چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/03/24 10:30
کد خبر: 2114

بازیگران مشهوری که سابقه بیماری روانی دارند + تصاویر

اضطراب و افسردگی حتی به بازیگران هالیوود هم رحم نکرده و تعدادی از آنها به بیماری‌های روانی مبتلا شده اند.

شیوع و گسترش بیماری‌ روانی ، هنوز هم برای عده‌ای فاش کردن این موضوع و طلب کمک کردن در این زمینه سخت به نظر می‌رسد و شرایطی باعث می‌شود که آن‌ها از پیگیری درمان بیماری روانی خود و یا درخواست کمک از دیگران خودداری کنند. ممکن است بیماری‌ روانی را مشمول قشر و عده‌ای خاص بدانیم و تصور کنیم که افراد مشهور و ثروتمند به هدف خود رسیده اند و دیگر مشکلی ندارند، اما آن‌ها هم همانند بقیه به این بیماری‌ها از جمله بیماری روانی مبتلا می‌شوند و به دلیل شرایطشان و همیشه در چشم بودنشان، مخفی کردن این موضوع کمی سخت به نظر می‌رسد.

 

اما در نهایت خواسته یا ناخواسته تصمیم بازیگران برای بازگو کردن مشکلات خود به دیگران این جرئت را می‌دهد که مشکلات خود را بیان کنند.

 

در ادامه لیستی از سلبریتی‌ها را معرفی می کنیم که به صورت داوطلبانه از جدال‌های خود با بیماری‌های روانی مختلف صحبت کرده اند.

 

دواین جانسون

هنرمندان

او سه بار افسردگی را تجربه کرده و اولین بار آن در زمان نوجوانی او اتفاق افتاده است. جانسون در سال ۲۰۱۴ در مصاحبه با هالیوود ریپورتر گفته بود: نمی‌دانم چه بود. نمی‌دانم چرا نمی‌خواستم هیچکاری انجام دهم. پیش از این چنین چیزی را تجربه نکرده بود. او از چگونگی پشت سر گذاشتن این دوران می‌گوید: فهمیدم مهمترین چیزی که در افسردگی می‌توانید متوجه شوید این است که تنها نیستید.

 

دوئِیْن داگلاس جانسون زاده ۲ مه ۱۹۷۲ در هایورد کالیفرنیا است.با لقب ورزشیِ راکبه معنای صخره هنرپیشه، تهیه‌کننده فیلم و کشتی‌گیر حرفه‌ای پیشین آمریکایی است. جانسون یکی از برترین ستارگان تاریخ کشتی حرفه‌ای به‌شمار می‌رود که در طول فعالیت‌اش در دبلیودبلیوئی به قهرمانی‌های گوناگون دست پیدا کرد.او همچنین یکی از موفق‌ترین و پردرآمدترین بازیگران جهان است، به گونه‌ای که فیلم‌های او در سراسر جهان براساس باکس آفیس بیش از ۱۰٫۵ بیلیون دلار تا سال ۲۰۲۰ فروش داشته‌است.جانسون در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ از سوی مجله تایم ۱۰۰ به عنوان یکی از ۱۰۰ شخصیت تأثیرگذار جهان معرفی شد.

 

 

کریس ایوانز

Chris-Evans

در طی مصاحبه‌ای با رولینگ استون در سال ۲۰۱۶ کریس ایوانز اعلام کرد که اضطراب او معمولا در افتتاحیه فیلم هایش صورت می‌گیرد. او حس خود را زمانی که روی فرش قرمز راه می‌رود با ۳۰ دقیقه پیاده روی روی زغال‌های داغ برابر می‌داند. او می‌گوید راه‌های زیادی مثل مدیتیشن را امتحان کرده که تا حدی به او کمک کرده است.ایوانز فعالیت خود را از سال ۲۰۰۰ و با بازی در سریال برخلاف جنسیت آغاز کرد. در کنار فیلم‌های ابرقهرمانی؛ او در فیلم‌هایی همچون اسکات پیلگریم در برابر دنیا، برف‌شکن، آفتاب و با استعداد بازی کرده‌است. فیلم برف شکن با بازی وی که در سال ۲۰۱۳ اکران شد ، مورد تحسین بسیاری از منتقدان قرار گرفت .او به تازگی در مینی سریال دفاع از جیکوب نیز به ایفای نقش پرداخته است

رایان رینولدز

هنرمندان

همسر او نه تنها او را متعاقد کرد که نقش «ددپول» را بازی کند، بلکه در تمام مدت فیلمبرداری این اثر همراه او بوده است. او در مصاحبه‌ای با ورایتی اعلام کرد که به دلیل نا امید کردن طرفدارانش دچار مشکلاتی از جمله بی خوابی شد. او می‌گوید به کمک همسرش توانسته از این مشکلات نیز عبور کند.

 

رنولدز با هنرپیشگی در برنامه تلویزیونی پانزده فعالیت حرفه‌ای اش در این زمینه را آغاز کرد. او همچنین چندین نقش جزئی را قبل از بازی کردن در برنامۀ تلویزیونی دو پسر و یک دختر به عنوان یکی از نقش های اصلی، ایفا کرد. رنولدز پس از آن در فیلم های متعددی از جمله کمدی های ون وایلدر - 2002، انتظار… - 2005، خواستگاری - 2009 به ایفای نقش پرداخت. او همچنین در فیلم های درام مدفون - 2010، زن طلایی‌پوش - 2015، حیات - 2017 حضور داشت. از جمله فیلم های اکشن رنولدز می توان به محافظ مزدور - 2017، شش زیرزمینی - 2019، تیغه: سه‌گانگی - 2004 خانه امن - 2012، ددپول - 2016 و ددپول ۲ - 2018 اشاره کرد. مهم‌ترین دستاورد رنولدز در زمینۀ بازیگری، ایفای نقش به عنوان یک شخصیت ناقهرمان در دوگانه ددپول می باشد.در سال ۲۰۱۷ ستاره‌ای به نام رنولدز بر پیاده‌روی مشاهیر هالیوود ثبت شد.

 

رایان رینولدز در هفتاد و چهارمین مراسم گلدن گلوب نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی برای ایفای نقش وید ویلسون/ددپول شد اما در نهایت این جایزه به رایان گاسلینگ برای بازی در فیلم لالا لند رسید.همچین او در سال ۲۰۱۰ به انتخاب مجله people جذابترین مرد سال شد.

 

سال ۲۰۰۸ رنولدز با ستارۀ مشهور هالیوود، اسکارلت جوهانسون ازدواج کرد. سرانجام این دو در سال ۲۰۱۱ از یکدیگر جدا شدند. در سال ۲۰۱۲ رنولدز با مدل و بازیگر آمریکایی، بلیک لایولی ازدواج کرد. این دو اکنون صاحب ۳ فرزند شدند.

 

کارا دلوین

هنرمندان

او در مصاحبه‌ای با برنامه «امروز صبح» گفته بود که در دوران نوجوانی به دلیل افسرده بودن احساس گناه می‌کرده است. اما پس از آنکه متوجه شده که تنها نیست و افراد زیادی با این موضوع گلاویز هستند به تدریج شرایط بهتری پیدا می‌کند.

او گفته بود: اگر یاد بگیرید خود را دوست داشته باشد و به چیز‌هایی که دیگران می‌گوید و یا فکر می‌کنند اهمیت ندهید و تنها رویای خود را دنبال کنید به هرآنچه که می‌خواهید می‌رسید.

 

اما استون

هنرمندان

استون بار‌ها از تشویش خود و درمان آن گفته است. او در سال ۲۰۱۷ در یک برنامه گفته بود که در زمان کودکی بسیار مضرب و مشوش بوده و بار‌ها حمله‌های اضطرابی شدیدی را تجربه کرده است. او همچنین تصویری از یک هیولای سبز را که برای نمایش اضطرابش در ۹ سالگی کشیده بود را به اشتراک گذاشته بود.

 

جیمز فرانکو

هنرمندتن

او در سال ۲۰۱۷ از افسردگی شدید خود پرده برداشت. او در ۱۷ سالگی وارد بازیگری شد و ۱۰ سال بعد متوجه شد که افسردگی گرفته است. او یادآوری کرد: در ظاهر و لایه‌های سطحی زندگی من به نظر می‌رسید که همه چیز بسیار خوب است، اما از درون احساس منزوی و تنها بودن داشتم.

 

جیم کری

هنرمندتن

 

مرد خنده دار سینما هم از این قاعده مستثنی نیست. او با این بیماری درگیر بوده و آن را درمان کرده است. جیم کری گفته بود برای مدت طولانی داروی فلوکستین که به افسردگی مربوط می‌شود، مصرف می‌کرده است.

 

لئوناردو دی کاپریو

هنرمندان

لئوناردو دی کاپریو نیز به اختلال وسواس فکری و عملی مبتلا بوده و این مشکل خود را به صورت عمومی بیان کرده است. این بیماری او به زمانی باز می‌گردد که نقش هوارد هیوز را در فیلم سینمایی «هوا نورد» بازی می‌کرده است. شخصیتی که از این بیماری رنج می‌برده است. او گفته بود که از قدم گذاشتن در مکان‌های کثیف که برای مثال آدامس در آنجا افتاده باشد اجتناب می‌کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3npzr2