پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/08/02 20:57
کد خبر: 5970

افراد موفق شنبه صبح این 13 کار را قبل از هرکار دیگری انجام میدهند

شنبه صبح اهمیت فراوانی برای افراد موفق دارد…

شنبه صبح اهمیت فراوانی برای افراد موفق دارد…

 

افراد موفق به خوبی میدانند چطور از این چند ساعت طلایی بهترین استفاده را ببرند !

معمولا شروع هرکاری مهمترین بخش آن کار است؛ در مورد شروع یک هفته کاری هم همینطور است.
شما اگر بتوانید هفته را به خوبی شروع کنید، ناخودآگاه تمام هفته تان سرشار از اتفاق های خوب و همراه با بهره وری بالا خواهد بود.

شما میتوانید یک هفته را با انجام کارهایی که افراد حرفه ای انجام میدهند شروع کنید و با نهایت اعتماد به نفس، نشاط و رویدادهای مثبت طول هفته را سپری کنید و یا میتوانید اولین ساعات شروع هفته را با افکار و عادات نادرست عامل بدترین هفته کنید.

افراد موفق به خوبی اهمیت این ساعات حساس شروع هفته را درک کرده اند و با اتخاد چند عادت ساده اما به شدت مهم و کاربردی از روزهای باقی هفته نهایت استفاده را ببرند؛ شما نیز میتوانید این عادات و کارها را در ساعات اولیه اول هفته یعنی شنبه صبح ها انجام دهید تا در طول هفته کاملا با انرژی و با نهایت حد بهره وری روزهایتان را مثبت و مفید سپری کنید.

 


 

شما هم این 13 کار را هر شنبه صبح انجام دهید :

1. زودتر از خواب بیدار میشوند و ورزش میکنند :

 

 

ورزش صبحگاهی باعث میشود جریان خون شما شروع به فعالیت کند و به تمام نقاط بدن تان به حد نیاز خون رسانی انجام شود و بدنتان به حالت هشیاری و آمادگی کامل درآید و یک مزیت برای شروع یک هفته فوق العاده عالی شود. زیرا بدنتان شروع به تولید اندروفین میکند و باعث میشود شما اوضاع ذهنی خوب و خوشی داشته باشید.

ورزش صبحگاهی قرار نیست ورزش سخت و طاقت فرسایی باشد؛ چند حرکت کششی، پیاده روی، ده دقیقه دویدن، نرمش هم میتواند ورزش صبحگاهی باشد.

 

2. یک صبحانه مُقوی و سالم میخورند :

یک صبحانه عالی نه تنها باعث میشود دیرتر احساس گرسنگی کنید هنگام ظهر، بلکه در طول روز نیز نیاز شما را به غذا کمتر میکند زیرا نیاز بدن را به مواد مورد نیاز را برای تولید سوخت کافی در ابتدای روز با خوردن یک صبحانه سالم و مقوی رفع کردید. پس یک روز عالی با تمرکز بیشتر بر روی کار شروع خواهید کرد تا نهار ظهر؛ برای راهنمای بیشتر این مقاله را بخوانید.

 

3. زودتر به سرکار میرسند :

بله… افراد موفق شنبه صبح ها زودتر از دیگران به سرکار میروند؛ فرقی نمیکند کارمند باشند یا کارآفرین به هر حال کارهایی در طول هفته برای انجام وجود دارد که باید شنبه صبح اول هفته آنها را سازماندهی و برنامه ریزی کرد تا در طول هفته طبق برنامه پیش روند و از زمانشان به خوبی استفاده کنند.

هر یک ساعت برنامه ریزی قبلی، حداقل یک روز از اتلاف زمان تان در آینده صرفه جوبی میکند؛ بد نیست…

 

4. میز و وسایل شان را مرتب میکنند :

 

بسیار بهتر از این کار را پنج شنبه و ساعت آخر کاری تان انجام دهید، اما اگر انجام ندادید شنبه صبح اولین کاری که باید انجام دهید دسته بندی پرونده ها و مرتب سازی میز کارتان است.

تمام پرونده ها، شماره هایی که باید تماس بگیری، نامه هایی که باید بنویسید و … را اولویت بندی و سازماندهی کنید تا در طول هفته به خوبی و طبق برنامه پیش روید و زمانی را صرف دسته بندی و مرتب سازی میز کارتان نداشته باشید.

 

5. زمانی را برای کارهای غیر منتظره اختصاص دهید :

افراد موفق به خوبی از پیشآمدهای غیر منتظره در اول هفته آگاه اند. آنها میدانند همیشه رئیس، همکار، شریک شان کاری را از هفته پیش یادش رفته و این هفته به اضطرار از شما خواهش میکند تا آنرا سریعا به او تحویل دهید.

پس زمانی را حتما به کارهای غیر منتظره اختصاص دهید تا کاملا آمادگی پیشین را داشته باشید.

 

6. به تیم و رئیس شان خوش آمد میگویند :

این یکی از با اهمیت ترین کارهای این لیست است که باید حتما شبنه صبح ها طبق عادات افراد موفق شما نیز آنرا انجام دهید.
یک تیم کاری همیشه نیاز به یک حامی دارد. حامی تیم باید یک انرژی و انگیزه کافی برای شروع هفته کاری را به تیم بدهد. اگر شما عضو تیمی هستید باید این مسئولیت را به عنوان یک فرد موفق قبول کنید و ابتدای هفته را با یک خوش آمد گویی گرم به همکاران و افراد تیم تان و با چند جمله انگیزشی سوخت آنها را برای طول هفته تامین کنید.

 


 

7. لیست کارهایی که باید طول هفته انجام دهند و اهداف هفتگی شان را بروز میکنند :

برنامه ریزی، یعنی داشتن اولویت در انجام کارها؛ شما به عنوان یک فرد حرفه ای باید همیشه لیست اهداف هفتگی داشته باشید و یک لیست دیگر برای کارهایی که باید در روز انجام دهید.

کارهایی که باید در روز انجام دهید باید نتیجه آنها باعث شود شما به اهداف هفتگی تان نزدیک شوید.
پس هر هفته، شنبه صبح لیست کارهای روزانه و اهداف هفتگی تان را بروز کنید تا بدانید قرار است در این هفته به کجا بروید و چطور به آنجا برسید.

برای تهیه لیست و اولویت بندی توصیه میکنیم دو مقاله زیر را هم بخوانید :

 

8. موفقیت های بدست آمده در هفته جاری را تصور میکنند :

افراد موفق به خوبی از قدرت تصویرسازی ذهنی آگاهند و از ان به نفع خودشان استفاده میکنند.
افراد موفق میدانند که هر تصویرسازی ذهنی باعث میشود در ناخودآگاهشان تصویری ثبت شود و در آنجا حفظ شود که یک راهنما برای انجام کارهایی شود که به آن تصویر برسند.

توصیه میکنیم حتما سری به محصول «تصویرذهنی یک برنده از باب پراکتور» بزنید.

 

 

9. چالش های سخت تر را اول انجام میدهند :

به زبان ساده : قورباغه را ابتدای هفته قورت میدهند !
قورباغه، در اینجا معنای سخت ترین چالشی است که در طول هفته دارند. بعد از تعیین اهداف، مشخص میشود که سخت ترین وظیفه ای که باید انجام دهند تا به اهداف شان برسند چیست؟

پس آنرا درست در اول هفته کاری یعنی روز شنبه انجام میدهند.
زیرا میدانند بیشترین انرژی و انگیزه را در ابتدای هفته دارند، پس آنرا برای سخت ترین چالش هفتگی شان استفاده میکنند.

 

10. نهایت سعی شان را میکنند تا لبخند بزنند :

شاید اصلا به آن فکر نکردید، اما یک لبخند جانانه میتواند انرژی ای به شما بدهد که حتی تصور آنرا هم نمیکردید. یک لبخند از اعماق وجودتان به شدت مٌسری است و میتواند به همکاران و تیمتان سرایت کند.

شما با یک تیم شاد و با انرژی بهتر کار میکنید تا با یک تیم خسته و افراد منفی نگر…

 

11. قادرند از کلمه “نه” استفاده کنند :

در ابتدای هفته، یکی از سخت ترین کارها خلاص شدن از شر افکار و کارهایی با اولویت کمتر که است که حواس شما را پرت کرده است. این حواس پرتی میتواند راننده تاکسی شما باشد، ایمیل های تبلیغاتی باشد و یا مطالب وقت گیر شبکه های اجتماعی… شما باید به خوبی به مهارت «نه» گفتن به حواس پرتی ها مسلط باشید.

توصیه میکنیم برای این منظور از این سه روش افزایش بهره وری استفاده کنید.

 

12. متمرکز باقی می مانند :

افراد موفق ذهنشان را درگیر کارهایی که جمعه یا پنج شنبه انجام دادند نمیکنند.
آنها میدانند کارهایی دارند که به تمرکز حواس نیاز دارد تا در زمان مناسب تمام شوند، پس نهایت تمرکزشان را بر روی کارشان میگذارند و اجازه نمیدهند افکار و تصوراتشان مانع تمرکز حواس آنها شود.

 

13. همچنان میدانند که روز یکشنبه نیز وجود دارد :

همه ی افراد میدانند که کار امروز را نباید به فردا افنکند !
اما بعضی اوقات شما با سخت کار کردن برای انجام یک کار به خصوص در روز شنبه تمام انرژی و انگیزه تان را در همان روز تمام میکنید و در نهایت کار مورد نظر نیز شاید تمام نشود و یا به خوبی آنچه میخواستید تمام نشود.

پس زیاد حساس نشوید و اگر احساس کردید کاری زیاد وقت شما را میگیرد آنرا به چند کار کوچک در طول هفته تقسیم کنید. یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه و … نیز هستند و میتوانید از آنها استفاده کنید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4ymvy4