چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/05/08 15:06
کد خبر: 3483

علی لاریجانی در بیمارستان بستری شد+بیوگرافی

علی لاریجانی، مشاور رهبر معظم انقلاب و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بیمارستان بستری شد

علی لاریجانی دومین پسر مرحوم حضرت آیت الله العظمی میرزا هاشم آملی از مراجع عظام تقلید در سال ۱۳۳۶ در نجف اشرف به دنیا آمد.علی لاریجانی از شاگردان استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری (ره) و نیز داماد ایشان می‌باشد.علی لاریجانی در روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی، بدلیل حساسیت سازمان صدا و سیما، با رایزنی استاد شهید مطهری به آن سازمان وارد شد و یک دوره از فعالیت را در آن سازمان آغاز کرد.علی لاریجانی در دوران دفاع مقدس و از سال ۱۳۶۱ به سپاه پاسداران پیوست و در سمت معاونت سپاه و جانشین ستاد کل سپاه پاسداران تا سال ۷۱ خدمت کرد.سپس با رهنمود رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را پذیرفت و در سال ۱۳۷۱ با حکم معظم له رئیس سازمان صدا و سیما شد.

 


 
پیراهن نامتعارف ترانه علیدوستی جنجال به پا کرد+عکس

 در پی بروز مجدد علائم بیماری کرونا در دکتر علی لاریجانی، عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام، وی در یکی از بیمارستان های تهران و برای مراقبت های تکمیلی بستری شد.
طی تماس با کادر درمانی این بیمارستان، حال عمومی وی را رضایت بخش توصیف کردند و  با توجه به روند بهبودی ایشان ابراز امیدواری شد وی طی چند  روز آینده از بیمارستان مرخص شود.

گفتنی است لاریجانی در موج اول کرونا نیز به این بیماری مبتلا شده بود.

 

فعالیت در صدا و سیما:

فعالیت پنج سال نخست دکتر لاریجانی و بدنبال آن دوره پنج ساله دوم، حرکتی چشمگیر در بعد کمی و کیفی در صدا و سیما را نشان داد. شبکه های استانی (از جمله شبکه رادیوئی و تلویزیونی استانی قم) رادیو معارف، شبکه قرآن، العالم، الکوثر، شبکه خبر، شبکه های جهانی جام جم و... سریالهای با کیفیت نظیر ولایت عشق - درباره زندگی امام رضا علیه السلام، تنها ترین سردار درباره امام حسن علیه السلام، مردان آنجلس (اصحاب کهف)، مریم مقدس (س)، روشنتر از خاموشی(ملاصدر ا)، شیخ بهائی، کیف انگلیسی، شب دهم، در چشم باد، مختارنامه و دهها فیلم و سریال دیگر، و همچنین همایش چهره های ماندگار، تاسیس روزنامه جام جم، توسعه فعالیت های چند رسانه ای شخصیت بخشی و گسترش مراکز صدا وسیما در استانها و... محصول حرکت فکری جدید در صدا و سیما بود.

 

اقدامات اجرائی وی در شرایط رسانه ای کشور بر اساس نظریه ای استوار بود که باید در مقابل هجوم رسانه ای حریف، محصولات فرهنگی و هنری خود را بر مبنای فرهنگ، هویت و سنتهای دینی گسترش داد تا افراد جامعه با سلایق گوناگون در شرایط مختلف از امکانهای متعدد رسانه برخوردار باشند. او در شرایطی که به قول رهبر معظم انقلاب در جنگ سخت رسانه ای قرار داشتیم، نظریه یاد شده را با توسعه کمی و کیفی صدا و سیما جامه عمل پوشاند و این یکی از خدمات ماندگار دکتر لاریجانی است.

 

مقام معظم رهبری مورد سازمان صداوسیما در دوره فعالیت دکتر لاریجانی فرمودند: «این رسانه ملی در دوره ده ساله مسئولیت جناب آقای لاریجانی به ارتقاء و پیشرفت چشمگیری نائل گشت و نقش آفرین عرصه های گوناگون فرهنگی، اجتماعی و سیاسی شد مدیریت هوشمند و پرتلاش توانس ت در این سازمان بزرگ تحول بیافریند و آ ن را برای رسیدن به نقطه مطلوب آماده سازد وظیفه خود می دانم از جناب آقای لاریجانی و همکارانی که ایشان را در این کار بزرگ یاری داده اند صمیمانه تشکر کنم».

 



عکس آزاده صمدی با لباس شنا در دریا فاش شد+عکس دیده نشده
 


دوران فعالیت در شورای عالی امنیت ملی:

دکتر لاریجانی که به مدت پنج سال یکی از دو نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت بود در شهریور ۱۳۸۴ با حکم رئیس جمهور محترم به دبیری شورای عالی امنیت ملی منصوب گردید. وی از سالها پیش نسبت به برخی سیاستهای هسته ای انتقاد داشت و جمله مشهور او پس از معاهده پاریس (هیچ آدم عاقلی در غلطان را با آب نبات عوض نمی‌کند) در خاطره ها مانده است.

با مسئولیت دبیری شورای عالی امنیت ملی، هدایت پرونده اتمی ایران به عهده او قرار گرفت. پیگیری منویات رهبری برای تحقق اراده ملی در زمینه دانش هسته ای، یکی از محورهای اصلی فعالیت او در این جایگاه بوده است.

 

دوران فعالیت در مجلس شورای اسلامی:

دکترعلی لاریجانی پس از رای استثنایی مردم شریف قم با نظر اکثریت مطلق نمایندگان مجلس هشتم با ۲۳۰ رای بعنوان ریاست مجلس شورای اسلامی در دوره هشتم انتخاب شد. با وجود اینکه در چهار ساله اخیر، کشور در مواجهه با حوادث بزرگی از جمله جریانات بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ و فتنه گری عده ای در داخل با همراهی و فرصت طلبی غربیها بود، مجلس با متانت و استواری در خط رهبر معظم انقلاب اسلامی، منافع ملت و آرمانهای نظام گام برداشت. لاریجانی ریاست مجلس نهم را نیز بر عهده داشت. در تاریخ ۱۱ خرداد ۹۵ نیز با ۲۳۷ رای موافق به عنوان ریاست مجلس دهم انتخاب شد.

روز چهارشنبه نهم خرداد ۹۷ انتخابات هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با حضور ۲۷۹ نماینده برگزار شد و علی لاریجانی در دور دوم انتخابات با کسب ۱۴۷ رأی برای سومین سال مجلس دهم به عنوان رئیس قوه مقننه ابقا شد.

 

انجام وظیفه برای قم:

دکتر لاریجانی با همه مسئولیتی که در اداره مجلس به عهده داشت، به عنوان نماینده مردم شریف شهرستان مقدس قم پیگیری طرحهای مهم در جهت آبادانی، عمران، توسعه و رفع مشکلات مردم را دغدغه دیگر خود می دانست.

 

 

منبع:خبرآنلاین


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3kgeq2