پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/06/19 19:00
کد خبر: 8757

ماجرای قتل 3 بیمار کرونایی در بیمارستان چیست؟/کادر پزشکی مقصر هستند؟

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: فرد مورد نظر کارمند تاسیسات بیمارستان بود نه کادر درمان و این موضوع هم خیلی ساده و هم خیلی پیچیده است.

دکتر حسین کرمانپور مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به دستکاری دستگاه اکسیژن از سوی پرسنل یکی از بیمارستان های تهران که باعث مرگ ۳بیمار کرونایی شده است، گفت: این موضوع مربوط به یک کارمند تاسیسات در بیمارستان است و مربوط به پزشک و جامعه پزشکی نمی شود و بنابراین موضوع به نظام پزشکی ارتباطی پیدا نمی کند و اصول سازمان نظام پزشکی اجازه ورود به این موارد را هم ندارد.


خبرجنجالی:شکایت و حمله ی تند سحر قریشی به تتلو+فیلم جنجالی


وی ادامه داد: دادسرای پزشکی مربوط به جامعه پزشکی است و کسانی که از پزشکان شاکی باشند به دادسرا مراجعه می کنند اما در خصوص کارمندان و حتی پرستاران که عضو سازمان نیستند اقدامی انجام نمی شود.

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: ظاهر صحبت ها درست است و معمولا ۲_۳ دستگاه بستگی به وضعیت بیمارستان در مدار قرار می گیرد که اکسیژن به صورت دائم تامین باشد و در صورت افت اکسیژن مسئول مربوطه را از طریق آلارم دستگاه صدا می زنند تا موضوع را بررسی کند.

وی ادامه داد: باید صبر کرد تا تحقیقات کامل شود و برای انجام تحقیقات حتما باید فرد فنی و بیمارستانی انجام دهد و از فیلد دیدن کند و علت فوت ۳ بیمار کرونایی هم روشن شود که آیا واقعا علت فوت به دلیل اکسیژن بوده یا چیز دیگری.


خبرداغ:ارتباط محمدرضا گلزار با نوه ی امام خمینی حقیقت دارد؟+عکس


حسین کرمانپور در پایان گفت: این موضوع هم خیلی ساده است و هم خیلی پیچیده. ساده از این جهت که مشخص است چه اتفاقی افتاده است و خیلی راحت می توان قضاوت کرد اما این که کسی در icu کاری کرده باشد را نمی توان صراحتاً تایید کرد. باید صبر کرد تا تحقیقات کامل شود و کارشناسان مربوط نظر خودشان را بدهند تا حقی از کسی پامال نشود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3gvqn3