پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/03/03 15:30
کد خبر: 1809

بیوگرافی کامل حسین تهی و همسرش + زندگی شخصی و خوانندگی

در این بخش از سایت ستاره پارسی بیوگرافی حسین تهی خواننده مشهور ایرانی را خواهید خواند.

سید حسین موسوی ملقب به حسین تهی زادهٔ ۶ بهمن ۱۳۶۴ است.حسین تهی خوانندهٔ رپ فارسی و پاپ اهل ایران است.حسین تهی از سال ۱۳۷۹ به‌طور غیرحرفه‌ای وارد عرصهٔ موسیقی شد و ترانه‌هایش را در استودیوی خانگی خودش ضبط و تکثیر کرد.حسین تهی از سال ۱۳۸۱ فعالیت‌اش را به‌طور حرفه‌ای آغاز و ترانه‌های خود را در استودیوهای شهر تهران ضبط کرد.او هم‌اکنون ساکن شهر لس آنجلس آمریکا است.حسین تهی در سال ۲۰۱۶، برندهٔ جایزهٔ بهترین خواننده هیپ هاپ پارتی و همچنین برندهٔ جایزهٔ بهترین آهنگ هیپ هاپ در مسابقهٔ جهانی دف باما موزیک شد. وی در سال ۲۰۱۷، برای دومین بار برندهٔ این مسابقهٔ جهانی شد.

حسین تهی

فارغ التحصیل فوق دیپلم مهندسی کامپیوتر از دانشگاه آزاد واحد دماوند است، نام اصلی اش سید حسین موسوی است، بزرگ شده تهرانپارس می باشد و حالا در پاریس زندگی می کند.

 

حسین تهی

شروع حرفه ای

علاقه اش به رپ و رجز خوانی این موسیقی خیلی زود او را از دوران مدرسه وارد این حرفه کرد، در سال 1379 وقتی 15 ساله بود بصورت غیرحرفه ای شروع به ضبط ترانه هایش در استودیوی های خانگی شد.

 

از سال 81 فعالیت های او شکل حرفه ای به خود گرفت.

حسین تهی

شهرت

تهی با ترانه رقص خودش را در دل مخاطبانش جا کرد و با ترانه کلید به اوج محبوبیت و معروفیت در دهه 80 رسید دوره ای را با تتلو در قالب گروه T&T همکاری کرد و همین باعث شد این دو در کنار هم بیشتر و بیشتر دیده شوند.

حسین تهی

گروه 021

مدتی هم به همراه امیر تتلو، رضا پیشرو گروه 021 را تشکیل دادند که مهمترین اثرشان ویدیو کلیپی برای آهنگ برو از پش من در سال 1384 بود او سپس با افشین جعفری و کامیار احمدزاده نیز همکاری داشت.

حسین تهی

اخراج تا پلمپ

در مدت حضورش بدلیل موسیقی رپ از دانشگاه اخراج شد و نتوانست لیسانس بگیرید، مغازه ای هم داشت که بدلیل فعالیت غیرمجاز در موسیقی زیرزمینی پلمپ شد.

حسین تهی

مهاجرت

بعد از سرکوب شدید موسیقی رپ، تصمیم گرفت برای ادامه فعالیت از ایران خارج شود، او در سال 88 راهی کشور امارات شد و دو سالی در دبی زندگی کرد سپس به لندن رفت و سال ها در این کشور بود.

 

او جدیدا در پاریس ساکن شده است.

حسین تهی

ماجرای شفا از امام حسین (ع)

من از امام حسین (ع) در کودکی شفا گرفته ام.

 

وقتی حدود پنج شش سالم بود یک بیماری عجیب و بدی سراغم آمد و درست در ایام دهه اول محرم بستری شدم یک شب روی تخت بیمارستان به شدت حالم بد بود آن شب صدای عزاداری دسته جان می آمد، همان لحظه از ته دلم گفتم ای کاش حالم خوب بود، توی دسته جات دهل می زدم و شربت می دادم.

 

شب خوابیدم و روز بعد حالم به طرز معجزه واری بهتر شد طوری که صبح روز عاشورا از بیمارستان مرخص شدم و توانستم نذرم را ادا کنم از آن زمان تا حالا عاشورا با همان حس و حال آن سال ها دهل بزنم.

حسین تهی

قطعه ای برای امام حسین

قطعه آقاجون را برای امام حسین (ع) ساختم قطعه ای که در آن، همه احساسم به آقا را آورده بودم و هنوز هم زمانی که آن را می شنوم، یاد آن لحظات می افتم.

 

حسین تهی در عروسی رضا قوچی و همسرش

 

حسین تهی

موفقیت های اخیر

در سال ۲۰۱۶ برنده جایزه بهترین خواننده هیپ هاپ پارتی و همچنین برنده جایزه بهترین آهنگ هیپ هاپ در مسابقه جهانی دف باما موزیک شد، وی در سال ۲۰۱۷ نیز برای دومین بار برنده ی این مسابقه جهانی شد.

حسین تهی

قلبم برای ایران

قلبم در ایران و برای ایران می تپد.از زندگی ام راضی ام و هر جای دنیا که باشم تنها دغدغه ام راضی بودن مخاطبانم یا همان ارتش تهی است.

حسین تهی

علاقه به گردنبند

وسیله مورد علاقه اش گردنبدش که نشان (تهی) دارد و هدیه روز تولدش از سوی مادرش می باشد است او اصولا علاقه زیادی به گردنبد و انگشتر دارد.

حسین تهی

غذای مورد علاقه تا نقاشی

غذای مورد علاقه اش در میان غذاهای ایرانی (قرمه سبزی) و در غذاهای خارجی (مرغ بریان فرانسوی) می باشد او همچنین علاقه زیادی به تابلو نقاشی معروف لئوردو داوینچی یعنی مونالیزا دارد.

 

● رنگ مورد علاقه : سیاه و سبز

● اصلیت: ملایر (واقع در همدان)

● خواننده محبوب : 2Pac

● هنوز ازدواج نکرده و مجرد است

منبع: فتوکده


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3gmmz3