جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/17 06:37
کد خبر: 2778

عصبانیت احمدکیارستمی از پخش نامه های خصوصی پدرش

در پی شکایت احمد کیارستمی از انتشار کتاب «من خانه‌م»، قاضی پرونده دستور به جمع‌آوری این کتاب داد.

احمد کیارستمی  ( زاده ۵ بهمن ۱۳۴۹ تهران ) گرافیست و ویدئوگرافر اهل ایران است.احمدکیارستمی فرزند ارشد عباس کیارستمی می‌باشد.نیازی به دانستن نام نیست. احمد کیارستمی واقعا به پدرش عباس کیارستمی، کارگردان سرشناس ایرانی، شباهت دارد. احمدکیارستمی ساکن شهر سانفرانسیسکو در آمریکا استاو در سال ۲۰۰۱ به آمریکا رفت و مدتی فلسفه خواند. او تصمیم گرفته بود که کار سینما نکند تا این که چند ویدئوی یک دقیقه ای که برای کارگاه ۱۰ روزه سینمایی پدرش در مراکش درست کرده بود و موزیک ویدئوی 'عشق سرعت' برای 'کیوسک' او را به وسوسه شغل پدری برگرداند . انتشار این کلیپ که سازنده آن کیا سهرابی معرفی شده بود، در سایت یو تیوب موفقیت چشمگیری داشت. این ویدئو با وجود فیلتر بودن یوتیوب در ایران تا امروز بیش از ۳۰۰ هزار بیننده داشته است.

 

 

 

 

پس از انتشار کتاب «من خانه‌م» که حاوی نامه‌های خصوصی مرحوم عباس کیارستمی به همسرش بود، احمد کیارستمی نسبت به این موضوع اعتراض و اعلام کرد که این مسئله را پیگیری قضایی خواهد کرد.

 

مریم کیان‌ارثی (وکیل احمد کیارستمی و پروین امیرقلی) در این باره  گفت: کتاب «من خانه‌م» بدون اذن خانم پروین امیرقلی (همسر سابق عباس کیارستمی) و احمد کیارستمی به انتشار رسیده است. همین موضوع سبب شد تا آقای کیارستمی و خانم امیرقلی نسبت به انتشار این کتاب شکایت کنند. در همین راستا با دستور قاضی محترم در این‌باره تحقیق شده و صدها جلد از این کتاب در دفتر نشر منتشر کننده توقیف و جمع‌آوری شده است.

 

منبع:افکارنیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4bxo82