پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/05/05 07:03
کد خبر: 3351

اگر شماهم اینترنتتان زود تمام میشود حتما این مطلب را مطالعه کنید+راهکارهای کاربردی

اگر شما هم مانند بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی از مصرف بالای اینترنت تان رنج می‌برید با ما همراه باشید.

 اگر شما هم مانند بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی از مصرف بالای اینترنت تان رنج می‌برید با ما همراه باشید.

 

این روز‌ها در شبکه‌های اجتماعی گلایه‌های زیادی درباره زود تمام شدن بسته‌های اینترنتی دیده می‌شود. گلایه‌ای که بی شک شما هم آن را به حق می‌دانید و حتما برای تان اتفاق افتاده که بسته چند گیگابایتی ماهانه تان تنها طی یک یا دو هفته تمام شده و مجبور به خرید یک بسته دیگر شده اید.

 


عکسی هایی دیده نشده از رابطه ی نزدیک مهدی کوشکی و خواهر ریحانه پارسا+عکس


 

اینترنت گران و ۸ راه‌حل برای کاهش مصرف

 

برخی از کاربران، تمام شدن زود هنگام اینترنت، دغدغه همیشگی شان شده و از این میان برخی‌ها مدعی اند که این اتفاق به دلیل کم فروشی اپراتور‌ها اتفاق می‌افتد و معتقدند حجمی که به آن‌ها داده می‌شود کمتر از حجم و سرعت اسمی خریداری شده آن هاست. اما به نظر باید بازنگری جدی در کارکردن با تلفن همراه مان داشته باشیم تا بتوانیم میزان مصرف اینترنت را مدیریت و کنترل کنیم. اگر شما هم مانند بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی از مصرف بالای اینترنت تان رنج می‌برید با ما همراه باشید تا با کمک هم مصرف اینترنت را به حداقل برسانیم.

 

۱- خاموش کردن اینترنت در صورت استفاده نکردن

شاید تا به حال برای هر یک از ما پیش آمده باشد که اینترنت گوشی خود را خاموش نکنیم و اینترنت گوشی در طول شبانه روز روشن باشد. همین اتفاق به تنهایی می‌تواند در شبانه روز بین ۲۰۰ مگ تا یک گیگ از حجم شما را ببلعد، چون برخی از اپلیکیشن‌ها در صورت روشن بودن دیتا دایم اینترنت مصرف می‌کنند؛ بنابراین توصیه می‌شود حتما اینترنت گوشی خود را زمانی که نیاز دارید روشن کنید و پس از رفع نیاز آن را خاموش کنید.

 

۲- اپلیکیشن‌های پس زمینه را محدود کنید

اپلیکیشن‌ها یا برنامه‌هایی که در پس زمینه دستگاه اندرویدی شما فعال هستند، ممکن است در ارتباط با اینترنت باشند و دایم محتوای خود را به روز رسانی کنند. به عنوان مثال اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی نظیر تلگرام، واتس‌اپ، فیس بوک و... عملکرد این چنینی دارند که باید آن‌ها را محدود کرد. به منظور محدود کردن برنامه‌های فعال در پس زمینه دستگاه خود، ابتدا وارد بخش تنظیمات دستگاه شوید و سپس گزینه Data Usage را انتخاب کنید. در این قسمت قادر خواهید بود به تب وای فای (Wi-Fi) یا موبایل دیتا (Mobile Data) مراجعه کنید و برای هر یک از این بخش‌ها محدودیت قائل شوید.

 

۳- فیلترشکن خاموش

اگر شما هم کاربر فعالی در تلگرام و توئیتر باشید، به طور قطع حجم زیادی از اینترنت تان برای استفاده فیلتر شکن هدر می‌رود.

 

اینترنت گران و ۸ راه‌حل برای کاهش مصرف

 

کلا فیلترشکن‌ها باعث می‌شوند شما برای اتصال به پیام رسان مدنظرتان حجم بسیار بیشتری را استفاده کنید پس تا می‌توانید از فیلترشکن‌ها کمتر استفاده کنید، زیرا علاوه بر مصرف بالای اینترنت ممکن است به تلفن شما هم آسیب بزنند و اطلاعات شما را به یغما ببرند. روشن بودن فیلترشکن حتی زمانی که از اینترنت استفاده نمی‌کنید، حجم اینترنت شما را کاهش می‌دهد.

 

۴- محدودسازی استفاده از سرویس‌های مسیریابی

برخی از برنامه‌ها، از سرویس‌های مسیریابی به عنوان یک ویژگی اصلی استفاده می‌کنند. این ویژگی به تازگی در پیام رسان‌ها و بسیاری از نرم افزار‌های دیگر دیده می‌شود که اینترنت غیرضروری زیادی را به خود اختصاص می‌دهد. برای جلوگیری از این اتفاق، کاربران باید دسترسی این برنامه‌ها را محدود کنند. دارندگان گوشی‌های اندرویدی، پس از رجوع به تنظیمات باید قسمت Location را انتخاب و گزینه App Premissions را لمس کنند. در این جا افراد با انتخاب برنامه مدنظر می‌توانند دسترسی‌های آن‌ها را غیرفعال کنند.

 

اینترنت گران و ۸ راه‌حل برای کاهش مصرف

 

۵- به روز رسانی تنها در زمان اتصال به وای‌فای

یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای کاهش استفاده از حجم اینترنت همراه آن است که به روز رسانی برنامه‌ها تنها در زمان اتصال به وای‌فای صورت گیرد.

اینترنت گران و ۸ راه‌حل برای کاهش مصرف

کاربران می‌توانند با مراجعه به برنامه مرکزی دانلود برنامه‌های خود، تنظیمات آن‌ها را به صورت دلخواه قرار دهند. به عنوان مثال کاربران اندرویدی با مراجعه به برنامه Play Store باید به قسمت تنظیمات بروند و سپس بخش Auto Update Apps را انتخاب کنند. در این بخش با فعال‌سازی گزینه Auto Update Apps Over WiFi Only افراد می‌توانند از امنیت اینترنت همراه خود مطمئن شوند.

 

۶- مراقب اینستاگرام باشید

زمانی که در صفحات مجازی از جمله اینستاگرام در حال جست وجو و گردش هستید، به ازای دیدن هر ویدئو مقداری از حجم بسته شما کم می‌شود تا جایی که ممکن است در یک ساعت حدود ۵۰۰ مگ را در اینستا از دست بدهید. برای مثال اگر حجم میانگین هر ویدئو در اینستاگرام را پنج مگابایت در نظر بگیریم و شما در یک ساعت ۱۰۰ فیلم را مشاهده کنید، ۵۰۰ مگابایت از بسته شما کسر خواهد شد و شاید خودتان هم خبردار نشوید. توجه کنید زمانی که ما تصاویر یا وب سایتی را باز می‌کنیم، در اصل در حال دانلود کردن آن هستیم هرچند آن‌ها را دانلود نمی‌کنیم، ولی در واقع در حال دانلود آن هستیم. پس این موضوع را در وبگردی و اینستاگردی خود لحاظ کنید.

 

اینترنت گران و ۸ راه‌حل برای کاهش مصرف

 

۷- بازی‌های آنلاین را مدیریت کنید

بسیاری از بازی‌ها در تبلت و گوشی‌های هوشمند برای ثبت رکورد شما نیاز به اینترنت دارند. در نتیجه برای این که رکورد قبلی و سوابق شما در این بازی‌ها حفظ شود، به این بازی‌ها اجازه می‌دهید از حجم اینترنت شما استفاده کنند. علاوه بر این، این بازی‌ها با ایجاد جذابیت بصری و کشش زیاد برای کاربران، باعث می‌شوند افراد ساعت‌های زیادی درگیر انجام این بازی‌ها شوند. این موضوع موجب می‌شود سرگرم بازی شوید و بدون این که متوجه باشید، حجم اینترنت زود تمام شود. برای این که مراقب بسته مصرفی اینترنت باشید، مدت زمان خاصی را به بازی‌های آنلاین اختصاص دهید و سعی کنید از آن بیشتر نشود.

 

۸- پاپ آپ‌ها را ببندید

حتما برایتان پیش آمده که وقتی داخل اپلیکیشنی در حال فعالیت یا بازی هستید، تبلیغاتی برای شما به نمایش در می‌آید که به پاپ آپ معروف است. این پاپ آپ‌ها که معمولا به صورت ویدئو نیز به نمایش در می‌آیند، حجم اینترنت شما را مصرف می‌کنند که شما می‌توانید با رفتن به داخل تنظیمات گوشی بخش اطلاعات برنامه‌ها اعلان‌های هر اپلیکیشنی را که می‌خواهید خاموش کنید تا هم از شر پاپ آپ‌ها راحت شوید و هم در مصرف اینترنت تان صرفه جویی کنید.

 

نکته پایانی:

اپراتور‌های اینترنت در کشورمان، هزینه‌های ترافیک داخلی و ترافیک خارجی را تفکیک کرده‌اند و قیمت‌های متفاوتی برای این خدمات دریافت می‎کنند. سایت‌هایی که روی سرور‌های داخلی اجرا شده‌اند (مثل خبرگزاری‌ها، سایت‌های بانکی، سایت مدارس و دانشگاه‌ها، شبکه‌های اجتماعی ایرانی و...) سایت‌های داخلی هستند و سایت‌ها و اپلیکیشن‎های روی سرور‌های خارجی، ترافیک خارجی محسوب می‎شوند که به آن بین الملل هم می‌گویند و در تعرفه‌های اپراتور‌ها آن را می‌بینیم. پس تا جایی که ممکن است تلاش کنید از سایت‌های داخلی استفاده کنید و تا حد امکان سراغ سایت‌های خارجی نروید.

 

 

منبع:روزنامه خراسان


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/48jkn3