پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/06/13 04:00
کد خبر: 8666

تجاوز دو جنگنده اسرائیلی به هواپیمای ایرانی + جزئیات و فیلم

هواپیمای مسافربری ماهان که به مقصد بیروت پرواز کرده بود در آسمان کشور سوریه توسط دو جنگنده تهدید شد و برخی مسافران آسیب دیدند.

دو جنگنده رژیم صهیونیستی در اقدامی خصمانه با ایجاد مزاحمت برای پرواز مسافری تهران به بیروت هواپیمایی ماهان باعث ایجاد حالت اضطراری در این پرواز که خانواده های زیادی مسافرانش بودند ، شدند. گزارشگر صدا و سیما که درون پرواز بوده از این حادثه گزارش داده است.

خبرگزاری اعلام کرد که هواپیمای مسافربری ماهان در آسمان کشور سوریه توسط دو جنگنده اسرائیلی تهدید شده است

 پرواز مسافربری هواپیمای ماهان به مقصد بیروت، اندکی پیش از فرود مورد تهاجم یک هواپیما جنگنده قرار گرفت.در حالیکه برخی منابع خبری از اسراییلی بودن این جنگنده خبر داده اند، گفته می شود احتمال دارد این هواپیما امریکایی باشد.

در اثر این تهاجم، هواپیمای ایرانی مجبور به فرود سریع شد که در اثر آن تعدادی از مسافران آسیب دیدند. حال یکی از مصدومان مساعد نیست.

 

 

 

 

یک منبع در هواپیمایی لبنان به شبکه خبری المیادین لبنان گفت به نظر می‌رسد جنگنده‌ای که برای هواپیمای مسافربری ایران در حریم هوایی سوریه مزاحمت ایجاد کرده آمریکایی بوده است.

منبع مذکور گفت که هواپیمای ماهان در مسیر خود به سمت فرودگاه بیروت بوده که جنگنده‌‌های مهاجم به آن، نزدیک شده است و خلبان مجبور شده است سرعت هواپیما را به صورت ناگهانی کاهش دهد که این مسئله باعث زخمی شدن شماری از سرنشینان این هواپیما شده است.

با این حال شبکه المیادین دقایقی بعد به نقل از منابع موثق خود گزارش داد کمه جنگنده‌های مهاجم اسرائیلی بوده و با پنهان شدن عمدی در پشت هواپیمای ماهان، قصد داشتند پدافند هوایی سوریه را مجبور به شلیک به این هواپیما کنند.

بر اساس این گزارش، خلبان هواپیمای مذکور مجبور می‌شود هواپیمای مسافربری را در فرودگاه دمشق سوریه فرود بیاورد و بعد از آرام شدن اوضاع مسیر خود را به سمت فرودگاه بیروت ادامه دهد.

هواپیمای مسافربری مذکور متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان و با شماره پرواز ۱۱۵۲ از تهران عازم بیروت بود.

شهادت مسافران این هواپیما حکایت از آن است که با نزدیک جنگنده‌های صهیونیستی به این هواپیما، خلبان مجبور شده است ارتفاع خود را ناگهانی کاهش دهد.

دقایقی پیش هواپیمای مسافربری ماهان در فرودگاه بیروت به زمین نشست.

 

منبع:دنیای اقتصاد-فارس


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2rvab3