چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/26 08:53
کد خبر: 3030

محمدرضا شریفی نیا"نماینده مجلس" شد

سیاسی‌ترین سریال مسعود ده‌نمکی این روزها در حال آماده کردن مقدمات کار است و اوایل مردادماه تصویربرداری‌اش را آغاز خواهد کرد.

محمدرضاشریفی نیا ‌ متولد ۲۵ خرداد ۱۳۳۴ است.محمدرضا شریفی‌نیا‌ متولد تهران است.محمدرضا شریفی‌نیا‌ بازیگر، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز سینمای ایران است.محمدرضا شریفی‌نیا با بازیگر سینمای ایران آزیتا حاجیان ازدواج کرد و آن‌ها دارای دو دختر شدند که هر دوی آن‌ها نیز بازیگر هستند: مهراوه و ملیکا شریفی‌نیا. محمدرضا شریفی‌نیا  در سالهای ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۲ مشغول بازی در نقش ولید در مجموعه تلویزیونی امام علی (داوود میرباقری) بود که با پخش این مجموعه در سال ۱۳۷۵ مطرح و شناخته شد. 

 


اخبار جنجالی:

 

کتک کاری داور معروف عصرجدید وسط خیابان با مردم + فیلم دیده نشده

فیلم منتشر شده از همسرمحسن افشانی در حمام جنجال به پا کرد+فیلم دیده نشده

ریحانه پارساداغدارشد/پسرریحانه پارسا مرد


 

 چندی پیش خبری منتشر کردیم مبنی بر ساخت "دادِستان" مسعود ده‌نمکی که در ایران و خارج از کشور فیلمبرداری می‌شود. کارگردانی که در بعد از "اخراجی‌ها"، "معراجی‌ها"، "زندانی‌ها" و سریال خوبِ "دارا و ندار"، با کاری جدیدی به تلویزیون برمی‌گردد. "عدالت‌خواهی" سوژه کار جدید این نویسنده و کارگردان است و ده‌نمکی بعد از ساخت چند طنز، با این مجموعه تلویزیونی جدّی خواهد شد. 

 

مسعود ده‌نمکی بعد از ۱۰ سال  با اثری جدید و متفاوت که جدی‌ترین و سیاسی‌ترین کارِ این نویسنده و کارگردان محسوب می‌شود بعد از اجرای تلویزیونی و ساخت کار سینمایی "زندانی‌ها " با "دادستان " به تلویزیون برمی‌گردد. کارگردانی که بعد از "اخراجی‌ها"، "رسوایی‌ها"، "معراجی‌ها" و "زندانی‌ها" این بار با موضوع "عدالت‌خواهی" پا به عرصه سریال‌سازی می‌گذارد. کاری ۱۲ تا ۱۴ قسمتی طراحی شده و این روزها در مرحله نگارش و تحت سرپرستی خودش جلو می‌رود. 

 

کاری که محمد خزاعی تهیه‌کنندگی می‌کند که پیش از این هم کارهای استراتژیک از او در کنار کارگردانان صاحب‌نامی همچون ابراهیم حاتمی‌کیا و پرویز شیخ‌طادی دیده‌ایم. سریال " دادستان " را پدرام کریمی و کریم خودسیانی به تحریر نگارش درآورده‌اند و کاملاً متفاوت با آثاری که از کارگردان " اخراجی‌ها " سراغ داریم نه کمدی است و نه جنبه دفاع‌مقدسی دارد؛  کاری تحلیلی به نگاه کنونی جامعه و مسائل سیاسی.

 

 

موضوع "عدالتخواهی" محور داستان این مجموعه تلویزیونی است که البته فضای اکشن و پلیسی هم در درون‌مایه اتفاقات "دادستان" وجود دارد. ساخت کارهای استراتژیک تاریخی و سیاسی همیشه با حاشیه و چالش همراه بوده و البته بیننده را خوشحال کرده که بعد از مدت‌ها و در برهوتِ کارهای کم‌بیننده و بدون تأثیر، لازم و ضروری‌اند. کارهایی که در انفعال برخی از مدیران، کمتر ساخته می‌شوند و آنتنِ سیمای جمهوری اسلامی نیازمند کارهای مؤثر و با محتواست نه صرفاً آنتن پُرکن! از این جهت حساسیت‌هایی هم بوده که برخی از کارها در مرحله نگارش متوقف شده‌اند و یا به تولید نرسیده‌اند. 

 

 

سیدجواد هاشمی بازیگر سینما و تلویزیون، از حضورش در این سریال تلویزیونی خبر داد و گفت: من نقش رئیس دفتر محمدرضا شریفی‌نیا را در این مجموعه تلویزیونی ایفا می‌کنم. شریفی‌نیا در نقش "نماینده مجلس" ظاهر می‌شود و از اوایل مردادماه جلوی دوربین می‌رویم. 

 

به گفته بازیگر " اخراجی‌ها " این روزها سریال در پایان پیش‌تولید و تست گریم قرار دارد و از اوایل مردادماه تصویربرداری‌اش را در تهران آغاز می‌کند.

 

هاشمی تأکید کرد: نقشم را لو نمی‌دهم اما در تاریخ بازیگری‌ام، این نقش منحصر به فرد است. مسعود ده‌نمکی این جرأت را دارد که حرف‌های مهم بزند، از خطوط قرمز عبور کند. در سینما قدری می‌توان از این ابعاد عدول کرد اما برای تلویزیون سخت است و متأسفانه خط قرمز را برنمی‌تابد. من با او همکاری کرده‌ و می‌کنم. 

 

این مجموعه تلویزیونی در ایران و خارج از کشور جلوی دوربین خواهد رفت و احتمالاً با شروع تصویربرداری نام‌ بازیگران دیگر "دادِستان" رسانه‌ای خواهد شد.

 

 

منبع: تسنیم

کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4bm553