنت


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2rzom4