چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/06/22 05:15
کد خبر: 4848

تخفیف ۲۰ درصدی شهریه دانشجویان/آغاز آموزش نو دانشجویان از ۱۵ آبان

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با تأکید بر اینکه آموزش دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه از ۱۵ آبان‌ماه آغاز می‌شود،گفت:‌ این دانشجویان در صورت اجازه ستاده ملی مقابله با کرونا، به مدت ۶ و باقی دانشجویان ۷ هفته آموزش حضوری خواهند داشت.

دکتر حسین سلیمی  گفت ضمن بیان این مطلب به تشریح برنامه‌های آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی برای ترم تحصیلی جاری پرداخت و گفت: در سال جاری خوشبختانه ما توانستیم سِرورهای قوی‌تری برای آموزش مجازی خریداری کنیم در نتیجه امکان قطع و وصلی کمتری در آموزش دانشجویان خواهیم داشت و کیفیت آموزش نیز به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال جاری ما مدل متفاوتی از آموزش را آغاز خواهیم کرد. در واقع دانشجویان قدیمی ما از ۱۵ شهریورماه فعالیت آموزشی خود را به شکل مجازی آغاز کردند و ما به تمامی دانشجویان اعلام کردیم اگر اعلام کنند برگزاری یک کلاسی باید حضوری باشد برای دانشجویان کلاس حضوری به مدت شش تا هفت هفته برگزار کنند اما باقی کلاس‌ها باید مجازی برگزار شود.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی خاطر نشان کرد:‌ برگزاری حضوری کلاس‌های آموزشی بنا به درخواست اساتید و تأیید دانشکده برگزار خواهد شد و تعداد دانشجویان حاضر در کلاس‌ها نیز در شرایط فعلی از ۱۰ تا ۱۵ درصد یک کلاس بیشتر نخواهد شد.

دکتر سلیمی در خصوص نحوه برگزاری کلاس‌های دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علامه نیز گفت: این دانشجویان هم از ۱۵ آبان‌ماه آموزش خود را شروع خواهند کرد. اگر ستاد مقابله با کرونا دانشگاه را منع نکند و با اوج بحران کرونا مواجه نباشیم دانشجویان جدیدالورود به طور شش هفته به صورت حضوری در دانشگاه حاضر خواهند شد و در این صورت دانشجویان قدیمی‌تر آموزش حضوری ندارند.

وی همچنین خاطر نشان کرد:‌ ما در دانشگاه علامه طباطبایی خوابگاه‌ها را به گونه‌ای تنظیم کرده‌ایم که دانشجویان حتی‌المقدور در اتاق‌های تک نفره حاضر باشند و ممکن است در موارد خاص نیاز باشد دو نفر در یک اتاق اسکان داده شوند.

دکتر سلیمی تأکید کرد: ما حدود ۹۱۰۰ اتاق خوابگاهی در دانشگاه علامه طباطبایی و پیش‌بینی ما این است که ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ دانشجو بتوانند در اتاق‌های تک نفره باشند. البته سیستمی نیز برای دانشجویانی که صرفا پایان‌نامه دارند در نظر گرفتیم که آن‌ها بتوانند به مدت دو هفته تا یک ماه خوابگاه رزرو کنند و کارهای پایان‌نامه خود را انجام بدهند. بنابراین امکان حضور یک ترم برای کار پایان‌نامه در خوابگاه وجود ندارد اما با نظر استاد راهنما می‌توانند در یک زمان معین به دانشگاه بیایند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی از پذیرش ۳۶۰۰ تا ۳۸۰۰ دانشجو جدیدالورود در تمامی مقاطع تحصیلی در دانشگاه علامه طباطبایی خبر داد و گفت: سالیانه حدود ۴۰۰۰ دانشجوی جدیدالورود وارد دانشگاه ما می‌شوند که ۴۰ درصد این افراد شهرستانی هستند و نیاز به خوابگاه دارند.

دکتر سلیمی همچنین از تخفیف ۲۰ درصدی شهریه دانشجویان در ترم جاری خبر داد و گفت: شهریه‌های موجود هنوز برای ترم جاری افزایش پیدا نکرده است اما هر اندازه که هیأت امنای دانشگاه این شهریه‌ها را تصویب کند ۲۰ درصد آن برای دانشجویان در ترم جاری تخفیف خواهیم داد.

 

منبع:ایسنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/45ogq2