سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/08/03 10:49
کد خبر: 5979

آیدین آغداشلو در برابر اتهام رفتارهای شیطانی از خود دفاع کرد!/حقیقت یا افترا؟

آیدین آغداشلو، نقاش سرشناس ایرانی،از خود در برابر اتهام شیطانی اش دفاع کرده است.

آیدین آغداشلونقاش  با نام مستعار فرامرز خیبری نقاش، نویسنده و گرافیست در ۸ آبان ۱۳۱۹ در رشت به دنیا آمده .آیدین آغداشلو دارنده نشان هنر و ادب شوالیه می باشد.آیدین آغداشلو اصالتا قفقازی و پدرش از مهاجران قفقاز بوده است.آیدینآغداشلو دوبار ازدواج کرده است و از همسر دومش دو فرزند دارد.


خبرجنجالی:رابطه ی امیرمحسن مرادیان و ریحانه پارسا حقیقت دارد؟+واکنش آناشید حسینی


 

آیدین آغداشلو، با انتشار بیانیه‌ای در حساب اینستاگرامش، از خود در برابر اتهام  آزار جنسی  دفاع کرده است.  آغداشلو  نوشته که اتهامی که یک روزنامه‌نگار زن به او وارد کرده را رد می کند و حق اعتراض حقوقی را برای خود محفوظ می‌داند. سارا امت علی، روزنامه‌نگار سابق هفته گذشته در توییتر خود نوشته بود ۱۴ سال قبل  آغداشلو  در دفترش به او تعرض کرده است.

 

اتهامات آزار جنسی آیدین آغداشلو

در تابستان ۱۳۹۹ سارا امت‌علی، خبرنگار حوزه نقاشی که سابقه انتشار گفتگویی با  آغداشلو  در ماهنامه بخارا را دارد ، در موج افشای آزار و تجاوز جنسی در ایران،  آغداشلو  را به تعرض جنسی متهم کرد.  آغداشلو  اتهام تعرض را تکذیب کرد و نوشت «در زندگی شخصی و اجتماعی‌ام هرگز خواسته‌ای را به کسی تحمیل نکرده‌ام، چون جزئی از رفتار و روشم نبوده است. باید تأکید کنم که هر نوع تحمیل جنسی را اکیداً محکوم می‌کنم».


خبرداغ:دورهمی سلبیریتی ها در خانه ی مهدی کوشکی با تم جوکر+عکس


فهیمه خضر حیدری، تهیه‌کننده و مجری برنامه‌های رادیویی با دفاع از سارا امت‌علی او را از اخلاقی‌ترین و بی‌حاشیه‌ترین آدم‌های روزگار خواند و نوشت ده‌ها مورد مشابه از رفتارهای جنسی آقای  آغداشلو  شنیده است.

در واکنش به این موضوع لاله صبوری گفت: «دوسال شاگرد  آغداشلو  بودم سال هفتاد، و متأسفانه باید بگم تجاوز وصله ایست که به استاد می چسبد.» به دنبال این مساله، باربد گلشیری فرزند هوشنگ گلشیری اعلام کرد که در چاپ جدید کتاب شازده احتجاب نقاشی آیدین  آغداشلو  از جلد کتاب حذف شده است.

در ۱ آبان ۱۳۹۹ فرناز فصیحی، خبرنگار، نتایج دو ماه تحقیقات خود را در مورد اتهامات  آزار جنسی  علیه  آغداشلو  در نشریه‌ی نیویورک تایمز به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر کرد. اما  آغداشلو  هر گونه عمل خلاف را انکار کرده و به گفته وکیلش، وی حتی از یکی از مدعیان به اتهام افترا شکایت نیز کرده است. در این مقاله، فصیحی با سیزده زن که آغداشلو را به سؤاستفاده‌ی  جنسی  متهم کرده‌اند مصاحبه کرده است. دو نفر از این زنان در زمان آزار جنسی مورد اتهام به سن قانونی مورد نظر برای رضایت جنسی نرسیده بودند. در این گزارش آمده است که برخی زنان مورد تعرض،  آغداشلو  را هاروی واینستین ایران خوانده‌اند.

 

منبع:رکنا

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4dbvj2