دوشنبه 27 فروردین 1403 - 15 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/05/31 16:49
کد خبر: 4167

اجرای مراسم شیرخوارگان حسینی بدون حضور مادران و نوزادان+عکس

شبکه دو سیما امسال همایش شیرخوارگان حسینی را بدون حضور مادران و نوزادان از طریق امواج تلویزیونی از تهران و مشهد پوشش خواهد داد.

مراسم شیرخوارگان حسینی امروز در نخستین جمعه ماه محرم؛ به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، متفاوت از سال‌های گذشته در حسینیه‌های خانگی با تعدادی محدود و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

 

این مراسم در رشت در مصلای امام خمینی با مداحی چند ذاکر اهل بیت علیهم السلام و با سخنرانی آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت برگزار و به صورت مستقیم از شبکه باران پخش شد.

آیت الله فلاحتی امروز در چهاردهمین همایش شیرخوارگان حسینی (ع) که به صورت زنده از طریق سیمای مرکز گیلان و همچنین برخی شبکه‌های سراسری و بدون حضور مردم و مستمع در مصلای امام خمینی (ره) رشت برگزار شد با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و فرزندان و یاران ایشان گفت: سال هاست که آیین شیرخوارگان حسینی (ع) در جامعه ایرانی بلکه در همه کشور‌های مسلمان توسعه پیدا کرده و در نخستین روز ماه محرم به عنوان شیرخوارگان حسینی (ع) نامگذاری شده است.

 

او با اشاره به تفاوت برگزاری همایش امسال با سال‌های گذشته افزود: سال‌های گذشته همایش شیرخوارگان حسینی (ع) در مصلاها، حسینیه‌ها و تکایا برگزار می‌شد و مادران به پیشانی فرزندان خود سربند می‌بستند و صحنه زیبایی بود، اما امسال به لحاظ شرایط کرونایی که داریم، برگزاری اجتماع با مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا ممنوع شد و خانواده‌ها از طریق صدا و سیما نسبت به موضوع‌هایی که گفته می‌شود توجه داشته باشند.

 

امام جمعه رشت فرزند صالح را گلی از گل‌های بهشت دانست و ادامه داد: فرزندان را با تربیت اسلامی، تربیتی که ائمه اطهار (ع) می‌خواستند پرورش دهید تا بندگان صالح خدا شوند و در مسیر اهل بیت (ع) حرکت کنند.

 

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه مطالعه و افزایش دانش در تربیت فرزندان تاثیرگذار است، گفت: پدر‌ها و مادر‌ها فرزندان خود را با آرمان‌های الهی و اهل بیت (ع) آشنا کنند تا در این راستا تربیت شوند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان، رابطه پدر و مادر دارای فرزند با خانواده‌های متدین را اثرگذار عنوان کرد و افزود: رابطه با خانواده‌های متدین موجب می‌شود فرزندان انحراف فکری نداشته باشند، زیرا گفتار و رفتار دیگران بر فرزند تاثیر می‌گذارد.

 

آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه کودک خود را در هر حال احترام کنید، اظهار داشت: تمام رفتار پدر و مادر برای کودک الگو است.

 

او محبت به کودک را یکی از اصول تربیتی عنوان کرد و یادآور شد: محبت به کودک بسیار مهم است، اما نباید محبت را با افراطی گری مخلوط کرد.

 

امام جمعه رشت با بیان اینکه جامعه نباید به تک فرزندی اکتفا کند، تصریح کرد: کسی که امور زندگی را بهانه می‌کند تا فرزند نیاورد به خدا سوء ظن دارد ضمن اینکه فرزندآوری یکی از اصول تربیتی و لبیک به ندای مقام معظم رهبری است.

 

 

مراسم شیرخوارگان حسینی امسال، تلویزیونی برگزار شد

مراسم شیرخوارگان حسینی امسال، تلویزیونی برگزار شد

مراسم شیرخوارگان حسینی امسال، تلویزیونی برگزار شد

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4vjd64