پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/08/01 20:17
کد خبر: 5940

موموی 13 ساله دستگیر شد/دانش آموز قائم شهری پشت این داستان ها+جزئیات

رئیس پلیس فتای استان مازندران از شناسایی و دستگیری عامل ایجاد رعب و وحشت در بستر شبکه اجتماعی واتساپ با عنوان چالش مومو در شهرستان قائم‌شهر خبر داد.

 سامع خورشاد رئیس پلیس فتای  مازندران  عصر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: در پی مراجعه و طرح شکایت یکی از شهروندان در شهرستان قائمشهر، مبنی بر ارسال پیام و کلیپ‌های تهدید آمیز موسوم به چالش مومو به دختر ۱۳ ساله‌اش در فضای مجازی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.​

 


 

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی، مالک سیم کارت که از آن طریق پیام‌ها و کلیپ‌های تهدیدآمیز برای فرزند شاکی ارسال می‌شده، شناسایی شد.

رئیس پلیس فتای مازندران اظهار کرد: با شناسایی مالک خط تلفن این فرد در تحقیقات  پلیس  عنوان داشت، سیم کارت متعلق به وی بوده اما در اختیار فرزندش برای انجام تکالیف مدرسه بوده و فرزندش نیز بدون اطلاع والدین به ارسال پیام‌های تهدیدآمیز در بستر شبکه اجتماعی واتساپ اقدام می‌کرد.

 

 



 

مومو شوخ طبع در قائم شهر  دستگیر شد

خورشاد افزود: این دانش‌آموز متخلف که تحت تاثیر چالش مومو قرار گرفته بود به انگیزه شوخی در بین همکلاسی‌های خود اقدام به ایجاد اکانت با تصویر  مومو  کرده و با ارسال پیام‌های تهدید آمیز به چند تن از دوستانش باعث ایجاد استرس و وحشت در بین آنان شد.

رئیس پلیس فتای مازندران از تشکیل پرونده برای متهم و معرفی وی به مرجع قضایی خبر داد و افزود: استفاده برخی از معلمان و دانش‌آموزان از شبکه‌های اجتماعی خارجی همچون واتساپ و تلگرام به منظور آموزش مجازی، امکان به خطر افتادن کودکان و نوجوانان در آسیب‌های فضای مجازی را افزایش داده است.

خورشاد افزود: این چالش باعث شده تا عده‌ای از افراد سودجو با استفاده از آن اقدام به ایجاد وحشت و همچنین تهدید و اخاذی و سرقت اطلاعات سایر افراد کنند که نیاز به تصویب قانون سخت و محکم از سوی قوه قضاییه در این رابطه است.

وی با تاکید بر نظارت بیشتر خانواده‌ها و آموزش و پرورش در این حوزه بر استفاده از شبکه‌های اجتماعی داخلی برای اجرای آموزش مجازی با رعایت قوانین و مقررات مرتبط با تولید و انتشار محتوا را خواستار شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4pmwa4