سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/06/17 14:44
کد خبر: 4717

نظر داوران به فیلم مجید مجیدی در جشنواره ونیز چه بود؟

فیلم «خورشید» مجید مجیدی تاکنون نمرات خوبی از منتقدان جشنواره ونیز دریافت کرده است.

مجید مجیدی  متولد 1338 تهران است. مجید مجیدی  فعالیت هنری خود را با بازی در نمایش های صحنه ای آغاز کرد و سپس به «حوزه اندیشه و هنر اسلامی» پیوست.مجید مجیدی با بازی در نمایش و نویسندگی و کارگردانی فیلم کوتاه پرداخت. نویسندگی و کارگردانی فیلم کوتاه «انفجار» نخستین تجربه مجید مجیدی است که با دوربین 16 م.م فیلمبرداری شد و فیلم «بدوک» اولین فیلم بلند در مقام کارگردانی مجید مجیدی می باشد.


ریحانه پارسا از ماجرایدوباره عاشق شدنش پرده برداشت+عکس


 

بیشتر منتقدانی که در جشنواره ونیز فیلم مجیدی را دیدند به ستایش بازی های فیلم پرداختند اما فیلم مجیدی در مجموع امتیاز متوسطی از منتقدان گرفت. بالاترین امتیاز را هالیوود ریپورتر با امتیاز 4 از 5 داده و دبورا یانگ هم نقد مثبتی برای این فیلم نوشته. در رتبه های بعدی منتقد ایندی وایر با امتیاز ۳ از ۴ (B) و منتقد روزنامه دی والت آلمان (3 از 5) را به فیلم مجیدی داده اند و پایین ترین امتیازها را منتقد نشریه لانگ تیک ایتالیا (1.5 از 4) و منتقد پوزیتیف فرانسه (۱،۵ از 5) به «خورشید» دا‌ده اند.

 


خبرداغ:عاشقانه های مجری معروف عصرجدید برای همسرش+عکس



بخشی از منتقدان به انتقاد از سرعت بالای وقوع اتفاقات فیلم پرداختند و تدوین فیلم را سریع ارزیابی کردند. فیلم مجیدی از منتقدانی که به آن ستاره و یا امتیاز دادند به طور مجموع حدود 60% نقد مثبت دریافت کرده است. با این حال با توجه به اینکه در جشنواره ونیز امسال هنوز فیلمی نمایش داده نشده که نظر همه منتقدان را به طور کامل به خود جلب کند، فیلم «خورشید» همچنان می تواند یکی از بخت های جوایز جشنواره ونیز باشد.

 

منبع:رکنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3qq7n3