پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/12/02 05:37
رپرتاژ اگهی /
کد خبر: 13849

چرا طراحی لوگو در برندینگ مهم است؟

برای معرفی نام تجاری خود و شناساندن آن به مخاطبان، از چه راهی باید اقدام کنیم؟

 برندینگ را از کجا آغاز کنیم؟

بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی، به ویژه فروشگاه های اینترنتی فعال در شبکه های مجازی، برندینگ را با طراحی لوگو هم تراز می دانند و برای آغاز این فرایند، به سراغ طراحی لوگو می روند. اما دلیل این اتفاق چیست؟ آیا طراحی لوگو به تنهایی برای برندینگ کافی است؟ آیا می توانیم طراحی لوگو برای برندینگ را خودمان انجام دهیم؟ به تمام این سوالات و چندین سوال دیگر در این مقاله پاسخ داده ایم.

برندینگ چیست؟

برندینگ در واقع به مجموعه اقداماتی گفته می شود که در راستای معرفی نام تجاری و شناساندن آن به مخاطبان انجام می شود. این، همان اتفاق ویژه ای است که موجب جلب اعتماد مشتریان می شود و وفاداری آن ها را به دنبال دارد. بر خلاف تصور بسیاری از افراد، برندینگ فرایندی بسیار گسترده است که تنها به بستر دیجیتال محدود نمی شود و در هر دو فضای آنلاین و آفلاین انجام می پذیرد. در صورتی که این اقدامات تنها در بستر دیجیتال و از طریق ابزارهای دیجیتال انجام شوند، دیجیتال برندینگ نامیده می شود.

چرا برندینگ مهم است؟

فرض کنید شما محصول یا خدمتی را ارائه می دهید که نمونه های متنوع و متعدد زیادی مشابه آن در بازار وجود دارد. چه طور قصد دارید مخاطب را ترغیب کنید که محصول یا خدمت شما را از میان گزینه های پیش روی خود انتخاب کند؟

اگر شما در طول فعالیت خود، اصول برندینگ را به خوبی رعایت کرده باشید، برگ برنده ای در دست دارید که باعث جلب اعتماد و وفاداری بیشتر مشتریان شما می شود و آن ها را ترغیب می کند که از میان محصولات متنوع موجود در بازار، شما را انتخاب کنند. حتی در بسیاری از مواقع ممکن است مخاطب قصد خرید از شما را نداشته باشد، اما نام تجاری شما به گوش او آشنا باشد و به عنوان نامی معتبر در حوزه های مختلف فعالیتتان از شما یاد کند. بر جای ماندن نام نیک از برند و به میان آمدن صحبت از آن در میان مخاطبان، مهم ترین اتفاقی است که باعث می شود تا افراد بیشتری به برند شما اعتماد کنند و همین مسئله، اهمیت برندینگ را مشخص می کند.

ارتباط برندینگ و طراحی لوگو

baafb589-2148-491d-bdba-b912c842bf7f

لوگو، نمادی است که در طراحی های گرافیکی به جای نام تجاری شما به کار می رود و در واقع به عنوان یک المان بصری، نمایانگر برند شما است. اگر برای تبلیغات بیلبوردهایی در سطح شهر نصب می کنید، بروشور و پوستر پخش می کنید، قصد فعالیت در فضای مجازی دارید یا حتی می خواهید تابلویی برای واحد تجاری یا اداری خود آماده و نصب کنید، نیاز به طراحی لوگو دارید.

با این کار، نام برند در کنار لوگو شما دیده می شود و به مرور زمان، مخاطبان تنها با دیدن لوگو شما متوجه مالکیتتان نسبت به طرح منتشر شده می شوند. حتی در افق دورتر، اگر برندینگ شما به صورت درست و اصولی انجام شده باشد، این اتفاق در رابطه با رنگ سازمانی شما نیز صدق می کند و حتی با دیدن رنگ به کار رفته در لوگو، مالکیت طرح را به شما نسبت می دهند.

اهمیت طراحی لوگو در برندینگ

یکی از مهم ترین دلایلی که برای برندینگ وجود دارد و اهمیت آن را نشان می دهد، دستیابی به گروه جدیدی از مشتریان است که احتمالا تا قبل از این، هیچ اطلاعی از حضور برند شما در بازار نداشته اند. از طرف دیگر، ممکن است شما مشتریان قدیمی داشته باشید که از محصولات و خدمات شما استفاده کرده اند و حتی موفق شده اید که با کیفیت بالای محصولات یا خدمات خود، رضایت آن ها را نیز جلب کنید؛ اما به هر دلیلی نام تجاری شما در خاطر آن ها ماندگار نشده است.

داشتن یک لوگو حرفه ای به شما کمک می کند که برند خود را به این گروه از افراد یادآوری کنید و از این طریق، آن ها را به خرید مجدد از کسب و کار خود ترغیب کنید.

انواع لوگو برای برندینگ

طراحی لوگو می تواند به گونه ای باشد که تنها از یک تصویر، نوشته یا تلفیقی از این دو تشکیل شده باشد. بر این اساس، می توان لوگوهای طراحی شده را به سه گروه زیر تقسیم کرد:

  • لوگوتایپ: شامل نام برند با نوشتاری زیبا و خاص
  • لوگو با حروف تغییر شکل یافته: مشابه لوگو تایپ که یکی از حروف آن ظاهری متفاوت از بقیه دارد.
  • لوگو تصویری و مفهومی: جذابترین نوع لوگو برای برندینگ که اغلب از اشکال مرتبط با فعالیت برند تشکیل شده و در ذهن مخاطبان ماندگار می شود.

آیا می توانیم طراحی لوگو را خودمان بر عهده بگیریم؟

همانند هر کار دیگری، برای طراحی لوگو باید از اصول این کار پیروی شود تا به اندازه کافی تاثیرگذار باشد و بتواند تنها با یک نگاه، به مخاطبان اعلام کند که کسب و کار در چه زمینه ای فعالیت دارد و حتی چه شخصیتی به آن نسبت داده شده است. با توجه به این نکته، فرقی ندارد که خودتان قصد طراحی آرم تجاری برند خود را دارید و یا این کار را به متخصصان این حوزه واگذار می کنید؛ در نهایت باید طرح آماده شده به نحوی باشد که اصول اولیه گرافیک و طراحی لوگو در آن رعایت شده باشد.

در این جا نکته ای وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشید؛ یک شرکت طراحی لوگو به عنوان متخصص این حوزه، تجربه کافی در امر طراحی دارد که از طریق آماده سازی نمونه کارهای متنوع و همکاری با مجموعه های مختلف به دست آمده است. استفاده از این تجریات می تواند خروجی نهایی را یک سر و گردن ارتقا دهد و باعث شود که در پایان کار، رضایت بیشتری از لوگو آماده شده خود داشته باشید. بدیهی است که تاثیر مثبت چنین لوگو حرفه ای و باکیفیتی در روند برندینگ، به مراتب بیشتر از لوگوهایی است که توسط افراد مبتدی و بدون دانش کافی طراحی شده است.

شرکت طراحی لوگو را چطور انتخاب کنیم؟

76c82b7c-ec55-4092-a83a-0566838b54c6

اگر تصمیم دارید که طراحی لوگو خود را به متخصصان این حوزه بسپارید و به دنبال پیدا کردن بهترین شرکت برای پروژه خود هستید، خوب است به این نکات توجه کنید:

  • حتما نمونه کارهای طراح را با دقت بررسی کنید. بهترین انتخاب، فرد یا شرکتی است که نمونه کارهایی از سبک های مختلف داشته باشد و بتواند تصویری خلاقانه و متمایز از برند شما خلق کند.
  • پیش از آغاز طراحی، درباره روال انجام کار و مراحل آن تحقیق کنید. بهترین حالت این است که در طول طراحی، نظرات شما با دانش طراح تلفیق شود و در نهایت طرحی اصولی و مطابق با سلیقه شما خلق شود.
  • اگرچه هزینه طراحی لوگو مهم است و همه برای سفارش کار ترجیح می دهند این رقم کمتر شود، اما به یاد داشته باشید که کیفیت را فدای قیمت نکنید! شما تنها یک بار برای طراحی لوگو کسب و کار خود هزینه می کنید اما برای مدت زمان طولانی باید از آن استفاده کنید. بنابراین کیفیت و قیمت را در دو کفه ترازو قرار دهید و با در نظر گرفتن هر دو این موارد، نسبت به انتخاب شرکت طراح اقدام کنید.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری ستاره پارسی مسئولیتی بابت آن ندارد ..... 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/36eqee