یک‌شنبه 26 فروردین 1403 - 14 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/05/20 08:30
کد خبر: 8401

خبر خوش/امشب منتظر این واریزی باشید

واریزی امشب چیست؟

یارانه به مفهوم کنونی آن از دههٔ چهل وارد اقتصاد ایران شد. اما تا پیش از ان نیز برخی قوانین و دستور العمل‌ها، مصداق‌هایی جزئی از یارانه بودند هرچند که ماهیتاً تفاوت‌های آشکاری با یارانه کنونی داشته‌است. واژه یارانه به جای سوبسید را بهاءالدین خرمشاهی پیشنهاد داد.میزان سوبسید تا سال ۱۳۱۵ بسیار پایین بود به‌طوری‌که کل یارانه پرداختی دولت تا سال ۱۳۵۱  ۱۶۶۸ میلیون ریال بود که این میزان تنها نزدیک به ۴٫۱ درصد یارانه در سال ۱۳۵۴ بود.

یارانه نقدی مرداد ماه امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. صد و بیست و ششمین مرحله یارانه نقدی مردادماه ساعت ۲۴ امشب ۲۰ مردادماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

یارانه

بر اساس اطلاعیه این سازمان، یارانه پرداختی مردادماه (۱۴۰۰) مانند سنوات گذشته به ازای هر نفر ۴۵۵،۰۰ تومان به همراه افزایش حداقل مستمری خانوار‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور به حساب سرپرستان محترم خانوار‌ها واریز و قابل برداشت خواهد بود. همچنین براساس مصوبه ستاد ملی کرونا واطلاع رسانی‌های قبلی انجام شده، این ماه چهاردهمین قسط از اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی مرحله اول وام کرونا از یارانه سرپرستان خانواری که تسهیلات رادریافت کرده‌اند کسر خواهد شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/36vve4