جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/05/18 17:59
کد خبر: 3785

چرا بهتر است سهام عدالت را همچنان نگهداریم

از روز یکشنبه ۳۰ درصد دوم سهام عدالت قابل فروش می شود اما با توجه به این که طی چند ماه گذشته ارزش این سهام رشد بسیار خوبی کرده کارشناسان توصیه می کنند که دارندگان سهام عدالت این سهام را همچنان نگه دارند و آن را به فروش نرسانند.

بر اساس تعریفی که در پایگاه اطلاع‌رسانی  سهام عدالت ، مشاهده می‌کنیم، منظور، فروش تسهیلات بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین، به اقشار پایین درآمدی جامعه است. به زبان دیگر، می‌توان سهام عدالت  را نوعی یارانه، تلقی کرد. طرح سهام عدالت در دولت نهم اجرایی شد و در میان طرح‌های اقتصادی دولتی در جهت بهبود رفاه و حمایت از اقشار کم‌درآمد جامعه و فقرا، طرح سهام عدالت بیشتر موردتوجه بوده و به دفعات مورد حمایت قرارگرفته است.

 


بامزه ترین تقلید صدای کمدین بزرگ از علی دایی و سلبریتی های دیگر+فیلم دیده نشده


 

 محسن تقی نژاد مدرس و کارشناس بازار سرمایه درمورد قابل معامله شدن ۳۰ درصد دوم سهام عدالت گفت: با توجه به اینکه عید غدیر امسال ۳۰ درصد دوم سهام عدالت مجددا قابل فروش می‌شود، افرادی که سهام عدالت دارند می‌توانند تا ۶۰ درصد از سهام عدالت خود را بفروشند و وجه آن را دریافت کنند. در حال حاضر ارزش سهام ۵۰۰ هزار تومانی سهام عدالت به ۲۰ میلیون تومان رسیده است.

 

سهام عدالت

 

وی ادامه داد: طی هفته‌های اخیر افرادی بوده‌اند که سفارش فروش ۳۰ درصد سهام عدالت خود را داده‌اند اما پول آن هنوز به حسابشان واریز نشده است. در سیستم فعلی فروش سهام عدالت مشکلاتی وجود دارد و توصیه من به افرادی که سهام عدالت دارند این است که سهام خود را نگهداری کنند تا زمانی که سهام عدالت به طور کامل آزاد شود. با توجه به حمایت‌های دولت وضعیت سهام عدالت مثبت ارزیابی می‌شود و مجددا امکان رشد ارزش این سهام وجود دارد.

 

تقی نژاد گفت: اگر افراد نیازی به نقدینگی حاصل از فروش سهام عدالت ندارند آن را نگهداری کنند و از این فرصت به وجود آمده استفاده کنند.  با توجه به اینکه مشخص نیست فرآیند فروش سهام عدالت چقدر طول می‌کشد، نگهداری این سهام گزینه سرمایه گذاری خوبی محسوب می‌شود.

 

منبع:خبرآنلاین


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4mxyb3