پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/06/05 08:17
کد خبر: 4320

بیوگرافی مهتاب کرامتی بازیگر خوب سینما+عکس

در این بخش از سایت ستاره پارسی مهتاب کرامتی بازیگر، تهیه‌کنندهٔ فیلم، کنشگر حقوق کودکان و زنان و مدیر هنری ایرانی است.

مهتاب کرامتی ۲۵ مهر ۱۳۴۹ است.مهتاب کرامتی متولد ملایر است.مهتاب کرامتی بازیگر، تهیه‌کنندهٔ فیلم، کنشگر حقوق کودکان و زنان و مدیر هنری ایرانی است که مهتاب کرامتی از ۱ سپتامبر ۲۰۰۶/ ۱۰ شهریور ۱۳۸۵ سفیر حسن نیّت و صلحِ یونیسف می‌باشد.مهتاب کرامتی دانش‌آموختهٔ میکروبیولوژی و دوره‌دیدهٔ بازیگری به سال ۱۳۷۵ نزد امین تارخ است.

 

 

مهتاب کرامتی

  عکسهای جدید مهتاب کرامتی بازیگر سینما   

 

زندگی شخصی

مهتاب کرامتی بانوی هنرمند 50 ساله کشورمان یک بازیگر مهر ماهی است.این بانوی هنرمند اصالتی از خطه لرستان دارد و متولد ملایر است.

 

مخالفت خانواده با بازیگری ام:

آن زمان که ما می خواستیم به کلاس بازیگری برویم باید با خانواده هایمان می جنگیدیم تا به ما اجازه رفتن به این دوره ها را بدهند. خانواده خود من به هیچ عنوان راضی نبودند من بازیگر شوم. نگاه خانواده ها به سینما طور دیگری بود. الان علاوه بر تغییر نوع نگرش تعداد کلاس های بازیگری هم زیاد شده و مقوله بازی راحت و در دسترس است. در آن دوره ما باید کلی تست می دادیم و هر کسی را هم قبول نمی کردند که حتی به راحتی تست دهد. از زمانی که به یاد دارم کار کرده ام؛ وقتی دانشجو بودم، تدریس خصوصی می کردم، در آزمایشگاه دانشگاه نیز مشغول به کار بودم. همیشه یاد گرفتم که باید کار کنم. پول توجیبی ام را از پدرم می گرفتم ولی همیشه کارم را هم انجام می دادم.

 

تحصیلات

مهتاب کرامتی تحصیلاتش را در رشته میکروبیولوژی با مدرک کارشناسی از دانشگاه آزاد اسلامی به پایان رساند.

 

ازدواج

مهتاب کرامتی  یک بار در سن کم با بابک ریاحی ازدواج کرده است

 

فرزند

حاصل آن هم یک فرزند دختر است که هم اکنون با خود مهتاب کرامتی زندگی می کند. .

 

 

مهتاب کرامتی و دخترش در برج میلاد + عکس | ساتین

 

طلاق

ازدواج این دو هنرمند منجر به جدایی و طلاق شده است.

 

بابک ریاحی کیست؟

همسر سابق مهتاب کرامتی بابک ریاحی پور که از نوازندگان موسیقی می باشد بود.

 

او مقطع دبیرستان در کشور آلمان درس خوانده و بعد به ایران بازگشت و حالا یک نوازنده گیتار الکترونیک مشهور می باشد وی همسر سابق مهتاب کرامتی می باشد

 

بابک ریاحی پور سالها پیش با مهتاب کرامتی که هنوز شناخته نشده بود ازدواج کرد، با وجود بدنیا آمدن یک فرزند پسر ازدواج این دو در نهایت به جدایی و طلاق ختم شد

 

آقای نوازنده حالا چند سالیست زندگی جدیدی با دختری به نام مونا شروع کرده است

 

 

بابک ریاحی پور

بابک ریاحی پور همسر سابق مهتاب کرامتی

 

وی در این خصوص گفته است :

من سال‌ها پیش ازدواج کردم. زندگی خیلی خوبی هم داشتم. در واقع چون در سن پایین ازدواج شکل گرفت موفقیت‌آمیز نبود. اما هنوز از حال هم باخبر هستیم. اما خب این بزرگ شدن ما در 2 روند متفاوت شکل گرفت و در نهایت مسیر ما از هم جدا شد.

 

بابک ریاحی پور همسر سابق مهتاب کرامتی یکی از معروف‌ترین نوازنده‌های ایرانی با ساز تخصصی گیتار باس است و در زمینه موسیقی راک فعالیت می‌کند. او در آلمان موسیقی را آموخته، آن را در ایران ادامه داده و با خواننده‌هایی مثل محمد نوری و گروه‌هایی مثل اوهام و آویژه که نوعی موسیقی تلفیقی را دنبال می‌کرد‌ه‌اند، همکاری داشته است.

 

یادگیری گیتار در آلمان

در 16 سالگی برای ادامه زندگی و تحصیل به آلمان رفت

 

همزمان درس خواندن در 19 سالگی با ساز دوست خود در آلمان شروع به نوازندگی گیتار باس کرد، به حدی استعداد نوازندگی داشت که بعد از سه هفته وارد یک گروه موسیقی آلمانی شد

 

بازگشت به ایران

 در 20 سالگی به ایران بازگشت تا شغل خانوادگیشا یعنی انتشارات را ادامه دهد، ابتدا مجوز نشریه ای بنام آویژه را گرفت و شروع به ترجمه کرد و سه کتاب نیز منتشر کرد

 

مهتاب کرامتی

مهتاب کرامتی در جشنواره فیلم فجر

 

شلختگی ممنوع!

شلخته نبودن و اینکه بتوانید لباس‌هایتان را مرتب نگه دارید به شما کمک می‌کند که بتوانید از لباس‌های سال‌های گذشته‌تان هم استفاده کنید. من در یک برنامه‌ای روشی دیدم این کار می‌تواند خیلی مثبت باشد. در این برنامه به ما گفتند بعد از ترکیب‌بندی رنگی، لباس‌هایتان را در کمد پشت و رو آویزان کنید به این دلیل که بعد از یک فصل متوجه می‌شوی کدام یک از لباس‌هایت را هیچ‌وقت نپوشیده‌ای و بدانی که نباید اینها در کمد تو باقی بماند.

 

تا به حال دخترهای جوان از شما پرسیده‌اند که چطور می‌توانی ظاهر آراسته داشت؟

نه فکر نمی‌کنم به نفع‌شان باشد این سؤال را از من بپرسند برای اینکه هیچ کاری نباید انجام دهند تا مثل من باشند. به همه می‌گویم سادگی می‌تواند از همه چیز زیباتر باشد اگر قرار باشد یک بازیگر نقشی را بازی کند که احتیاج به گریم یا آرایش مضاعف داشته باشد، اجازه بدهد گریمور این کار را انجام دهد ولی اگر قرار باشد تو دیده شوی بهتر است با همان خودت دیده شوی. بعضی‌ها آنقدر ظاهرشان را دستکاری می‌کنند که دیگر تو ظاهر واقعی‌شان را نمی‌بینی و کاملا یک فرد دیگر از خود می‌سازند. در بیشتر مواقع چهره طبیعی خانم‌ها زیبا‌تر از چهره آرایش‌ کرده‌شان است.

 

فعالیت مهتاب کرامتی در یونیسف:

انتخاب من برای عنوان سفیر یونیسف به رشته تحصیلی من که میکروبیولوژی است و مقوله ایدز. در واقع آشنایی من با یونیسف برمی گردد به کمپینی که با آن ها همکاری کردم. من نمی دانستم چیزی به اسم سفیر صلح در ایران وجود دارد، اما خوشبختانه خوش شانسی من بود که این آشنایی اتفاق افتاد و دغدغه ام دیده شد. واقعیت این است من برای این کمپین و موارد اینچنینی زمان می گذاشتم؛ یعنی فقط به عنوان یک نماد و دوستدار به این همکاری نگاه نکردم. ما برای کار وقت می گذاریم، خیلی بیشتر از روزهای اول. بعد از آن، کار من جدی تر شد و تبدیل شدم به سفیر حسن نیت یونیسف که در شاخه های مختلف کار می کند و HIV (ایدز) یکی از آن هاست.

 

مهتاب کرامتی طراح لباس:

زندگی من از راه بازیگری سپری می شود؛ کارهای جانبی مثل طراحی لباس را که داشتم هم کنار گذاشته ام؛ در یونیسف هم که به صورت داوطلبانه کار می کنم، دستمزد من یک دلار در سال است. همیشه می گویم آن یک دلار هنوز هم به من پرداخت نشده (می خندد). به هر حال درآمد من برای زندگی ارتزاق از سینماست.

 

برنامه غذایی

نوشابه به طور کامل از زندگی من حذف شده است. بعضی مواقع دلم می‌خواهد نوشابه بخورم اما متاسفانه هرچیز خوشمزه‌ای ضرر دارد. نوشابه نمی‌خرم که در خانه باشد و وسوسه‌ام کند ولی اگر خیلی هوس کنم در حد یک قلپ می‌خورم که فقط مزه آن را چشیده باشم و خیلی خودم را محدود نکنم که عطش آن باقی بماند. در مورد شیرینی و شکلات هم همین‌طور، فقط یک ذره می‌خورم که ولعم به‌آن از بین برود. این قضیه هم به تثبیت وزنم کمک می‌‌کند.

 

در کل این روال زندگی یعنی زیاد نخوردن و سبزیجات را به صورت سالم خوردن (نه سرخ کرده) را مدیون مادرم هستم، مثلا قورمه‌سبزی مادر من با تمام قورمه‌سبزی‌ها متفاوت است به هیچ عنوان سیاه‌رنگ نیست. سبزی آن خیلی سرخ نمی‌شود زیرا مادرم آن را بخارپز می‌کند. ما غذای فریزری نمی‌خوریم تا آنجایی که امکان دارد سعی می‌کنیم غذا را به صورت تازه صرف کنیم.خوردن فست‌فود خیلی لذیذ است اما سعی می‌کنم خوردن این نوع غذاها را محدود کنم. اگر یک شب فست‌فود بخورم فکر می‌کنم باید تا چند روز تقاص خوردن آن را پس بدهم. من سر سفره هیچ وقت آب نمی‌خورم. بهتر است که 30دقیقه قبل از غذا آب بخورم تا اذیت نشوم.این را به یاد داشته باشید اگر 30دقیقه قبل از خواب آب خورده شود از سکته قلبی جلوگیری می‌شود.

 

خیلی‌ها به دلیل تنبلی‌شان صبحانه نمی‌خورند. اما خوردن صبحانه به شما کمک می‌کند در طول روز کمتر غذا بخورید. من نتیجه گرفته‌ام که خوردن صبحانه خیلی کمک می‌کند به ثابت نگه داشتن وزن و مهم‌تر از آن سلامت. به همین دلیل اگر قرار باشد در یک وعده پرخوری کنم آن وعده حتما صبحانه خواهد بود.اهمیت حفظ عادات غذایی نگه داشتن عادت غذایی برای ما بازیگران خیلی مهم است. به‌خصوص در پروژه فیلمبرداری که هستیم نمی‌توانیم آنطور که خودمان می‌خواهیم غذا بخوریم. من سعی می‌کنم در اینطور مواقع غذای رژیمی بخورم یا برنج غذا را نخورم یا سعی کنم نان و پنیر با گوجه و خیار بخورم. در آفریقا نوع خوراک‌شان باب طبع ما ایرانی‌ها نبود به همین دلیل من در آن سفر خیلی زیاد لاغر شدم.

 

کاری را که از دوستم یاد گرفته‌ام و خیلی سخت است آرام غذا خوردن است. آرام غذا خوردن کمک می‌کند که همیشه فرم بدن یک‌طور باقی بماند، برای اینکه همیشه بعد از 20 دقیقه مغز فرمان می‌دهد که تو سیری. حالا اگر در این 20 دقیقه حجم کمتری غذا خورده باشی خیلی موفق‌تری. فرانسوی‌ها بیشتر موقع غذا خوردن حرف می‌زنند و معاشرت می‌کنند اما ما ایرانی‌ها عادت داریم تند تند غذا بخوریم.خب فرهنگ ما اینطور است که غذای سرد دوست نداریم. البته نوع تغذیه ایرانی سنتی خیلی می‌تواند به سلامت ما کمک کند. سبزی خوردن، سالاد، ماست اینها غذاهایی هستند که به سلامت ما کمک می‌‌کند. 

 

مهتاب کرامتی

 مهتاب کرامتی در اکران فیلم جاده قدیم در باغ کتاب

 

اگر کارگردانی به شما بگوید برای یک فیلم باید 30-20 کیلوگرم وزن اضافه داشته باشی آن موقع چه کار می‌کنید؟

خیلی به این پیشنهاد فکر می‌کردم و شاید حتی آن را قبول نمی‌کردم برای اینکه با بالا رفتن سن کاهش وزن خیلی مشکل می‌شود. در سن کم اگر شما 2 روز غذا نخورید خیلی راحت وزن‌تان به حالت عادی برمی‌گردد. متابولیسم بدن در سن بالا،‌ با سن کم خیلی فرق دارد و به نظر من این تغییر وزن در سن و سال من کمی دشوار است. فکر می‌کنم در چنین شرایطی بر سر دوراهی قرار می‌گیرم که آیا نقش را قبول کنم یا نه. نمی‌‌دانم شاید این پیشنهاد را قبول نکنم. اما در عین حال تغییر وزن اینچنینی می‌تواند خیلی جالب باشد؛ به هر حال تو می‌توانی یک مدت هرچه دلت می‌خواهد بخوری و این قانون‌شکنی بسیار جذاب است.

 

البته خیلی سخت می‌‌توان مهتاب کرامتی چاق را تصور کرد.مهتاب کرامتی صورت پرتری داشت، اما به مرور کودکی چهره از بین می‌رود و صورت زاویه‌دارتر می‌شد اتفاقا من نباید وزنم پایین بیاید باید سعی کنم وزنم را ثابت نگه دارم وگرنه صورتم خیلی زود شادابی خود را از دست می‌دهد. به نظر من بازیگرها دردسر بیشتری باید تحمل کنند، چون مجبور هستند خیلی بیشتر به خودشان برسند، چه از نظر خواب و چه از نظر تغذیه و قدرت بدنی‌شان. چون شغل مشکلی دارند. در پروژه «فرزند چهارم» که در آفریقا فیلمبرداری می‌شد واقعا به انرژی بدنی نیاز بود.

 

به این دلیل که ساعت کاری‌مان زیاد و هوا بی‌نهایت گرم بود و تغذیه خوبی هم به دلیل تنوع کم ‌غذایی نداشتیم. طبیعی است در چنین شرایطی باید انرژی لازم برای کار کردن را داشته باشی. ما زمانی که کارمان را شروع می‌کنیم ممکن است مدت یک‌ماه شب کار باشیم. خب در این مدت به طور کامل سیستم غذایی به هم می‌ریزد. شما زمانی که شب‌ها بیدارید و کار می‌کنید باید میزان پروتئینی که می‌خورید بیشتر از قبل باشد وگرنه به بدنتان لطمه می‌زنید و پروتئین دفع می‌‌کنید. خواب روز هیچ‌وقت جبران خواب شب را نمی‌کند. به همین دلیل در چنین شرایطی باید نوع تغذیه‌‌تان عوض شود تا به بدن کمترین آسیب برسد. بدن ما خیلی مهربان است معمولا با نوع زندگی ما خودش را وفق می‌دهد. البته شب‌کاری یک حسن هم دارد آن هم آرامش آن است. آنقدر همه جا ساکت است که شما می‌توانی با تمرکز بیشتری کار کنی.

 

دغدغه بالا رفتن سن

نمی‌توانم بگویم به بالا رفتن سن فکر نمی‌کنم اگر اینطور بگویم دروغ گفته‌ام. می‌دانم دغدغه بالا رفتن سن خانم‌‌ها به‌خصوص در بین سینماگرها خیلی اهمیت دارد. به خصوص در ایران که فیلمنامه‌‌ها بیشتر داستان‌های مردانه‌ دارد که به زن‌ها کمتر توجه می‌شود. اما من در کنار بازیگری به کارهایی که به آن علاقه‌مند بودم را شروع کردم، مثل کار یونیسف و تبعات دیگر آن. این کار به من آرامش می‌دهد که اگر قرار باشد به دلیل بالا رفتن سنم کمتر فعالیت سینمایی داشته باشم کارهای جالبی برای انجام دادن داشته باشم، یعنی اینطور نیستم که بخواهم به طور کامل زندگی‌ کاری‌ام را تحت‌الشعاع قرار دهم.

 

اهمیت به مد و رنگ‌ها

در دوره‌ای که تولیدی لباس داشتم خیلی به موضوع مد اهمیت می‌دادم همیشه حواسم را جمع می‌کردم که در هر فصلی چه رنگی مد است و خیلی برایم مهم بود که مدهایی که خارج از ایران بورس بود را بتوانم ایرانیزه کنم و در ایران بیشتر از آن استفاده کنم. برای اینکه ممکن است ما از خیلی از چیزها خوش‌مان بیاید ولی هیچ‌وقت جایی را نداشته باشیم که از آن استفاده کنیم. خیلی از لباس‌های خانم‌ها معمولا در کمد باقی می‌ماند برای اینکه جای پوشیدن آن را پیدا نمی‌کنند. در حال حاضر خیلی کمتر به موضوع مد اهمیت می‌دهم. یکسری رنگ‌ها همیشه مد هستند آنها را ترجیح می‌دهم. بعضی از رنگ‌ها هم به شما یک انرژی می‌دهد که به نظر من به مد مربوط نیست. البته شاید زیاد دیده شدن آن رنگ است که شما دلتان می‌خواهد آن رنگ لباس را داشته باشید. 

 

مهتاب کرامتی

عکسهای اینستاگرام مهتاب کرامتی

 

فیلم

ورود به تلویزیون:

مردان آنجلس

مهتاب کرامتی در سال 1376 زمانی که 27 سال سن داشت در سریال مردان آنجلس نقش هلن همسر ماکسی میلیان را بخوبی ایفا کرد و به شهرت زیادی رسید. او یکی از بازیگران خوش شانسی است که با اولین حضور جلوی دوربین و بازی بسیار روان و حرفه ای توانست مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده و به محبوبیت زیادی دست پیدا کند. سریال مردان آنجلس روایتگر اصهاب کهف و خواب 300 ساله آن ها در غار و مشقت هایی که در راه یکتا پرستی با آن روبرو میشوند را روایت میکند که توسط فرج الله سلحشور ساخته و از شبکه اول سیما پخش شد و مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفت.

 

پوستر مردان آنجلس

بازی مهتاب کرامتی در سریال مردان آنجلس

 

مردی از جنس بلور:

بعد از شهرت فرواوانی که با بازی در سریال مردان آنجلس بدست آورد بلافاصله برای بازی در فیلم سینمایی مردی از جنس بلور انتخاب شد و در سال 1377 نخستین کار سینمایی خود را رقم زد. مردی از جنس بلور ساخته سعید سهیلی  روایتگر داستان زندگی یک فرمانده جانباز جنگ است که وارد ماجرایی پیچیده شده و در نهایت اعدام می شود. مهتاب کرامتی در این فیلم با ابوالفضل پور عرب که در آن سالها سوپر استار سینمای ایران بود همبازی است و بازی خوبی را از خود نشان می دهد.

 

فیلم مردی از جنس بلور (1377) | سلام‌سینما

 

مومیایی 3:

مهتاب کرامتی یک سال بعد از بازی در فیلم سینمایی مردی از جنس بلور  برای بازی در فیلم مومیایی 3 انتخاب شد و در کنار پرویز پرستویی به ایفای نقش پرداخت.  مومیایی 3 محصول سال 1378 و ساخته محمدرضا هنرمند میباشد، این فیلم ژانری کمدی ، جنایی دارد و درباره سرقت یک مومیایی است که ماجراهای جالبی را رقم میزند.

 

مهتاب کرامتی

بازی مهتاب کرامتی و پرویز پرستویی در فیلم مومیایی3
 

مرد بارانی:

خانم کرامتی بعد از بازی در این فیلم در همان سال برای بازی در فیلم سینمایی مرد بارانی انتخاب شده و در کنار فرامرز قریبیان بازی خوبی از خود نشان می دهد. این فیلم در سال 1378 توسط ابولحسن داوودی ساخته شد، داستان فیلم درباره دکتر هادی بارانی است که در تلاش است تا با کشف یک داروی گیاهی سرطان را درمان کند ...

 

عکس هایی از <<مهتاب کرامتی در فیلم مرد بارانی>>

 

مریم مقدس:

مهتاب کرامتی در فیلم سینمایی مریم مقدس نقش کوتاهی را به عهده داشت ، این فیلم به کارگردانی شهریار بحرانی زندگی حضرت مریم را روایت میکند. مهتاب کرامتی در این فیلم یک فرزند مریض دارد که هیچ دارویی بیماری او را درمان نمیکند و دست به دامن حضرت مریم میشود و او برای شفای کودک بیمار دعا میکند و به اذن خداوند بچه بیمار شفا می یابد. فیلم سینمایی مریم مقدس بعد از نمایش در سینما ها به شکل سریال بارها از تلویزیون پخش شد.  در این فیلم بیش از 90 بازیگر به ایفای نقش میپردازند و شبنم قلی خانی نقش حضرت مریم مادر مسیح را بازی میکند.

 

جشن تولد مهتاب کرامتی + تصاویر

 

خاک سرخ:

مهتاب کرامتی در سال 1380 در مجموعه تلویزیونی خاک سرخ اولین تجربه تلویزیونی حاتمی کیا به ایفای نقش میپزدازد. وی در این سریال نقش یک زن جنوبی را بازی میکند که به دنبال دختر گمشده اش میگردد، خانم کرامتی بعد از بازی در مومیایی3 برای بار دیگر همبازی پرویز پرستویی میشود و یک بازی خوب و به یادماندنی در کارنامه کاری اش رقم میزند.

 

مهتاب کرامتی

بازی مهتاب کرامتی در سریال خاک سرخ
 

ملاقات با طوطی:

او در همان سال برای بازی در فیلم سینمایی ملاقات با طوطی انتخاب و با بازیگرانی مثل ماهایا پطروسیان و محمدرضا فروتن همبازی شد ، ملاقات با طوطی دومین همکاری خانم کرامتی با علیرضا داوودنژاد محسوب می شود. وی پس از آن در سال 1382 در فیلم نه چندان موفق شاه خاموش همایون شهنواز به نقش آفرینی پرداخت، خانم کرامتی در سال بعد یعنی در 1383 در فیلم های هشت پا و رستگاری در هشت و بیست دقیقه به کار خود در سینما ادامه داد.

 

مهتاب کرامتی و میترا حجار

عکس مهتاب کرامتی در سکانسی از ملاقات با طوطی
 

پرکارترین بازیگر:

مهتاب کرامتی در سال 1385 با بازی در سه فیلم پاداش سکوت، حس پنهان و آدم سال پر کاری را پشت سر گذاشت. وی در 1386 در دو فیلم زن ها فرشته اند و آتش سبز به ایفای نقش پرداخت، بازی خوب و حرفه ای مهتاب کرامتی در این فیلم یکی از دلایل مهم موفقیت آن به شمار می رود. خانم کرامتی در سال 1387 با بازی در چهار فیلم دوزخ،بهشت،برزخ، تردید، بیست و شبانه روز به عنوان پرکارترین بازیگر زن ایرانی در بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر انتخاب شد.

 

سیمرغ بلورین با فیلم بیست:

او همچنین برای بازی در فیلم بیست موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن از بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.بیست در سال 1387 توسط عبدالرضا کاهانی ساخته شد، این فیلم داستان یک سالن پذیرایی را روایت میکند که صاحب آن قرار است آن را به فروش بگذارد، کارکنان سالن که وابستگی زیادی به کار در آن جا دارند در تلاش هستند تا از فروش آن جا جلوگیری کنند و از همین رو ماجراهای جالبی داستان فیلم را جلو میبرد. مهتاب کرامتی با بازی در این فیلم برای بار سوم با پرویز پرستویی همبازی میشود.

 

عصر یخبندان:

مهتاب کرامتی در سال 1393 در فیلم عصریخبندان بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشت، او برای بازی در این فیلم کاندید دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره فیلم فجر شد. عصر یخبندان روایتگر داستان زندگی زن و شوهری به نام منیر و بابک است که روابط آن ها رو به سردی رفته و مشکلات زیادی بر سر راه آن ها قرار می گیرد. منیره رو به مواد مخدر آورده و با مردی به نام فرید آشنا میشود و همسرش به او شک میکند و...

 

مزار شریف:

خانم کرامتی در سال 1393 با بازی در چهار فیلم جامه دران، ارغوان، عصر یخبندان و مزار شریف برای دومین بار عنوان پر کارترین بازیگر سال را از آن خود کرد. بازی وی در فیلم مزار شریف یکی از بهترین بازی های او در کارنامه درخشان بازیگری اش به شمار می رود. مزار شریف درباره رویداد کشتار دیپلمات های ایرانی در سال 1377 توسط طالبان در مزارشریف افغانستان را روایت میکند، مهتاب کرامتی در این فیلم با حسین یاری و مسعود رایگان همبازی میباشد.

 

 

رقص روی شیشه اولین حضور در نمایش خانگی:

تازه ترین فعالیت مهتاب کرامتی مربوط به بازی در سریال خانگی رقص روی شیشه میباشد، او در این سریال با بهرام رادان همبازی است. رقص روی شیشه اولین تجربه حضور مهتاب کرامتی در سینمای خانگی است که به کارگردانی مهدی گلستانه تولید میشود.

 

فیلم شناسی

فیلم های سینمایی

مردی از جنس بلور (1377)

مومیایی 3 (1378)

مرد بارانی (1378)

بهشت از آن تو (1379)

شاه خاموش (1382)

هشت پا (1383)

رستگاری در 8/20 دقیقه (1383)

حس پنهان (1385)

آدم (1385)

آتش سبز (1386)

دوزخ، برزخ، بهشت (1387)

بیست (1387)

آدم کش (1388)

آلزایمر (1389)

زندگی خصوصی آقا و خانم میم (1390)

فرزند چهارم (1391)

مزار شریف (1393)

عصر یخبندان (1393)

ارغوان (1393)

مرداد 1395

ماجان (1395)

جاده قدیم (1396)

بهت (1396)

 

نمایش خانگی

رقص روی شیشه (مهدی گلستانه) (1397)

 

تلویزیون:

مردان آنجلس (فرج الله سلحشور) (1376)

خاک سرخ (ابراهیم حاتمی کیا) (1379)

روزهای بیاد ماندنی (همایون شهنواز)،(تورج منصوری) (1381)

 

 

تقدیرها و نامزدی ها:

8 اکتبر 2000/ 17 مهر 1379:نامزد بهتر بازیگر زن، دومین جشنواره فیلم های کمدی.

12 دسامبر 2003/ 21 آذر 1382:نامزد بهترین بازیگر زن درام برای بازی در خاک سرخ، هفتمین جشن دنیای تصویر (حافظ).

22 سپتامبر 2007/ 31 شهریور 2007:تقدیر از سوی خانهٔ فرهنگ ایران در فرانسه.

23 دسامبر 2007/ 2 دی 1386:نشان افتخار ملی فعالیت های اجتماعی، جشن شب چلهٔ چلچراغ.

10 فوریه 2009/ 22 بهمن 1387:بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای بازی در بیست، بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر.

11 فوریه 2011/ 22 بهمن 1389:بهترین بازیگر زن و دیپلم افتخار برای بازی در آلزایمر بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر.

23 اوت 2013/ 31 شهریور 1392:بهترین بازیگر زن برای بازی در فرزند چهارم، جشنواره BIAFF (جشنواره بین المللی فیلم خانهٔ هنر باتومی).

31 مه 2015/ 10 خرداد 1394:بهترین بازیگر زن برای بازی در اشباح، جشنوارهٔ ایماجین ایندیا.

2 ژوئن 2015/ 12 خرداد 1394:بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در عصر یخبندان مشترکاً با آهو خردمند، پنجمین دوره جشنواره فیلم شهر.

1 نوامبر 2015/ 10 آبان 1394:دیپلم افتخار برای بازی در عصر یخبندان، انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران.

24 ژوئیه 2016/ 3 مرداد 1395:بهترین بازیگر زن سینمای ایران، شانزدهمین جشن دنیای تصویر (حافظ).

17 نوامبر 2016/ 27 آبان 1395:بهترین بازیگر زن برای بازی در مزارشریف، جشنواره بین المللی فیلم چنای.

12 نوامبر 2016/ 22 آبان 1395:نشان فیروزه برای صفر تا سکو مشترکاً با طهورا ابوالقاسمی، دهمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت.

18 ژانویه 2018/ 28 دی 1396:تندیس و دیپلم افتخار بهترین مستند بلند برای صفر تا سکو مشترکاً با طهورا ابوالقاسمی، یازدهمین جشنواره فیلم های ورزشی ایران.

 

مستند:

صفرتا سکو (تهیه کننده مهتاب کرامتی 1395)


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3wj562