چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/08/22 13:30
کد خبر: 6597

بازگشت دلار به کانال ۲۶ هزار تومانی

قیمت هر اسکناس دلار آمریکا، امروز پنجشنبه ۲۲ آبان ۹۹ در صرافی‌های بانکی ارزان شد و به کانال ۲۶ هزار تومان بازگشت.

ساعت ۱۳ امروز (پنجشنبه ۲۲ آبان ۹۹) در جریان معاملات در صرافی‌ها بانکی، قیمت هر اسکناس دلار آمریکا با کاهشی ۱۵۰ تومانی نسبت به دیروز با نرخ ۲۶ هزار و ۸۵۰ تومان به فروش رسید.


خبرجنجالی:آزادی شقایق دهقان و سحر ولدبیگی در گذشته دور!+عکس دیده نشده


قیمت خرید هر اسکناس دلار نیز ۲۵ هزار و ۹۵۰ تومان اعلام شد.

همچنین قیمت هر اسکناس یورو  در صرافی‌های بانکی برای خرید ۳۰ هزار و ۸۷۰ تومان و برای فروش ۳۱ هزار و ۸۷۰ تومان تعیین شد.

در سامانه سنا نیز در روز معاملاتی گذشته (چهارشنبه) هر دلار با نرخ میانگین ۲۶ هزار و ۵۵۷ تومان و هر یورو با نرخ ۳۰ هزار و ۳۳۲ تومان معامله شد.

علاوه بر این، در سامانه نیما نیز دیروز (چهارشنبه) حواله یورو با میانگین قیمت ۳۰ هزار و ۱۸۵ تومان و برای حواله دلار قیمتی اعلام نشد.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسان بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می‌کند.

به گزارش ایرنا، اگرچه در مقطعی نرخ دلار تا بالای ۳۲ هزار تومان افزایش یافت اما در روزهای اخیر روند افزایشی قیمت شکسته شد و از ۱۴ آبان سیر نزولی قیمت ها آغاز شد و همچنان ادامه دارد و دلار از ۳۰ هزار تومان ظهر چهارشنبه ۱۴ آبان به ۲۷ هزار و ۱۰۰ هزار تومان در ظهر امروز چهارشنبه ۲۱ آبان رسید.

از دیدگاه فعالان بازار ارز، مهمترین عامل تاثیرگذار چشم انداز مثبت به آینده بازار ارز است؛ از آنجا که از ماه قبل بازار به انتخابات امریکا چشم دوخته بود، با نهایی شدن گزینه ریاست جمهوری آمریکا، سناریوهای بدبینانه برای آینده کنار رفت و بازار با امیدواری بیشتر به آینده شاهد کاهش قیمت هاست.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/36r5y3