پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/21 18:15
اختصاصی ستاره پارسی
کد خبر: 2917

بیوگرافی کامل شبنم مقدمی بازیگر محبوب + تصاویر

اختصاصی ستاره پارسی// در این بخش از ستاره پارسی زندگینامه کامل “شبنم مقدمی” بازیگر محبوب سینما و تلوزیون را مشاهده خواهید کرد.

شبنم مقدمی زاده ٣ فروردین ۱۳۵۱ است. شبنم مقدمی در تهران متواد شده است. شبنم مقدمی هنرپیشه سینما، تئاتر و تلویزیون اهل ایران است. شبنم مقدمی دارای مدرک کارشناسی ادبیات فارسی و دانش‌آموخته آموزشگاه آزاد بازیگری امین تارخ است. وی فعالیت خود در رادیو را در سال ۷۷ با اجرای برنامهٔ "خانهٔ کاغذی" به کارگردانی شهرام کرمی آغاز کرد و سابقهٔ اجرا در برنامه‌هایی چون "هفت شنبه"، "خط خطیم، "کبوتری ناگهان" و "هفت ترانه" را داراست.

زندگینامه خصوصی شبنم مقدمی و همسرش+تصاویر

زندگی شخصی

خانواده

شبنم مقدمی بازیگر 48 ساله کشورمان در خانواده ای تحصیل کرده متولد شده است.او تنها یک برادر به نام بهنام دارد.این بانوی هنرمند پدر و مادرش انسان های روشنفکر زمانه خودشان بوده اند.خانوم مقدمی مادرش در دانشگاه کشاورزی کار می‌ کرد و پدر مرحومش نیز مهندس برق بود.

 

تحصیلات

شبنم مقدمی ساکن منطقهء بسیار خوش اب و هوایی در شمال کرج، پایهء کوه بوده به نام عظیمیه دبستانش را در همانجا ، در مدرسه  شهید کرمی ، دورهء راهنمایی را در مدرسه جمهوری اسلامی، و دبیرستان را در دبیرستان شهید باهنر گذرانده است . رشتهء تحصیلی اش، علوم تجربی بود.

 

این هنرمند فارغ التحصیل رشته ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی است.

 

شبنم مقدمی

ازدواج

 خانم مقدمی در سال 1384 وقتی 33 ساله بود با علیرضا آرا 30 ساله که حالا بازیگر هم شده است ازدواج کرد.

 

فرزند

این زوج هنرمند هنوز صاحب فرزندی نیستند.

 

شبنم مقدمی

 علیرضا آرا کیست؟

 علیرضا محمدی مقلب به علیرضا آرا متولد 1354 در تهران و فارغ التحصیل لیسانس مهندسی عمران می باشد که تجربه کارگردانی را نیز دارد.

 

تفریحات

 کتاب خواندن و فیلم دیدن جزو وظایف بازیگران و من محسوب می‌ شود، سفر کردن خیلی برایم جذاب و معاشرت با دوستان برایم مهم است .

 

دوستان زیادی ندارم؛ ولی معاشرت با آنها را دوست دارم. بازدید از ابنیه‌ های تاریخی یکی از تفریحاتم محسوب می‌ شود.

 

شبنم مقدمی

کافه داری

با برادرم یک کافی شاپ داریم که نوعی تفریح است.

 

سال‌ ها پیش در تئاتر شهر هم کافه چهارسو در اختیار من بود، آن زمان با بهنام همراه شدم و کافه را راه‌ اندازی کردیم، لذت بسیار عجیبی داشت.

 

 چون همه دوستانم در تئاتر شهر حضور داشتند و بعد از تمرین به کافه می‌ آمدیم و چای می‌ خوردیم این کافه همچنان که سودی نداشت ضرر هم نداشت.

 

عمل زیبایی

 بینی من احتمالا به عمل جراحی نیاز دارد اما این کار را نکردم.

 

هیچ جراحی زیبایی روی صورتم انجام نداده‌ ام و در این شرایط خوشبختانه کارم را هم به خوبی پیگیری می‌ کنم و مشکلی از این بابت نداشتم.

 

بازیگر هزار چهره

 از شبنم مقدمی بعنوان بازیگر هزار چهره نام برده می شود.

 

 او در نقش های مختلفی از مادری سنتی و رنج دیده تا زنی لات و خلافکار، زنی احساساتی و بامزه و مادری جدی و آرام، بسیار درخشان ظاهر شده است.

 

زندگی شخصی وخصوصی شبنم مقدمی و همسرش + عکس های جذاب و زیبا | ساعدنیوز

هنرمندان مورد علاقه

مریل استریپ بازیگر عجیبی است و در همه نقش های چیز ویژه ای برای ارائه کردن دارد، بازی خانم سوسن تسلیمی و فاطمه معتمدآریا را هم خیلی دوست دارم.

 

فعالیت هنری

شروع فعالیت

 هنوز دیپلم نگرفته بود که با گروه کودک رادیو آشنا شد و توانست هر از چندگاهی در برنامه های رادیو حضور داشته باشد و هم در تئاتر بازی کنم و بنویسم

 

اما بصورت حرفه ای از سال 1377 با برنامه رادیویی خانه کاغذی کارم را ادامه دام و اجرای برنامه های هفت شنبه، خط خطیم و هفت ترانه را نیز برعهده داشتم

 

  به موازات رادیو، از دوران دانشجویی تئاتر را ادامه داد سپس وارد کلاس های امین تارخ شد و اولین بار سال 76 نقش کوتاهی در سریال گل های آفتابگردان ایفا کرد

 

سال 77 در فیلم زخمی اولین تجربه سینمایی را بدست آورد و سال 84 با فیلم به نام پدر ابراهیم حاتمی کیا توجهات را به سمت خود جلب کرد

 

شبنم مقدمی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

شهرت

بازی در سریال بیست قسمتی زیر تیغ در سال 1385 کنار بازیگرانی چون فاطمه معتمدآریا، آتیلا پسیانی و پرویز پرستویی خیلی زود او را به شهرت رساند

 

 بازی در سریال سقوط یک فرشته سال 90 و نقش روحی در سریال مدینه سال 93 از جمله کارهای بیادماندنی ایشان می باشد

 

فیلمشناسی

سینمایی

    1 - امروز (1392)

    2 - آینه شمعدون (1391)

    3 - گس (1391)

    4 - آزمایشگاه (1390)

    5 - ابرهای ارغوانی (1390)

    6 - بوسیدن روی ماه (1390)

    7 - زیر آب (1388)

    8 - کودک و فرشته (1387)

    9 - فرزند خاک (1386)

    10 - همیشه پای یک زن در میان است (1386)

    11 - پاداش سکوت (1385)

    12 - به نام پدر (1384)

    13 - زیستن (1380)

    14 - از صمیم قلب (1379)

 

بیوگرافی و عکس های شبنم مقدمی

مجموعه تلویزیونی

مدینه (1393)

هفت سنگ (1393)

سقوط یک فرشته (1390)

 زیر تیغ (1385)

 گل های آفتابگردان (1376)

 

جوایز:

فیلم گس با بازی شبنم مقدمی و کارگردانی در جشنواره فیلم رم برنده جایزه بهترین بازیگر زن/مرد نوظهور شد. این جایزه به گروه بازیگران زن و مرد این فیلم ایرانی اهدا شد به صابر ابر ، پانته آ پناهی، رویا جاویدنیا ، احسان امانی ، شبنم مقدمی ، مهسا علافر ، محمدرضا غفاری ، نوال شریفی ، صدف احمدی ، ماهانا نور محمدی ، سیما مبارک شاهی ، بهاران بنی احمدی ، سیامک صفری ، مانی گندمکار ، آرشام طالبی.​

 

جشنواره رم

 شبنم مقدمی در سی و دومین دوره از جشنواره فیلم فجر برای بازی فیلم امروز بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3q9an4