شنبه 01 اردیبهشت 1403 - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/05/20 07:02
کد خبر: 3820

استایل کردی شبنم قلی خانی در کنار دو مرد+عکس

در این تصویر شبنم قلی خانی با لباس کردی در کنار مجریان مرد دیده می شود

شبنم قلی خانی در تهران متولد شده است.شبنم قلی خانی بازیگر و کارگردان اهل ایران است که در تلویزیون، سینما و تئاتر فعالیت می کند.بدون تعارف باید گفت شبنم قلی خانی یکی از محبوب ترین بازیگران سریال های تلویزیونی است. شبنم قلی خانی  که با مجموعه «مریم مقدس» در هجده سالگی خود را به عنوان پدیده بازیگری کشورمان مطرح کرد.

 

 

شبنم قلیخانی، هنرپیشه سینما و تلویزیون، تصویری از خود و دو مجری صدا و سیمای تهران و کردستان را با لباس اصیل و محلی کردی منتشر کرد.

 

شبنم قلی خانی با لباس کردی

شبنم قلی خانی با لباس کردی

شبنم قلی خانی با لباس کردی

شبنم قلی خانی با لباس کردی اصیل

 

آغاز فعالیت بازیگری شبنم قلی خانی

 

شبنم قلی خانی فعالیت بازیگری را در سال ۱۹۹۷ با بازی در تئاتر آنتیگونه شروع نمود.

قلی خانی برای اجرای آنتیگونه در تئاتر شهر تهران روی صحنه رفت و مورد توجه شهریار بحرانی قرارگرفت و شهریار بحرانی از او در فیلم سینمایی مریم مقدس استفاده کرد.

شبنم قلی خانی در این فیلم سینمایی نقش مریم، مادر عیسی مسیح را ایفاکرد.

داستان این فیلم مربوط به بارداری مریم و بدگمانی مردم نسبت به وی است.

 
 

بیوگرافی شبنم قلی خانی,شبنم قلی خانی,عکس شبنم قلی خانی

جدیدترین تصاویر شبنم قلی خانی

 

در سال ۱۳۸۱، شبنم قلی خانی در فیلم عطش در نقش ندا ایفای نقش کرد و با بازیگرانی چون بهرام رادان، فریبرز عرب نیا و شهرام حقیقت دوست همبازی شد.

وی در سال ۱۳۸۴، برای بازی در مجموعهٔ تلویزیونی اولین شب آرامش به کارگردانی احمد امینی جلوی دوربین رفت. او در این مجموعه به همراهی بازیگرانی چون پرویز پورحسینی، اکرم محمدی، یکتا ناصر، مهدی پاکدل و آتیلا پسیانی درخشید.

شبنم قلی خانی در سال بعد در مجموعهٔ سال های برف و بنفشه بهمراه سام درخشانی، لاله اسکندری، امیر آقایی و اسماعیل شنگله درخشید.

این مجموعه از کانال های اروپا، آمریکا و آسیا نیز پخش شد.

او در سال بعد برای بازی در مجموعهٔ تلویزیونی نردبانی به اسمان به کارگردانی محمدحسین لطیفی جلوی دوربین رفت. بخش هایی از این سریال در شهر سمرقند و بخارا در افغانستان تصویر‌برداری شد.

 

بیوگرافی شبنم قلی خانی,شبنم قلی خانی,عکس شبنم قلی خانی

عکس های جدید شبنم قلی خانی

 

کارگردانی

شبنم قلی خانی نویسندگی و کارگردانی چند فیلم کوتاه و مستند را بر عهده داشته است. در سال ۲۰۰۴، وی نخستین فیلم کوتاه خود به نام واقعیت یک فروشندهٔ خیابانی را کارگردانی کرد.

از فیلم های کوتاه شبنم قلی خانی میتوان به فیلم کوتاه زندگی اشاره نمود که او نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی آنرا بر عهده داشت.

داستان این فیلم کوتاه ۱۰ دقیقه ای مربوط به یک زندگی و مرگ ساده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3w87d3