پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/07/19 10:17
کد خبر: 5609

تغییر نام یکی از خیابان های منطقه 2 تهران به نام استاد شجریان!

روز ۲۷ فروردین 98 شورای شهر تهران مصوب کرد بلوار فلامک جنوبی و شمالی واقع در محدوده منطقه 2 شهرداری تهران حد فاصل بلوار سیمای ایران تا بلوار شهید دادمان به نام استاد محمدرضا شجریان تغییر نام پیدا کند.

استاد شجریان موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز، خواننده و خوشنویس اهل ایران است.استاد شجریان از برجسته‌ترین هنرمندان موسیقی سنتی ایرانی است و آلبوم‌های بسیاری را در این زمینه منتشر کرده‌ است. استاد شجریان  به دلیل نوع صدا و سبک مخصوص به خود و تصنیف‌های ملی میهنی که اجرا کرده، شناخته می‌شود.استاد شجریان شهرتی جهانی دارد. اما در همان مهر ماهی که دنیا آمده بود در یک پنجشنبه پاییزی در ماه مهر به دیار معشوق شتافت.

 


خبرداغ:خبر فوری رئیس جمهور به مردم+جزئیات


 

این مصوبه به شهرداری ابلاغ شد و اما شهرداری به این نامگذاری تن نداد. پس از مدتی مشخص شد یک نامه محرمانه از سوی محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران، پیروز حناچی، شهردار تهران را موظف به توقف این نامگذاری کرده است. علی اعطا، سخنگوی شورای شهر در این مورد اعلام کرد: "برداشت رایج چنین شکل گرفته است که، چون محسن هاشمی برای شهردار نوشته اند نامگذاری به نام استاد شجریان تا اطلاع ثانوی انجام نشود، پس نصب تابلو و نامگذاری معلق و متوقف مانده است. در صورتی که ماجرا برعکس است. حقیقت ماجرا این است که، با توجه به اینکه بنا به ملاحظات و مصالحی، این نامگذاری نمی توانست انجام شود، آقای هاشمی با شهردار مکاتبه کردند تا بار حقوقی مسئولیت عدم اجرای این مصوبه، به گردن شهرداری نیفتد."​

حالا خسروی آواز ایران پرواز کرده است و هنوز هم مصالحی که سخنگوی شورای شهر تهران از آن گفته است بر مردم پوشیده و در هاله ای از ابهام است. سوال اما اینجاست که آیا این نامگذاری انجام خواهد شد یا خیر؟

 

به درخواست میلیون ها ایرانی باید توجه کرد

محمدجواد حق شناس، رئیس کمیته نامگذاری شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا به این سوال پاسخ داده و تاکید کرد: هنوز مصوبه شورای شهر لغو نشده است. علی القاعده اگر محسن هاشمی قبلا ملاحظاتی داشتند و موضوع را بیان کردند، فکر نمی کنم الآن آن ملاحظات پابرجا باشد. بگمانم ایشان نظرشان در این حوزه را به شهرداری منتقل می کنند. آن مصوبه هم انتظار جامعه هنری و مردم است و اراده میلیون ها ایرانی این است که هر چه زودتر اجرایی شود.

 

خرجنجالی:درگیری لفظی نیوشا ضیغمی و شیلا خداداد جنجالی شد+فیلم و عکس حاشیه ساز

 

ارسال نامه هاشمی به شهردار تهران  برای ثبت نام شجریان بر خیابانی در پایتخت

وی در پاسخ به این پرسش که شما رییس کمیته هستید، با توجه به نامه محرمانه  محسن هاشمی به پیروز حناچی، شهردار تهران، برای اجرای مصوبه نام گذاری معبری به نام استاد محمدرضا شجریان، مهلتی به شهرداری می دهید یا خیر؟ گفت: مصوبات مهلت قانونی دارند. اگر روند که طی نامه ای به شهردار ابلاغ شده باشد، توسط محسن هاشمی منتفی شود، شهرداری باید طی روال قانونی خودش به آن مصوبه عمل کند. یعنی اگر محسن هاشمی نامه ای بنویسند که این اتفاق به سرعت بیافتد، این نامگذاری بسرعت انجام می شود. البته خبر داریم که محسن هاشمی می خواهند این نامه را به آقای شهردار بنویسند. 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3gz554