پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/03/22 14:30
کد خبر: 2092

بیوگرافی ستاره پسیانی ؛ از تولد در خانواده هنری تا شهرت با تئاتر و سینما

ستاره پسیانی در خانوده ای هنرمند متولد شد اما نمی توان منکر توانایی های بازیگری وی در عرصه تئاتر و سینما شد و در طی جندین سال گذشته وی ثابت کرده که در این عرصه حرفی برای گفتن دارد.

ستاره پسیانی زادهٔ ۱۳۶۴ است.ستاره پسیانی متولد تهران است.ستاره پسیانی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر اهل ایران است.ستاره پسیانی دختر آتیلا پسیانی و فاطمه نقوی بازیگران سینما و تلویزیون و تئاتر است.ستاره پسیانی برنده تندیس بهترین بازیگر زن در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در بخش مسابقه ایران (ب) برای بازی در نمایش «صد در صد» به کارگردانی مرتضی اسماعیل کاشی شد.

 

بازیگر جوان و ستاره آتیلا پسیانی مرد محبوب آسمان هنر ایران در خانواده هنری متولد شد و به واسطه آن ها و علاقه خود وارد عرصه تئاتر و سینما شد و اکنون کارنامه هنری قابل قبولی از خود دارد. خانم بازیگر یک برادر به نام خسرو دارد که در تئاتر فعالیت دارد و از زندگی شخصی وی اطلاعی در رسانه ها منتشر نشده است. در ادامه به بهانه حضور وی در برنامه دورهمی مهران مدیری مروری داریم بر زندگی ستاره پسیانی با ستاره پارسی همراه شوید.

ستاره پسیانی

زندگی ستاره پسیانی

ستاره پسیانی با آن که به بازیگری بسیار علاقه می‌ ورزید، اما تحصیلات خود را در رشته گرافیک ادامه داد و موفق به اخذ دیپلم گرافیک از هنرستان سوره شد. سپس برای ادامه تحصیل رهسپار روسیه شده و تحصیلات آکادمیک خود را در دانشگاه وارنژ روسیه با موفقیت به پایان رساند. گفتنی است از ازدواج خانم بازیگر اطلاعی در دست نیست.

ستاره پسیانی

خانواده آتیلا پسیانی

خانواده هنری ستاره پسیانی

پدر ستاره پسیانی، آتیلا پسیانی و مادرش فاطمه نقوی که هر دو از بازیگران سینما و تلویزیون و تئاتر می باشند. یک برادر کوچکتر از خود به نام خسرو دارد که وی نیز در حوزه بازیگری فعال است. وی نوه مرحوم جمیله شیخی مادر آتیلا پسیانی می باشد. وی علاقه زیادی مانند پدرش به نمایش عروسکی دارد.

ستاره پسیانی

ستاره پسیانی و پدرش

آتیلا پسیانی پدر ستاره

آتیلا پسیانی در سال ۱۳۳۶ در تهران چشم به جهان گشود. وی در خانواده‌ای هنرمند بزرگ شد. مادرش مرحوم جمیله شیخی بازیگر سینما و تلویزیون بود. پسیانی سال ۱۳۶۱ از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته کارگردانی و بازیگری تئاتر با مدرک لیسانس فارغ‌التحصیل شد.

ستاره پسیانی

خانم ستاره پسیانی و پدرش آتیلا پسیانی 

در کارنامه فعالیت هنری آتیلا پسیانی علاوه بر بازیگری در تئاتر، تلویزیون و سینما، تجربه کارگردانی، دستیاری کارگردان، برنامه ریز، بازیگردان، انتخاب بازیگر و دستیاری صحنه و لباس به چشم می‌خورد.

ستاره پسیانی

دختر و پسر آقای بازیگر آتیلا پسیانی

شروع فعالیت هنری ستاره پسیانی

ستاره پسیانی از کودکی به هنر و بازیگری علاقه خاصی نشان می‌داد و این علاقه سبب شد تا در سال ۱۳۶۹ و در حالی که تنها ۵ سال داشت، اولین تجربه هنری خود را با بازی در تئاتر “مجلس تقلید هفت خوان رستم” از سر بگذراند. پس از این، او در سال ۱۳۷۰ به عنوان بازیگر کودک در فیلم سینمایی “بهترین بابای دنیا” به کارگردانی “داریوش فرهنگ” انتخاب شد و با ان ک ه فقط ۶ سال داشت، توانست به خوبی نقش خود را ایفا کند.

ستاره پسیانی

ستاره پسیانی

وی با مجموعه تلویزیونی “باغ بلور” به کارگردانی “رامبد جوان” برای اولین بار در تلویزیون دیده شد و فیلم  سینمایی “ورود اقایان ممنوع” را می‌توان اولین تجربه حرفه‌ ای او در مقام بازیگر در سینما به شمار آورد.

 

ستاره پسیانی در تجربه سی ساله خود در حرفه بازیگری موفق به دریافت سیمرغ بهترین بازیگر زن در سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در بخش مسابقه ایران (ب) برای بازی در تئاتر “صد در صد” به کارگردانی مرتضی اسماعیل کاشی در سال ۱۳۹۷ شد.

ستاره پسیانی

بازیگر ستاره پسیانی

ستاره پسیانی پرکارترین هنرمند سال ۹۸

ستاره پسیانی بازیگر تئاتر و سینما را می‌ توان به عنوان پرکارترین بازیگر سال تئاتر نام برد. او امسال با نمایش‌ های “صددرصد”، “قصر موروثی خاندان فرانکنشتاین”، “بداهه” و “چهار دقیقه” به صحنه آمد.

 

او درباره حضور پررنگ اخیرش در سینما گفته بود : «دلم‌ می‌ خواهد ریسک‌ هایی که در تئاتر تجربه کردم را در سینما نیز تجربه کنم به همین منظور در انتخاب فیلم‌ هایم خیلی سختگیری نمی‌کنم. امسال سه فیلم در جشنواره با نقش‌های مختلف دارم. همچنین در فیلم «لتیان» نیز نقش متفاوتی داشتم که به جشنواره نرسید.»

ستاره پسیانی

 خانم بازیگر ستاره پسیانی

ستاره پسیانی که استعداد بازیگری خود را از پدرش به ارث برده، در سالی که گذشت، با بازی در چهار فیلم سینمایی “سرخ پوست”، “جمشیدیه”، “غلامرضا تختی” و “لتیان”، نمایش خانگی “نهنگ آبی”، دو تئاتر “خدای کشتار” و “۱۰۰ درصد” به خوبی درخشید. به نظر می‌رسد این هنرمند جوان که از کودکی وارد دنیای بازیگری شده‌است، با پیشرفت روزافزون و نقش آفرینی‌های بینظیرش در سال‌ های آتی نیز همه را شگفت‌ زده خواهدکرد.

ستاره پسیانی

ستاره پسیانی

زندگی ستاره پسیانی در برنامه دورهمی

مهمانان این هفته مهران مدیری در برنامه دورهمی، ستاره پسیانی بازیگر جوان سینما و تئاتر است که برای اولین بار در این برنامه حضور پیدا کرده است.

ستاره پسیانی

آقای بازیگر و دخترش

فعالیت سینمایی ستاره پسیانی

دوزیست (۱۳۹۸)

من می‌ترسم (۱۳۹۷)

لتیان (۱۳۹۷)

سرخ‌پوست (۱۳۹۷)

جمشیدیه (۱۳۹۷)

غلامرضا تختی (۱۳۹۷)

رضا (۱۳۹۶)

پدیده (۱۳۹۵)

لانتوری (۱۳۹۴)

هلن (فیلم ۱۳۹۴) (۱۳۹۴)

بیست هفته (۱۳۹۴ فیلم کوتاه)

وارونگی (۱۳۹۴)

کوچه بی‌نام (۱۳۹۳)

فرشتگان قصاب (۱۳۹۱)

ورود آقایان ممنوع (۱۳۸۹)

موج سوم (۱۳۸۷)

روایت‌های ناتمام (۱۳۸۵)

بهترین بابای دنیا (۱۳۷۰)

مجموعه تلویزیونی

همه بچه‌های من (۱۳۸۷)

کلاه‌قرمزی

باغ بلور (۱۳۸۲–۱۳۸۱)

ستاره پسیانی

نمایش خانگی

نهنگ آبی (۱۳۹۷) در نقش غزل

شوخی کردم

کرگدن( ۱۳۹۸) در نقش نازنین

 

تئاتر

مجلس تقلید هفت‌خوان رستم (۱۳۶۹)

آئورا (۷۱–۱۳۷۰)

اینم از این (۱۳۷۶)

برف سبز (۱۳۷۷)

ساز سحرآمیز (۱۳۷۷)

درد دل با سگ (۱۳۷۸)

گنگ خوابدیده (۱۳۷۹)

بسه دیگه خفه شو (۱۳۸۲)

کالیگولا شاعر خشونت (۱۳۸۲)

بحرالغرائب (۱۳۸۲)

تجربه‌های اخیر (۱۳۸۲)

شکلک (۱۳۸۳)

هی مرد گنده گریه نکن (۱۳۸۲)

تلخ مثل عسل (۱۳۸۲)

دستی روی ماه نام تو را نوشته‌است (بازی و عروسک‌گردانی) (۱۳۸۳)

آمدیم نبودید رفتیم

مکاشفه در باب یک مهمانی خاموش

ننه دلاور و فرزندان او (۱۳۹۳)

دریازدگی (۱۳۹۴)

باغ آلبالو (۱۳۹۴)

خدای کشتار (۱۳۹۵)

دکلره(۱۳۹۵)

مرگ هوتن (۱۳۹۵)

دیابولیک: رومئو و ژولیت (۱۳۹۵)

پرتقال‌های کال (۱۳۹۵)

خدای کشتار (۱۳۹۶)- اجرای مجدد در تماشاخانه پالیز

اگه بمیری (۱۳۹۶)

صد در درصد (۱۳۹۶)

اتاق ورونیکا.

الیور توییست (۱۳۹۶)

خدای کشتار (۱۳۹۷) - اجرای مجدد در تماشاخانه شهرزاد

صد در درصد (۱۳۹۷) - اجرای مجدد در تماشاخانه شهرزاد

بداهه (۱۳۹۸) - تماشاخانه ایرانشهر

قصر موروثی خاندان فرانکشتاین (۱۳۹۸) - تماشاخانه ایرانشهر

منبع: پرشین وی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3wk7d3