چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/07/12 06:47
وام ودیعه مسکن | شرایط وام ودیعه مسکن | زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن | سامانه وام ودیعه مسکن
کد خبر: 9113

خبر مهم برای متقاضیان وام ودیعه مسکن/مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن

متقاضیان وام ودیعه مسکن حتما بخوانند.

وام ودیعه مسکن تا چه زمانی مهلت ثبت نام دارد؟ این سوال متقاضیان وام ودیعه مسکن است. ثبت نام وام ودیعه مسکن تمدید شد. سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir می باشد. متقاضیان وام ودیعه مسکن تا آذر ماه مهلت ثبت نام دارند.

محمود محمود زاده معاون وزیر راه و شهرسازی، از تمدید مهلت ثبت‌نام وام ودیعه مسکن خبر داد و گفت:

مهلت ثبت‌نام وام ودیعه مسکن تا آذر ماه تمدید شده و متقاضیان واجد شرایطی که تاکنون ثبت‌نام نکرده‌اند می‌توانند با مراجعه به سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کنند.

او بیان کرد:

پیش از تمدید این وام سامانه باز بود و متقاضیان می‌توانستند در این سامانه ثبت‌نام کنند، اما در حال حاضر با تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا متقاضیان به راحتی می‌توانند در سامانه ثبت نام و با بارگذاری اطلاعات و مراجعه به بانک‌ها اقدام به دریافت تسهیلات کنند.

ثبت نام وام ودیعه مسکن تا آذرماه تمدید شد

پیش از این معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بود که در صورت تمدید ثبت نام وام ودیعه مسکن تا آذر ماه برنامه ریزی برای متقاضیانی که در نیمه دوم سال قرارداد آن‌ها منعقد می‌شود صورت خواهد گرفت تا این افراد هم بتوانند در سامانه برای دریافت تسهیلات ثبت نام کنند.

همچنین معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اظهار کرده بود:

هر یک از بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات قوانین مخصوص خود را دارند و برای ضمانت تسهیلات به صورت سلیقه‌ای عمل می‌کنند، بنابراین باید مشکل ضمانت تسهیلات اجاره توسط بانک مرکزی پیگیری شود.

او اعلام کرده بود: در خصوص ضمانت سیستم بانکی با بانک مرکزی طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، بانک‌ها صحبت شده است و امیدواریم این موضوع هر چه سریع تر بر طرف شود.

متقاضیان ثبت نام وام ودیعه مسکن ، تسعیلات دریافت می کنند؟

محمود زاده در خصوص متقاضیانی که سال گذشته تسهیلات ودیعه مسکن دریافت کرده اند، گفت: طبق قوانین بانکی تا زمانی که متقاضیانی تسهیلات مسکنی خود را تسویه حساب نکند و اقساط خود را پرداخت نکند، نمی‌توانند تسهیلات جدیدی دریافت کنند.

گفتنی است، در حال حاضر به گفته بسیاری از متقاضیان در سامانه امکان انتخاب بانک و شعبه بانک وجود ندارد که این موضوع را از معاون وزیر راه و شهرسازی پیگیری کرده ایم که اعلام شد این مشکل توسط بانک مرکزی در سامانه در حال پیگیری است و به زودی برطرف می‌شود.

براساس این گزارش سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در منطقه شهری تهران ۷۰ میلیون تومان، سایر کلان‌شهر‌ها (شهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت یعنی شهر‌های مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه) ۴۰ میلیون تومان و سایر شهر‌ها ۲۵ میلیون تومان است. همچنین، متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

گفتنی است، تمامی متقاضیان باید در هنگام بارگذاری اطلاعات دارای کد رهگیری باشند و مشاوران املاک موظف هستند به تمامی قرارداد‌ها کد رهگیری بدون اخذ مبلغی ارائه دهند.

 

 

 

 

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4mvdb4