پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/03/22 09:30
کد خبر: 2085

گفت و گویی جذاب و متفاوت با محمدرضا غفاری بلزیگر محبوب

محمدرضا غفاری بازیگر بی حاشیه ای است و سعی می کند تمام تمرکزش را روی حرفه اش بگذارد و خود را درگیر حواشی که پیرامون بازیگران و به خصوص جوانهای این حرفه وجود دارد، نکند.

محمدرضا غفاری زاده ۶ مرداد ۱۳۶۴ است.محمدرضا غفاری زاده تهران است.محمدرضا غفاری بازیگر سینما اهل کشور ایران است.محمدرضا غفاری از سال ۱۳۸۴ توسط پوران درخشنده در فیلم رؤیای خیس وارد عرصه بازیگری شد.در این قسمت از ستاره پارسی با محمدرضا غفاری بازیگر جوان کشور بیشتر آشنا می شید.

محمدرضا غفاری

تجربیاتی از جنس دوربین

از اولین‌باری که جلوی دوربین رفتید، بگویید؟


اولین‌بار شهریور 84 بود که سر فیلم «رؤیای خیس» پوران درخشنده جلوی دوربین رفتم.   اولین سکانس در یک کافی‌شاپ بود که فیلمبرداری‌اش از ساعت پنج صبح تا دو صبح فردای همان روز طول کشید. از آن روزهایی بود که نمی‌دانی چگونه می‌گذرد و شرایطی مثل سخت بودن کار و البته تازه‌کار بودن، استرس بیشتری به من می‌داد.
 

محمدرضا غفاری

حالا از آخرین‌بار برای‌مان بگویید، محمدرضا غفاری از «رؤیای خیس» تا «برف» چقدر تغییر کرده است؟

آخرین‌بار که جلوی دوربین بودم فیلم برف بود که حالا روی پرده است. تجربه خیلی خوبی بود؛ کار کردن با گروهی که خیلی حرفه‌ای هستند، کارگردان و فیلمنامه خیلی خوب است و گروه بازیگران و گروه پشت صحنه که بسیار خوب بودند، ضمن اینکه همیشه دوست داشتم با خانم رویا تیموریان کار کنم و این اتفاق برای من خیلی آموزنده بود. زمان «رؤیای خیس» تجربه زندگی کردنم خیلی کم بود و الان تجربه‌های بیشتری دارم. آن موقع دوست داشتم فقط یک فیلم بازی کنم، اما طی این سال‌ها چیزهای دیگری برایم مهم هستند؛ مثل اینکه کاری که انجام می‌دهم را دوست داشته و زمان فیلمبرداری خوشحال باشم و اینکه کار کردن در سینما برایم مهم‌تر است!

محمدرضا غفاری

بدترین حضورتان جلوی دوربین چه زمانی بوده است؟

من9 سال است که وارد این کار شده‌ام و سالی فقط یک فیلم بازی کرده‌ام. این به معنای این است که گزیده انتخاب کرده و همه نقش‌هایی که بازی کرده‌ام را دوست داشته‌ام. می‌توانستم کارهایی را بازی کنم که دوست‌شان نداشته‌ام، پس درنتیجه تمام کارهایی که کرده‌ام را دوست داشته‌ام. 

محمدرضا غفاری

بهترین حضورتان جلوی دوربین چه زمانی بوده است؟

من تمام کارهایی که انجام داده‌ام را دوست دارم، اما نقشم در فیلم «برف» و «انتهای خیابان هشتم» را دوست دارم به این دلیل که نقش‌های متفاوتی بود و فرصت این را داشتم که توانایی‌های خود را بیشتر نشان دهم.

 

پرافتخارترین فیلمی که تا به حال بازی کرده‌اید؟

برای من فیلم برف به دلیل اینکه اجازه نشان دادن خودم و توانایی‌هایم را در این فیلم بیشتر داشتم.
 

محمدرضا غفاری

اتفاق‌های شخصی
 

در بدترین حالت روحی چه کاری انجام می‌دهید؟

در بدترین حالت روحی خیلی ساکت می‌شوم و در خودم فرو می‌روم. ترجیح می‌دهم تنها باشم و پیاده‌روی کنم یا در اتوبان‌ها رانندگی کنم تا آرام شوم و به زندگی عادی برگردم.
 

در بهترین حالت روحی چه کاری انجام می‌دهید؟

در این حالت سعی می‌کنم با دوستان و خانواده‌ام باشم، خوشحال باشم و ضمن اینکه باز ترجیح می‌دهم تنها باشم و این حالت را با خودم تقسیم کنم و از اینکه حالم خوب است، لذت ببرم.
 

محمدرضا غفاری

مهم‌ترین خبری که درمورد خودتان و کارهای‌تان شنیده‌اید؟

مهم‌ترین خبر در چند سال گذشته بود. خبر گرفتن جایزه بازیگری در فستیوال رم برای فیلم «گس» بود.

 

جدی‌ترین بازیگر ایرانی کیست؟

فاطمه معتمدآریا
 

مهربان‌ترین بازیگری که تا الان با او همبازی شده‌اید؟

فاطمه  معتمدآریا
 

محمدرضا غفاری

از نظر شما خوش‌تیپ‌ترین بازیگر دنیا کیست؟

ژان دوژاردن بازیگر فیلم آرتیست
 

بهترین کارگردانی که با او کار کرده‌اید چه کسی است؟

تمام کارگردان‌هایی که با آنها کار کرده‌ام را دوست دارم اما کسی که ارادت خاصی به او دارم، محمدرضا هنرمند است. به این دلیل که خودش آدم خیلی خوبی است و برای من حکم معلم را دارد. او چند دهه سینما را پشت‌سرش دارد و مدت خیلی طولانی سر سریال آشپزباشی با او بودیم که آن زمان برای من مثل دانشگاه بود.
 

محمدرضا غفاری

بهترین دوست بازیگرتان چه کسی است؟

مهرداد صدیقیان

محمدرضا غفاری

بهترین معلمی که تا به الان داشتید چه کسی است؟

اگر در سینما باشد محمدرضا هنرمند و خانم فاطمه معتمدآریا؛ خیلی چیزها از آنها یاد گرفتم و البته معلم کلاس اول دبستانم خانم فکرآزاد بودند که اتفاقا چند روز پیش بعد از 24 سال وی را در خیابان دیدم و با هم عکس گرفتیم.

محمدرضا غفاری

بدترین تصمیمی که تا به حال گرفته‌اید چه بوده است؟

یک سریال بود که اصلا دلم برای بازی در آن راضی نبود اما متاسفانه قرارداد بستم و خوشبختانه اواسط کار منحل شد و دیگر پخش نشد.
 

بهترین تصمیمی که در زندگی گرفته‌اید؟

در 17 سالگی می‌خواستم برای همیشه از ایران بروم اما تصمیم گرفتم بمانم و همین جا زندگی کنم و تا همین لحظه بابت این تصمیم خیلی خوشحالم.

محمدرضا غفاری


بهترین فرصتی که از دست داده‌اید چه بوده است؟

چند سال پیش بعد از سریال «آشپز باشی» خیلی دلم می‌خواست در یک فیلم سینمایی بازی کنم و این اتفاق هم افتاد. هفته‌ها درگیر این ماجرا بودم، اما درنهایت آن فیلم هرگز اکران نشد و آن‌طور که شنیده‌ام اصلا فیلم خوبی هم از آب در نیامده است! به نظر من باید به این اعتقاد داشت که درنهایت بدترین اتفاق‌ها به بهترین‌ها تبدیل می‌شوند.

 

آخرین‌باری که عصبانی شده‌اید چه زمانی بوده است؟

تقریبا یک ماه پیش بود.
 

محمدرضا غفاری

بدترین وسیله‌ای که تا به حال گم کرده‌اید؟

به جرات می‌توانم بگویم تا همین حالا 10 بار در خیابان دزد گوشی من را برده است! آنقدر این ماجرا برای من تکراری شده که دفعه آخر، هشت ماه پیش بود.خیلی دلم سوخت و تا کلانتری شاپور رفتم و شکایتم را پیگیری کردم.گوشی موبایل وسیله خیلی شخصی است و قطعا از دست دادنش ناراحت‌کننده است آن هم برای 10 بار.

 

آخرین‌بار کی به شهر بازی رفته‌اید؟

پارسال در فرانسه

محمدرضا غفاری

آخرین سفری که داشتید کی بوده است؟

بهمن‌ماه سال گذشته برای فستیوال رم به ایتالیا سفر کردم.
 

بدترین همسفری که تا به‌حال داشته‌اید چه کسی بوده است؟

هرگز نداشتم چون همیشه تنها به سفر می‌روم. تنها باری که همسفر داشتم، همین سفر اخیرم به رم بود که همسفر‌های خوبی نصیبم شده بود.

محمدرضا غفاری


حرف‌های درگوشی

بدترین و بهترین حرفی که درمورد خودتان شنیده‌اید چه بوده است؟

بدترین حرف‌هایی که درمورد خودم می‌شنوم، آنهایی است که آدم‌ها من را قضاوت می‌کنند، از یک دریچه بیرونی مرا تماشا می‌کنند و در مورد من نظر می‌دهند!
 

بهترین حرف هم شنیدن تعریف و تمجید از دوستانی است که آنها را قبول دارم. به‌خصوص که حالا «برف» اکران شده و برای من فیلم مهمی است. در اکران خصوصی فیلم نظرهای خوبی را گرفتم. محمدرضا هنرمند بعد از تماشای فیلم از «برف» تعریف کرد و همین بهترین اتفاقی بود که این روزها شنیدم.

 

«برف»

آخرین نقد خوبی که درمورد فیلم برف شنیده‌اید چه بوده است؟


دو تا پیامک از طرف مهناز افشار و ندا جبرائیلی داشتم که متن آنها خیلی دقیق و دوستانه و برای من خیلی دلنشین بود.

محمدرضا غفاری

به نظر شما بهترین اتفاقی که درمورد فیلم برف افتاده چه بوده است؟

برف فیلمی است که با سلیقه شخصی من یکی است، حتی اگر خودم بازیگر آن نبودم حتما فیلم را تماشا می‌کردم و دوست می‌داشتم. این جنس فیلمسازی را دوست دارم.

 

بهترین بازیگر برف از نظر شما چه کسی است؟

در فیلم برف مجموعه‌ای از بازیگران هستند؛ برای اینکه داستان درمورد یک خانواده است که از هر نسلی یک نفر حضور دارد، این فیلم نقش یک ندارد و به نظر من همه خیلی خوب بودند، اما نمی‌توان منکر بازی خوب رویا تیموریان شد. در تمام طول کار او بی‌نهایت به من کمک کرد و آنقدر انسان فوق‌العاده افتاده‌ای است که از لحظه‌لحظه کنار وی بودن چیزهای زیادی یاد گرفتم.

منبع: برترین ها

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4mmew4