پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/02/26 13:00
کد خبر: 1688

بیوگرافی محمود کریمی مداح + زندگی شخصی و ماجرای تیراندازی

در این قسمت از سایت ستاره پارسی بیوگرافی محمود کریمی مداح معروف را می خوانید.

محمود کریمی متولد 1347 است.محمود کریمی زاده نظام آباد تهران است.محمود کریمی مداح است.محمود کریمی دانشجوی انصرافی مدیریت صنعتی دانشگاه علامه طباطبایی با 74 واحد است،محمود کریمی پدرش مفقود الاثر و برادرش شهید اس، نام دیگر حاج محمود، عباس می باشد.

 

خانواده شهید

پدرش تقی کریمی در سال 61 در عملیات فتح المبین مفقود الاثر شد و برادرش ابوالفضل در عملیان کربلای 5 سال 1365 به شهادت رسید و حالا سه برادر دیگر نیز دارد.

محمود کریمی

شروع مداحی

محمود نوحه خواندن را از سال 1354 وقتی 7 ساله بود شروع کرد.

 

اولین بار در مسجدی در اصفهان مداحی کرد و از پدرش دو تومان پول گرفت، علت حضورشان در اصفهان به علت تبعید پدر همراه خانواده به اصفهان به جهت مبارزات قبل از انقلاب بود.

محمود کریمی

از کارگری تا کلاس مداحی

بعد از شهادت پدرش، از 13 سالگی در مشاغل مختلفی چون بنایی و نجاری هم کار می کرد و هم مداح بود، می گوید از سال 1362 از 15 سالگی تا 72 به اتفاق چند تا از دوستانش کلاس مداحی برگزار می کرد.

 

معلم مدرسه

حاج آقا کریمی از سال 1364 وقتی 17 ساله بود بعنوان مربی تربیتی تا سال 1373 در دبیرستان شهید منتظری بعنوان معلم حضور داشت.

 

محمود کریمی و همسرش

محمود کریمی مداح در سال 1370 وقتی 23 ساله بود ازدواج کرد و یک پسر و یک دختر دارد.

محمود کریمی

تقلید از شجریان

حاج محمود کریمی خود شاعر نیز است و بیشتر شعرهای نوحه هایش را خود می گوید، او اوایل دهه هشتاد با نوحه عشق یعنی … در رثای حضرت فاطمه به شهرت رسید.

 

شعر و ریتم نوحه بزن باران را از آلبوم شب سکوت کویر استاد شجریان تنظیم کرده است.

 

هفت تیرکشی

به نقل از خبرگزاری دانشجو : در دی ماه سال 92 محمود کریمی با ماشین مزدا 3 خود بعد از راه ندادن یک ماشین 206 با سرنشین یک آقا و خانوم چند تیر به سمت ماشین روانه می کند.

 

بعدها گفته شد راننده آقای کریمی که احتمالا محافظ وی بوده اقدام به تیراندازی کرده و گفته شد او حکم تیراندازی داشت.

محمود کریمی

از جودو تا کاراته

آقای مداح در رشته جودو کمربند مشکی و دان دو دارد همچنین در کاراته سبکه شین ذن نیز با کمربند سیاه صاحب دان 5 می باشد، می گوید به شنا نیز بسیار علاقمندم.

 

از مداحی پولی نمی گیرم

می گوید از مداحی پولی نمی گیرد و جز در حسینه شهدای امام زاده علی اکبر (ع) و مجلسی در مسجد الهادی برای بچه ها بسیجی جایی مداحی نمیکند.

محمود کریمی

 

در خدمت رهبری + شغل اصلی

حاج محمود از سال 1378 برای اولین بار خدمت رهبر انقلاب مداحی کرده است و حالا جزو مداحات بیت رهبری می باشد می گوید مقام معظم رهبری برای ما از پدر مهربان ترند.

 

حاج محمود کریمی مداح، در کار بازار سنگ و سفال می باشد.

منبع: فتوکده


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4p9xd3