چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/05/28 18:08
کد خبر: 4083

اپیدمی ویروس کرونا می تواند از سه طریق به پایان برسد

جیهان با اشاره به اینکه Kovid-19 در مقایسه با SARS و MERS مسری تر است، خاطرنشان کرد: پایان یافتن این بیماری همه گیر از 3 طریق امکان پذیر است

اعلام شد که نوع جدید ویروس کرونا (  (Kovid-19که باعث کشته شدن هزاران نفر در سراسر جهان شد، از سه طریق می تواند به پایان برسد.

پروفسور دکتر محمت جیحان رئیس بخش بیماریهای عفونی کودکان دانشکده پزشکی دانشگاه حاجت تپه (HU) آنکارا، اظهار داشت:  ویروس کرونا در دوره تخم خوابی بدون نشان دادن علامتی در بیماران می تواند از شخصی به شخص دیگر منتقل شود.

 

جیحان افزود:

دوره تخم خوابی این بیماری بین 2 تا 14 روز متغیر است. این ویروس از طریق قطرات مانند آنفلوانزا، مننژیت، ذات الریه، آبله مرغان، سرخک منتقل می شود. در SARS و MERS، این بیماری پس از شروع علائم منتقل می شد، اما Kovid-19، در دوره تخم خوابی نیز منتقل می شود. بنابراین، محتاط بودن، توجه به انزوای اجتماعی و بهداشت بسیار حیاتی است. "

جیهان با اشاره به اینکه Kovid-19 در مقایسه با SARS و MERS مسری تر است، خاطرنشان کرد: پایان یافتن این بیماری همه گیر از 3 طریق امکان پذیر است.

 

جیحان در خصوص این سه روش گفت:

"یا تعداد قابل توجهی از مردم ایمنی خواهند شد و ویروس دیگر شیوع نخواهد یافت یا واکسن پیدا می شود و انسانها واکسینه می شود. سوم اینکه، ویروس جهش یافته و خاصیت انتقال از انسان به انسان را از دست می دهد. این بیماری تنها به یکی از این سه راه پایان می یابد. به عنوان مثال، در SARS ویروس احتمالاً جهش یافته و به این روش پایان یافت. "


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3kxoq4