پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/08/19 11:50
کد خبر: 6498

تحریم های سنگین ترامپ علیه ایران دوباره آغاز شد!+جزئیات

:دولت ترامپ با هماهنگی رژیم صهیونیستی و چندین کشور عربی حاشیه خلیج‌فارس در حال برنامه ریزی است تا سیلی از تحریم‌های جدید را علیه ایران اعمال کند.

ترامپ   در ۱۴ ژوئن ۱۹۴۶ در بخش بخش کویینز در نیو یورک به دنیا آمد.ترامپ در سال ۱۹۷۷، با مانکن اهل جمهوری چک ایوانا ترامپ، در نیویورک ازدواج کرد.او که نام ترامپ را بر روی محصولات فراوان و بر روی هتل‌ها و برج‌ها و کالا‌ها و املاک فراوان زده است؛ عملا صاحب برند گران قیمت ترامپ است. ترامپ در ۸ نوامبر ۲۰۱۶ با کسب ۳۰۶ رأی الکتورال در برابر ۲۳۲ رأی کلینتون پیروز شد. او رأی مردمی کمتری از کلینتون به دست آورد و پنجمین کسی شد که بدون بردن آرای مردمی رئیس جمهور میشود. تفاوت آرا در سطح کشور نزدیک ۳ میلیون رأی بود. پیروزی ترامپ یک پیروزی سیاسی بسیار خلاف انتظار دانسته شد.


خبرجنجالی:رقص و آواز بهاره افشاری و دوستش در پشت صحنه+فیلم جنجالی


دولت  دونالد ترامپ  قصد دارد تا در ۱۰ هفته مانده به زمان تحلیف جو بایدن در ۲۰ ژانویه، به کمک  رژیم صهیونیستی  و چندین کشور عربی حاشیه خلیج‌فارس یک رشته طولانی از تحریم‌های جدید را علیه ایران اعمال کند.​

وبسایت «آکسیوس» به نقل از دو منبع اسرائیلی نوشت که  نماینده دولت ترامپ  در مورد مسائل ایران الیوت آبرامز روز یکشنبه وارد فلسطین اشغالی شد و با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر  رژیم صهیونیستی  و مایر بن شبات مشاور امنیت ملی این رژیم دیدار و در مورد طرح تحریم گفتگو کرد.

این وبسایت از قول این منابع اسرائیلی نوشت که دولت  ترامپ  معتقد است چنین «سِیلی» از تحریم‌ها فشار بر ایرانیان را افزایش می دهد و احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ را برای دولت بایدن سخت‌تر می کند.

در چند هفته گذشته، دولت ترامپ با تشویق و کمک بخشی از دستگاه دیپلماسی و امنیتی  رژیم صهیونیستی  یکی از بانک‌های نهادهای ایرانی را جهت اعمال تحریم مورد بررسی قرار داده است.

آبرامز نیز چند روز پیش در یک جلسه محرمانه گفته بود که دولت  ترامپ  می خواهد هر هفته تا ۲۰ ژانویه مجموعه جدیدی از تحریم‌ها را علیه ایران اعلام کند.

منابع اسرائیلی گفته‌اند که تحریم‌های برنامه ریزی شده به برنامه هسته‎ای ایران ارتباطی ندارد، بدین جهت که احتمالاً چنین تحریم‌هایی توسط دولت بایدن لغو شوند و راه احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را باز می کنند. در عوض، هدف تحمیل تحریم بیشتر بر ایران است.

در واقع هدف این طرح این است که تا آنجا که ممکن است تا ۲۰ ژانویه علیه ایران تحریم اعمال شود.

آبرامز برای گفتگو درباره طرح تحریم‌ها از اسرائیل به ابوظبی و ریاض هم سفر خواهد کرد.

امارات و عربستان سعودی دو متحد اصلی دولت ترامپ و اسرائیل علیه ایران هستند و هر دو از سیاست‌های آینده  دولت بایدن  در مورد ایران بسیار نگران هستند.

احتمالا مایک پامپئو در تاریخ ۱۸ نوامبر از فلسطین اشغالی و همینطور سایر کشورهای منطقه دیدن خواهد کرد. در این سفر وی همچنین به آخرین تلاش دولت ترامپ برای افزایش فشار بر ایران خواهد پرداخت.

علیرغم نمایشهای عقده گشایانه ترامپ، پیشتر مقامات و کارشناسان متعددی در امریکا اذعان کردند که توان امریکا برای اعمال تحریمهای واقعی جدید به پایان رسیده و آنچه ادعا می شود صرفا نمایشی از تحریم برای اعمال فشار روانی است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/27wgn3