شنبه 01 اردیبهشت 1403 - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/12/28 09:17
کد خبر: 9243

چطور با ایده های خلاقانه وسایل دور ریختنی را بازیافت کنیم؟

می توان گفت دیگر نیازی نیست تا در این دوره و زمانه وسایل دور ریختنی و غیرقابل استفاده خانه خود را دور بیاندازید.

می توانید فقط با کمی خلاقیت و دیدن راهکارهای آموزشی وسایل دور ریختنی خانه خود را دوباره بازیافت و استفاده مجدد کنید.

با اینکار هم می توانید به امور زندگی خود کمک کنید و هم به نوبه خود در کمک به طبیعت و محیط زیست سهم خواهید داشت.

به هر حال بازیافت وسایل دور ریختنی یکی از نکاتی است که در سالهای اخیر با زیاد شدن زباله های دور ریختی در سطح جهان، بسیار حائز اهمیت شناخته می شود.

شما می توانید از هر چیزی که در کنار و گوشه ای از خانه شما یافت می شود، برای ساخت کاردستی با وسایل دور ریختنی، استفاده کنید.

می توانید به سادگی اقلام ساده و اضافه در خانه را به ایده های خلاقانه، کاردستی های سرگرم کننده و یا کاردستی های تزئینی کم نظیر تبدیل کنید.

ما در ادامه راهکارهایی را به شما معرفی می کنیم که به شما در بازیافت ساده ترین وسایل خانه نیز کمک خواهند کرد.

از کارتن های مقوایی استفاده کنید

6EzNY6Dm772i

کارتن های مقوایی یکی از اقلامی هستند که در خانه اکثر ما به وفور یافت می شوند. اما اگر بدانید که از این وسیله ساده چه استفاده هایی می توانید بکنید، واقعا شگفت زده و متعجب خواهید شد.

شما می توانید از این وسیله جالب برای ساخت اسباب بازی های خلاقانه استفاده کنید، یا اینکه می توانید با کمک کارتنهای مقوایی کاردستی های دکوری فوق العاده کم نظیر بسازید.

فقط کافیست تا با کمی جست و جو در سایت ها و یافتن راهکارهایی برای ساختن کاردستی با کاغذ یا مقوا اشنا شوید.

سپس می توانید با کمی مهارت به ساخت ایده های خلاقانه برای ایجاد کاردستی با مقوا بپردازید.

ایده های یسیار فراوانی وجود دارند که به شما نحوه استفاده از کارتن مقوایی ، ساخت وسایل تزئینی با آن ها و بسیاری از ایده های خلاقانه دیگر را نشان می دهند.

بطری های پلاستیکی را بازیافت کنید

8ecd902a8d9330594b20a65d8616b8ad7202d1f5_600x400 - Copy

یکی دیگر از اقلام بسیار فراوان و موجود در خانه همه ما بطری های پلاستیکی هستند که حتما می دانید به دلیل جنسیت پلاستیکی آن ها، برای مدت ها و قرن ها در دل طبیعت باقی خواهند ماند و به سادگی بازیافت نمی شوند.

اما شما می توانید خودتان در خانه آن ها را دوباره استفاده کنید تا از ضربه زدن به طبیعت نیز جلوگیری کنید.

بطری های پلاستیکی یکی از وسایلی هستند که مطمئن در اینترنت ایده های فوق العاده و بسیار زیادی برای بازیافت آن ها را مشاهده خواهید کرد.

یکی از کاربردی ترین استفاده های بطری های پلاستیکی در زمینه ساخت گلدان های خانگی است. شما نیز می توانید با دیدن ویدئوهای آموزش ساخت گلدان با بطری، ایده های فوق العاده کم نظیری را برای بازیافت بطری ها مشاهده کنید.

همچنین بسیاری از ترفندهای دیگر وجود دارند که شما را حیرت زده خواهند کرد.

سخن نهایی، می توانید هر چیزی را بازیافت کنید

8ecd902a8d9330594b20a65d8616b8ad7202d1f5_600x400

مطمئنن تماشای ایده های کاربردی و ساخت کاردستی های مفید با مواد بازیافتی به شما کمک خواهند کرد تا خلاقیت خود را در این زمینه رشد دهید.

شما می توانید هر چیزی را دوباره بازیافت و استفاده کنید، از نایلون های پلاستیکی موجود در خانه شما گرفته تا پوست میوه ها، بطری های شیشه ای، فوم های کائوچو، پارچه، لیوان و قوطی ها، چوب کبریت، حتی ظرف های شکسته و هر چیز دیگری. حتی کاردستی با چوب بستنی می توانید بسازید!

همانطور که در ابتدا نیز گفتیم ، ساخت وسایل کاربردی با مواد بازیافتی علاوه بر اینکه به شما کمک خواهند کرد، به طبیعت نیز کمک می کنند و حتی جالب تر این است که برای ایده های خلاقانه خود نیازی به هزینه های سنگین نیز نخواهید داشت.

می توانید به سادگی ساخت کاردستی های بازیافتی را در گوگل جست و جو کنید و آن زمان با انبوهی از ایده های خلاقانه و ترفندهای کاربردی برای زندگی اشنا خواهید شد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4vw5z2