چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/07/11 18:49
کد خبر: 5458

رازهای ناپدید شدن محسن محروقی/مزنون اصلی خانومش است!

باورکردنی نیست که یک مرد در داخل یک کارخانه گم شود و هیچ ردی از او به دست نیاید. محسن محروقی همکار قدیم مطبوعاتی نه تنها این بخش از سرنوشتش معمایی است بلکه نحوه پیگیری پرونده اش عجیب به نظر می رسد و فرضیه های زیادی را مطرح می کند.!

ماجرا عجیب به نظر می رسد. جوان گرافیست بدون برجای گذاشتن کوچکترین ردپایی از خود به طرز مرموزی ناپدید شده است. خانواده اش پس از گذشت مدت زیادی از ناپدید شدنش به پلیس مراجعه و اعلام گمشدگی می کنند. کارآگاهان پایتخت درحل این پرونده راه به جایی نمی برند و حالا پرونده به پلیس آگاهی پردیس ارجاع داده شده است او آخرین بار حوالی ساعت 9 شب در کارخانه سیمان برادرزنش با لباس کار ناپدید شده است.

شب سوم تیرماه امسال بود که  محسن محروقی  به طرز مرموزی ناپدید شد.جوان گرافیستی که سالها در روزنامه ها و مجلات مختلف فعالیت داشت و به گفته خانواده اش درسه سال گذشته برای اینکه خرج و دخل زندگی اش جور دربیاید در کنار کار مطبوعات درخانه سیمانی که برادرزن هایش مدیر و صاحب اینت کارخانه بودند هم کار می کرد.

تا همین چند روز پیش کم تر کسی از ماجرای مفقود شدن او باخبر بود تا اینکه یکی از دوستانش در صفحه شخصی اینستاگرام خود خبر از ناپدید شدن دوست 20 ساله اش به نام  محسن محروقی  داد. پس از این ماجرا بود که پای ماجرای مفقود شدن مرد جوان به رسانه ها باز شد.حالا غریب به سه ماه از آن شب پر رمز و راز می گذرد. همان شبی که محسن بدون اینکه تلفن همراه و یا کارت های بانکی را بردارد درحالی که لباس کار به تن داشت ناپدید شد.

هنوز پلیس و یا دستگاه قضایی اطلاعاتی درخصوص این پرونده ارائه نکرده، همسر  محسن محروقی  هم مهر سکوت بر روی لبانش زده و با هیچ رسانه ای گفت و گو نمی کند. حتی تلاش خبرنگار رکنا برای گفت و گو با همسر محسن راه به جایی نبرد. در این میان فقط خواهر محسن محروقی و یکی از نزدیکترین دوستان او حاضر به گفت و گو با رسانه ها شده اند.

خواهر محسن در گفت و گویی تلفنی اینطور می گوید: برادرم مدرک تکنسین برق داشت به همین خاطر همسرش هماهنگ کرد تا درکارخانه سیمانی که متعلق به برادرنش بود کار کند تا یک حقوق ثابت داشته باشد. خب این کار با حقوق ثابت شرایط پایدارتری نسبت به روزنامه داشت و برادرم در این مدت هم کارهای مطبوعاتی را انجام می داد و هم تکنسین برق کارخانه بود.

 

وقتی محسن ناپدید شد

خواهر محسن درباره ماجرای ناپدید شدن او اینطور می گوید: چند روز قبل از اینکه  محسن محروقی  ناپدی شود مادرم برالی کاری با او تماس گرفت و صحبت کرد اما چند روز بعد وقتی برای پیگیری با او تماس گرفت دیگر پاسخی دریافت نکرد. وقتی با عروسمان تماس گرفت و از محسن پرسید در پاسخ سوالش پاسخ های متفاوتی دریافت کرد. یک بار به او گفته بود که تلفن همراه محسن شسکسته ،یک بار دیگر به او گفته بود به مأموریت رفته است. با این حال هنوز نه مادرم و نه هیچ کدام از ما درجریان ماجرای ناپدید شدن او نبودیم .

زن جوان می گوید: پدر ومادرم شهرستان بودم تا اینکه پدرم به تهران برگشت و به خانه ما آمد.یک شب در خانه نشسته بودیم که تلفن همراه پدرم زنگ خورد. خیلی اتفاقی آن را پاسخ دادم . پشت خط همسر برادرم بود که گفت یک هفته ای می شود که محسن ما را ترک کرده است. از شنیدن این خبر شوکه شدم.وقتی به او گفتم چرا یک هفته بعد ما را درجریان قرار داده است پاسخ قانع کننده ای به من نداد.به همین خاطر او و برادرش را که مدیر کارخانه است به خانه ام دعوت کردم تا از ماجرا بیشتر با خبر شوم. آنها گفتند محسن بدون اینکه به کسی خبر بدهد ما را ترک کرده و حتی لباس ها و تلفن همراهش و کارت های بانکی اش را با خودش نبرده است.همسرش می گفت شاید خارج رفته و یا گمانه زنی های دیگری . وقتی از او پرسیدم ماجرا را با پلیس در میان گذاشته گفت بله ما اعلام کرده ایم و پلیس درحال تحقیق روی پرونده برادرم است.

وی ادامه می دهد: از آنجایی که نمی خواستیم مادرم درجریان ماجرا قرار بگیرد و ناراحت شود هیچ حرفی به او نزدیم و از آنجایی که همسرش گفته بود پیگیر ماجرا است و جای نگرانی نیست پیگیر نشدیم تا اینکه یک ماه بعد وقتی متوجه شدیم هیچ خبری از برادرم نیست دیگر طاقت نیاوردیم و پس از مراجعه به پلیس اعلام مفقودی کردیم. پلیس تحقیقات زیادی انجام داد و سرنخ هایی که وجود داشت را پیگیری کرد اما درنهایت تحقیقات راه به جایی نبرد و پرونده به آگاهی پردیس منتقل شد چون محسن در کارخانه ای که در آن منطقه بوده ناپدید شده بود.

 

ماجرای عجیب یک فیلم

در ماجرای ناپدید شدن محسن محروقی ، تا به امروز خانواده اش گمانه زنی های زیادی انجام داده اند. خواهر  محسن محروقی  درباره این گمانه زنی ها اینطور می گوید: یک روز به محل زندگی برادرم رفتیم .متاسفانه چون حدود 90 روز بود که از ناپدید شدنش می گذشت فیلم های دوربین مداربسته پاک شده بود اما ما به یک فیلم دست پیدا کردیم .فیلمی که در آن مشخص بود همسر محسن ویکی از اقوام آنها درحال جابه جا کردن یک جعبه هستند. یا اینکه هسمر برادرم به یکی از همسایه ها گفته است از خانه ما بوی رنگ نمی آید.

 

شکایت از مدیران کارخانه

حالا سه ماه از ناپدید شدن  محسن محروقی  می گذرد و حتی کوچکترین اثری از او پیدا نشده است. خواهر مردجوان از روند پیگیری پرونده مفقودی برادرش اینطور می گوید: تا حدود یک ماه پیش ما از هیچ فردی شکایت نکرده بودیم و پرونده با فرض اینکه برادرم مفقود شده است درحال پیگیری بود اما حدود یک هفته پیش با حضور در دادسرای پردیس از برادرهای همسر محسن شکایت مستقیم کردیم.اما هنوز از همسرش شکایت نکردیم.

او ادامه می دهد: این روزها چشممان به در خشک شده تا  محسن محروقی  از راه برسد. گوش به زنگ هستیم تا او تماس بگیرد و خبر از سلامتی اش بدهد . این روزها بیشتر از همه دلمان به حال پسر خردسال برادرم می سوزد. او خیلی به محسن وابسته بود و ا ین روزها دوری از پدر برای این کودک خردسال خیلی سخت است.

منبع:رکنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4jj7l4