چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/08/18 19:13
کد خبر: 6479

بیوگرافی رسول خطیبی+عکس

بیوگرافی رسول خطیبی را در سایت ستاره پارسی می خوانید:

رسول خطیبی (متولد ۳۱ شهریور ۱۳۵۷ در تبریز) رسول خطیبی  بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و سرمربی کنونی تراکتورسازی تبریز است. رسول خطیبی آخرین بار در یک بازی رسمی در ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ در هفتهٔ سوم لیگ برتر ۹۳–۱۳۹۲ رسول خطیبی  زمانی‌که به عنوان بازیکن و سرمربی در گسترش فولاد تبریز حضور داشت٬ رسول خطیبی  در بازی مقابل سپاهان به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت و پس از آن از فوتبال به عنوان بازیکن خداحافظی کرد رسول خطیبی به سرمربی‌گری ادامه داد.

 

رسول خطیبی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

 

تیم ملی ایران

خطیبی اولین بازی ملی خود را در تاریخ ۱۵ فوریه ۱۹۹۹ و در مقابل تیم ملی فوتبال کویت به انجام رساند. وی به همراه تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ حضور داشت و در دو بازی مقابل تیم‌های پرتغال و آنگولا به صورت بازیکن تعویضی به میدان رفت. وی همچنین در مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷ در تیم ملی حضور داشت. او ۲۷ بازی ملی به انجام رسانده و ۵ گل ملی نیز به ثمر رسانده است.

 

بیوگرافی رسول خطیبی,رسول خطیبی,عکس رسول خطیبی

 

سرمربیگری

وی تاکنون سرمربی‌گری دو تیم ماشین سازی تبریز و گسترش فولاد تبریز را به عهده داشته است.

او با تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز در فصل ۹۱–۱۳۹۰ لیگ دسته اول در آستانه صعود لیگ برتر قرار داشت؛ اما در آخرین لحضات هفته آخر، ناکام ماند و به مقام سوم رسیدند. خطیبی، در فصل ۹۲–۱۳۹۱ لیگ دسته اول تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز را با بازیکنان جوان و بومی و در فاصله ۳ هفته مانده تا پایان لیگ، به مقام قهرمانی رساند که منجر به صعود مستقیم این تیم به لیگ برتر فوتبال ایران شد. پس از موفقیت خطیبی در گسترش فولاد، کانون مربیان ایران، خطیبی را به عنوان «مربی سال فوتبال ایران» در فصل ۹۲–۱۳۹۱ انتخاب کردند.

بیوگرافی رسول خطیبی,رسول خطیبی,عکس رسول خطیبی

رسول خطیبی، در ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ با امضای قراردادی ۳ ساله، با باشگاه فوتبال تراکتورسازی تبریز، هدایت این تیم را برعهده گرفت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4dd6p4