پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/06/03 10:52
کد خبر: 4260

اسطوره ی بکس مسلمان شد+فیلم از نماز خواندن وی

به تازگی ویدئویی از مسلمان شدن مایک تایسون اسطوره بوکس جهان در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که حسابی مورد توجه علاقه مندان به رشته بوکس و این چهره معروف قرار گرفته است.

مسلمان شدن مایک تایسون اسطوره بوکس  جهان  همراه با فیلم نماز خواندن او عنوان ویدیویی است که  العربیه  از این بوکسور مشهور و بازنشسته آمریکایی منتشر کرده است.

 

 

 

مایک تایسون، بوکسور آمریکایی را بشناسید

مایک تایسون (Mike Tyson ) بوکسور نامدار  در سال ۱۹۸۶ در رده  قهرمانان دسته فوق سنگین اتحادیه جهانی مشت زنی شد و موفق شد فدراسیون بین المللی مشتزنی را به دست بگیرد و قهرمان جهان شود. دنیای بوکسورها دنیای عجیب و جالبی است. مسلمان شدن مایک تایسون هم در نوع خود جالب توجه است.

 


 

 

مسلمان شدن مایک تایسون اسطوره بوکس جهان + فیلم نماز خواندن

 

مایک تایسون ( Mike Tyson ) که به اسم مایک تایسون شهرت دارد، متولد سال ۱۹۶۶  نیویورک  است او از مشت  زنان  بازنشسته ی کشور آمریکا است. در جوانی از قهرمانان سنگین  وزن  حرفه ای در  بوکس  بود و از مشهور ترین شخصیت های ورزشی دنیاست.

 

ورود مایک تایسون به دنیای بوکس حرفه ای

تایسون از سال ۱۹۸۵ وارد دنیای بوکس حرفه ای شد. در ۱۹۸۶ قهرمان دسته فوق سنگین اتحادیه جهانی مشت زنی شد و سال بعد قهرمانی اتحادیه جهانی مشتزنی و فدراسیون بین المللی مشت زنی را هم به چنگ آورد و قهرمان بلامنازع جهان شد. در ۱۹۸۸ در یک مبارزه به یادماندنی در ۹۱ ثانیه مایکل اسپینکس را ناک اوت کرد و اولین شکست او را رقم زد و ۲۰ میلیون  دلار  جایزه مسابقه را برد. تایسون مدت زیادی بود که در مسابقات مشتزنی شکست نخورده بود که سرانجام در سال ۱۹۹۰ در برابر جیمز داگلاس شکست خورد. به تازگی ویدئوی مسلمان شدن مایک تایسون منتشر شده است.

 

 

مسلمان شدن مایک تایسون اسطوره بوکس جهان + فیلم نماز خواندن

 

زندان رفتن مایک تایسون

 

مایک تایسون در سال 1992 به شش سال  حبس  به دلیل تجاور جنسی محکوم شد ولی پس از سه سال آزاد شد. در همان سال اول زندان  پدر  خود را از دست داد ولی با این وجود حتی درخواست مرخصی برای حاظر شدن در مراسم خاکسپاری پدرش نکرد.

 

به گفته‌ی تایسون او در  زندان  با فردی که قبلا ستاره‌ی NBA بود آشنا شد و بین آن‌ها دوستی شکل گرفت. از طریق همین دوستش با اسلام آشنا شد و با مطالعه در مورد اسلام در نهایت  مسلمان  شد و  نام خود را به ملک‌عبدالعزیز تغییر داد. مسلمان شدن مایک تایسون عنوان یک فیلم است که به تازگی پخش شده است.

 

مسلمان شدن مایک تایسون اسطوره بوکس جهان + فیلم نماز خواندن

 

بازگشت دوباره مایک تایسون به رینگ

در مارچ سال 1995 از زندان آزاد شد و در رویای بازپسگیری عنوان قهرمانیش به رینگ مسابقات بازگشت. اولین مبارزه‌ی او در مقابل پیتر مکنیلی با پیروزی همراه شد. تایسون توانست در 89 ثانیه رقیب سرسخت خود را ناک‌اوت کند و به قهرمانی برسد.

 

چالش بعدی تایسون مقابله با ایواندر هالیفیلد در سال 1996 بود. او در راند یازدهم  با یک ضربه ناک‌اوت شد و  عنوان قهرمانی  خود را از دست داد. در سال 1977 درخواست مبارزه‌ی مجدد با هافلید داد اما با حرکت عجیب خود در راند سوم باعث تعجب همگان شد. او با  گاز  گرفتن و کندن قسمتی از گوش هافیلد باعث شد که مسابقه نیمه کاره رها شود. تایسون غرامتی معادل 3 ملیون دلار به هافیلد پرداخت کرد و مجوز فعالیت او در رشته‌ی بوکس لغو شد.

 

سال بعد کمیته‌ی مشتزنی جهانی تصمیم گرفت که مجوز دوباره برای حضور در مسابقات به تایسون برگردانده شود ولی این مجوز کمکی به مایک تایسون نکرد. چرا که در همان سال تصادف شدیدی با  موتورسیکلت  خود داشت و در اثر این  تصادف  دنده و شانه‌اش شکست و ریه‌اش سوراخ شد.

 

خداحافظی مایک تایسون با دنیای حرفه ای

 

مایک تایسون در سال 2006 پس از دو باخت پیاپی به دنی‌ ویلیامز و کوین مک براید خداحافظی خود را از دنیای حرفه‌ای بوکس اعلام کرد. جدیدترین خبر مربوط به او با عنوان مسلمان شدن مایک تایسون در حال دست به دست شدن است.

 

مسلمان شدن مایک تایسون اسطوره بوکس جهان + فیلم نماز خواندن

 

مسلمان شدن مایک تایسون

به گفته‌ی تایسون او در زندان با فردی که قبلاً ستاره‌ی NBA بود آشنا شد و بین آن‌ها دوستی شکل گرفت. از طریق همین دوستش با اسلام آشنا شد و با مطالعه در مورد اسلام در نهایت مسلمان شد و نام خود را به ملک‌عبدالعزیز تغییر داد.

 

درآمد مایک تایسون چقدر است؟

 

مایک تایسون در طول دوران حرفه‌ای خود تا سال ۲۰۰۶ میلادی درآمدی بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار کسب کرد، که بیشتر این  درآمد  در اثر سو مصرف  الکل  از بین رفت به‌طوری که در سال ۲۰۱۶ مجله  فوربس  دارایی وی را حدود یک میلیون دلار تخمین زده بود.

 

او در سال ۲۰۰۰ کارمندانش را اخراج کرد و حسابداران جدیدی را استخدام کرد، آنها بیانیه‌ای را تهیه کردند که نشان می‌داد وی سال را با ۳٫۳ میلیون دلار بدهی را شروع کرده اما ۶۵٫۷ میلیون دلار درآمد داشته است. در آگوست سال ۲۰۰۷، تایسون به  جرم  داشتن مواد مخدر و رانندگی تحت تأثیر آن در دادگاه آریزونا، مقصر و گناهکار بود. مقامات گفتند تایسون، که سابقه طولانی در  مشکلات  حقوقی دارد، مایک در آن روز به استفاده از کوکائین و  اعتیاد  به  مواد مخدر  اعتراف کرد.

 

بازگشت مایک تایسون به بوکس

 

مایک تایسون در ۵۳ سالگی ویدئویی کوتاه از تمریناتش منتشر کرده که سرعت و شدت آن چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. استیو بونس، کارشناس بوکس می‌گوید: "شاید الان صدها نفر بوکسور بالای ۹۰ کیلوگرم در گوشه و کنار دنیا باشند که به راحتی می‌توانند تایسون را شکست دهند. این یک واقعیت است. مگر این که حریف هم ۵۳ ساله باشد. بعد از یک دقیقه اوضاع افتضاح خواهد شد."

 

مسلمان شدن مایک تایسون اسطوره بوکس جهان + فیلم نماز خواندن

 

رافائل کوردیرو، مردی که در تصاویر ویدئویی با تایسون تمرین می‌کند، گفت: "قدرت او در کلاسی متفاوت است. من هم انتظار دیدن آن چیزی که همگی دیدیم را نداشتم. مردی را دیدم که سرعت و قدرتش به اندازه یک پسر بیست و یکی دو ساله بود."به هرحال آخرین باری که هواداران بوکس تایسون را در حال مشت زدن دیدند، در مسابقه سال ۲۰۰۵ مقابل کوین مک‌براید بود. مایک تایسون، در لیست '''۱۰۰ مشت زن بزرگ سنگین وزن همه دوران''' مجلهٔ رینگ در رتبه نهم، و در  جدول  رتبه بندی قهرمانان سنگین وزن جهان سایت معتبر بوکس رک در رتبه نهم، بعد از جیمی بیوینس و قبل از ردیک بو قرار دارد.

کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2llj62