یک‌شنبه 02 اردیبهشت 1403 - 21 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/12/25 06:09
کد خبر: 9241

شروط اولیه ثبت فوری برند که باید بدانید

برند یا همان علایم تجاری چیزی است که سالیان دراز در ذهن مخاطب و مشتریان شما ماندگار می‌شود و کسب و کار شما را با آن نام و شکل می‌شناسند.

بسیار واضح و مشخص است که همه افراد در طول زندگی خود به وفور نیاز به دریافت مشاوره‌های حقوقی پیدا می‌کنند. مشاوره‌های حقوقی، فرآیندی است که همه در انتهای انجام آن، فرمول مربوط به حل مشکلات حقوقی‌شان را از کارشناس مربوطه دریافت خواهند کرد.

بعد این تفاسیر شما برای اینکه بتوانید کسب و کارتان را از گزند و سواستفاده رقبا مخصوصا از برند و لوگوی تجاری‌تان دور نگه دارید، باید آن را بصورت قانونی به ثبت برسانید.

 از مزایای ثبت کردن لوگوی تجاری‌تان، اعطای نمایندگی و دریافت وام‌های دولتی است.

برای اینکه قادر باشید برند خود را در کشورمان ایران ثبت کنید، باید یکی از دو نوع ثبت برند یعنی ثبت حقوقی و حقیقی استفاده کنید که هر کدام از آنها دارای ضوابط و مدارک خاصی برای ثبت شدن دارند.

اگر قصدتان این باشد که در ابتدا برند خود را بصورت حقیقی به ثبت برسانید، نیازی به ثبت شرکت ندارید، زیرا می‌توانید با ارائه کپی مجوز فعالیت و تصویر مدارک شناسایی خود خیلی راحت برای ثبت آن اقدام کنید.

 

 

اما در صورتی که قصد ثبت برند حقیقی آن هم بصورت لاتین را داشته باشید، باید برای اخذ کارت بازرگانی خود اقدام کنید که شرایط و ضوابط خاص‌تری همچون ارائه کپی مدارک شناسایی اعضا، کپی مجوز فعالیت و همچنین کپی آخرین روزنامه رسمی ثبت شده شرکت شما می‌باشد.

برای هر کدام از این موارد، ثبت برند در کمترین زمان درنظر گرفته شده است که شما با رعایت کردن قدم به قدم آنها می‌توانید به راحتی برند خود را در اسرع وقت به ثبت برسانید. ولی رعایت کردن این شرایط نیازمند استفاده از مشاوره و راهنمایی افراد متخصص در این زمینه است که قبلا برندهای مطرحی را به ثبت رسانده و تجربه کافی در این زمینه داشته باشند.

 

مزایایی که ثبت برند دارد

علائم تجاری، شعارها و مفاهیم تجاری یک سازمان را در دل خود نشان می‌دهد. لوگوی تجاری یک شرکت نماینده نوع فعالیت و هدف آن شرکت یا مجموعه تجاری می‌باشد. از مهمترین مزایای ثبت برند این است که افراد و کارافرینان می‌توانند تبلیغات و برنامه‌های بازاریابی خود را بر اساس آن پیش ببرند.

برند یا همان علایم تجاری چیزی است که سالیان دراز در ذهن مخاطب و مشتریان شما ماندگار می‌شود و کسب و کار شما را با آن نام و شکل می‌شناسند.

ثبت و داشتن لوگوی تجاری از مهمترین کارهایی است که شما باید انجام دهید تا بتوانید برنامه‌های بازاریابی و تبلیغاتی‌تان را شناخته‌تر پیش ببرید. بصورت خلاصه می‌توان گفت که برند و لوگوی تجاری همان چیزی است که به شما کمک می‌کند تا کسب‌وکارتان در ذهن مخاطب ثبت شود.

موسسه حقوقی هوران با جمع‌آوری این متخصصین سعی کرده است تا مشاوره آنلاین رایگان در اختیار شما عزیزان قرار دهد تا بتوانید راحت و در کمترین زمان ممکن، برند خود را کاملا معتبر و خلاقانه به ثبت برسانید.

 

شبیه نبودن به برندهای قبلی

مهمترین و اولین شرطی که برای ثبت برند در نظر گرفته شده این است که برند تجاری شما تحت هیچ شرایطی نباید شبیه به لوگو و نام تجاری که قبلا ثبت شده است، باشد.

برای این کار ابتدا باید تمامی استعلام‌های لازم را در مورد لوگو و برند تجاری که قصد ثبت آن را دارید، بگیرید تا بتوانید سریع و به راحتی برندی کاملا خلاقانه و جدید را رونمایی کنید.

بدانید که ثبت برند بصورت قانونی با عملیات برندینگ کاملا فرق دارد، زمانی که بصورت قانونی عملیات برند را انجام نداده باشید، نمی‌توانید به هنگام سواستفاده رقیبان از این کار جلوگیری کرده و خسارات وارد شده به کسب و کارتان را کاهش دهید.

پس باید سعی کنید که با انتخاب نامی خلاقانه و منحصر به فرد برای برند خودتان که نباید شامل اسامی خاص، اسامی مشاهیر و یا نامهای جغرافیایی باشد، شانس ثبت لوگوی‌تان را پایین بیاورید.

مجموعه، مشاوران و تیم قدرتمند هوران، خدمات مشاوره درجه یکی در این زمینه در اختیارتان قرار می‌دهد تا مراحل ثبت برند کسب و کار شما با سرعت بالایی پیش رود.

 

صورتجلسه تغییرات

بعد از برگزاری هر جلسه‌ای و در پایان آن باید تمام تصمیمات و گفتگوهایی که بیان شده است، نوشته و ثبت شود که این مورد مهم صورتجلسه نام دارد که تکمیل کننده هر جلسه‌ای است.

چیزهایی که در صورتجلسه قید می‌شوند عبارتند از تاریخ، ساعت، محل برگزاری جلسه، موارد و گفتگو و تصمیماتی که اعضا در این جلسه بیان می‌کنند، است.

در راستای تغییرات شرکت‌ باید ثبت صورتجلسه که از مهمترین موارد می‌باشد، توسط موسسین هر شرکتی به سرانجام برسد. این تغییرات عبارتند از: تغییر در سرمایه، تغییر در اعضا و یا تغییر در اساسنامه که باید توسط افراد با سابقه و مجرب صورت گیرد.

موسسه حقوقی هوران با سالها تجربه در امور ثبتی و حقوقی بهترین گزینه برای رسیدن به اهداف شما خواهد بود.

بعد از تمام شدن روند ثبت شرکت مورد نظر، باید برای هر نوع تغییر (مثلا تغییر آدرس محل شرکت، یا تغییر سرمایه اولیه و...) و بقیه مواردی که در اساسنامه گفته و به تصویب رسیده است، اقدام شود.

اول از همه باید مراتب را به اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری اطلاع دهند. کلیه این تغییرات بعد از تصویب مجمع عمومی فوق العاده یا هیئت مدیره امکانپذیر است. برای همین منظور تهیه و تنظیم صورتجلسه‌های مجامع بسیار ضروری می‌باشد.

اضافه کنیم که برای انجام برخی از تغییرات، تدوین بیشتر از یک صورتجلسه الزامی می‌باشد.

 

تغییرات شرکت

وقتی که شرکتی ثبت می‌شود ممکن است اتفاقاتی بیفتد تا تغییراتی در شرکت ایجاد شود.

هر شرکتی در طول عمر خود یک بار ثبت می‌شود و دهها حتی صدها بار تغیرات اجباری و گاهی داوطلبانه می‌کند. همه تغییرات و تصمیمات شرکتها در مجمع عمومی فوق‌‌العاده و عادی یا در جلسات هیئت مدیره قابل انجام می‌باشد.

تغییرات ایجاد شده در شرکت از جمله تغییرات اساسنامه و تغییر در سرمایه عبارتند از کاهش یا افزایش آن، انحلال شرکت، ورود و خروج شرکا، تغییر اعضای هیئت مدیره یا حتی تغییر سمت آنها، انتقال سهام، تغییر حق امضا و.. باید در اسرع وقت ثبت شود.

صورتجلسه هرکدام از تغییرات ایجاد شده در شرکت باید تکمیل و سپس در سامانه اداراه ثبت شرکت‌ها در بخش صورتجلسه شرکت لازم، اعمال و فرم مربوط به صورتجلسه را ارسال شود. با این روش، تغییرات ایجاد شده در شرکت به اطلاع اداره ثبت شرکتها خواهد رسید.

 

جمع بندی

موسسه حقوقی هوران از بهترین و حرفه‌ای‌ترین موسسات مشاوره حقوقی می‌باشد.

هدف اصلی مجموعه هوران رضایت مشتریان عزیز است، با سابقه درازمدتی که در این زمینه داشته‌ایم توانسته‌ایم با تعرفه‌های پایین، کارهای مشتریان خود را با بهترین کیفیت و کمترین زمان انجام دهیم.

برای دغدغه نداشتن بهتر است کارهای صفر تا صد حقوقی و ثبتی خود را به تیم قدرتمند هوران بسپارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه‌ها و تعرفه‌ها با مشاورین ما حاصل فرمایید تا بهترین راهکار را به شما ارائه دهیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3qraa4