پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/08/24 09:02
کد خبر: 6643

ترور یک مقام القاده ای و دخترش در تهران حقیقت دارد؟+جزئیات عجیب

عبدالله احمد عبدالله، یکی از رهبران سازمان تروریستی "القاعده" که در حملات به سفارتخانه های آمریکا در آفریقا در سال 1998 شرکت داشت به گفته روزنامه نیویورک تایمز سه ماه پیش توسط عوامل رژیم صهیونیستی در تهران کشته شده است.

به گزارش ستاره پارسی و به نقل از روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات اطلاعاتی، گفته می شود دو نفر موتور سیکلت سوار عبدالله احمد عبدالله را در 7 اوت ، سالگرد وقوع انفجارات در سفارتخانه های ایالات متحده در تانزانیا و کنیا ، در خیابانی در تهران به ضرب گلوله به قتل رساندند . وی به همراه میریام دخترش که بیوه پسر اسامه بن لادن بود، کشته شد.​


خبرداغ:حرکات عجیب ریحانه پارسا در تخت خواب با وضعی نامناسب+فیلم جنجالی


به گفته منابع روزنامه نیویورک تایمز ، این حمله توسط ماموران اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و به پیشنهاد ایالات متحده انجام شده است. هنگامی که از این تیراندازی اطلاع حاصل شد ، رسانه های ایران از ترور حبیب داود ، استاد تاریخ لبنان و دختر 27 ساله وی خبر دادند.

این روزنامه خاطرنشان می کند که هنوز مرگ عبدالله احمد عبدالله به طور رسمی تأیید نشده است. القاعده مرگ هیچ یک از رهبران خود را گزارش نکرده است و مقامات ایرانی این حادثه را گزارش نکرده و هیچ کشور دیگری مسئولیت حذف عبدالله احمد عبدالله بر عهده نگرفته است.

مقامات اطلاعاتی آمریکا روزنامه نیویورک تایمز به گفتند که عبدالله احمد عبدالله از سال 2003 در ایران "در بازداشت" بود ، اما از سال 2015 او در حومه تهران آزادانه زندگی می کرد.

بمب گذاری در سفارت های ایالات متحده در نایروبی و دارالسلام در 7 اوت 1998 منجر به کشته شدن 224 نفر و زخمی شدن بیش از 4000 نفر شد. اگرچه این حملات علیه سفارتخانه های آمریکا انجام شد ، اما تنها 12 نفر از کشته شدگان آمریکایی بودند.

واکنش خطیب‌زاده به ادعای ترور یک مقام در ایران

سعید خطیب‌زاده در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص برخی گزارش‌های منتشر شده از سوی منابع اسرائیلی و گزارش اخیر روزنامه نیویورک‌تایمز مبنی بر ادعای ترور یک مقام گروه تروریستی القاعده در ایران قویا هرگونه حضور اعضای این گروه در ایران را تکذیب و به رسانه‌های آمریکایی توصیه کرد در دام سناریوپردازی‌های هالیوودی مقام‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی نیفتند.


خبرجنجالی:خودکشی مهران غفوریان حقیقت دارد؟+فیلم صحبت های او


خطیب زاده با یادآوری اینکه گروه تروریستی القاعده زاده سیاست‌های غلط ایالات متحده و متحدانش در منطقه بوده است، تأکید کرد: واشنگتن و تل‌آویو هر از چند گاهی برای شانه خالی کردن از مسئولیت اقدامات جنایت‌بار این گروه و دیگر گروه‌های تروریستی در منطقه، تلاش می‌کنند با دروغ‌پردازی و درز اطلاعات ساختگی به رسانه‌ها، ایران را مرتبط با چنین گروه‌هایی به تصویر بکشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین اظهار داشت: هرچند آمریکا در گذشته نیز از طرح هیچ اتهام کذبی علیه جمهوری اسلامی ایران فروگذار نکرده، اما این رویکرد در دولت فعلی آمریکا تبدیل به یک روند دائمی شده و کاخ سفید تلاش کرده است با تکرار چنین اتهاماتی در اجرای طرح ایران‌هراسی خود بیش از پیش گام بردارد.

خطیب زاده افزود: بدون تردید این دست اتهام‌زنی‌ها در چارچوب جنگ همه‌جانبه اقتصادی، اطلاعاتی و روانی علیه مردم ایران انجام می شود و رسانه‌ها نباید تریبونی برای نشر دروغ‌های هدفمند کاخ سفید علیه ایران باشند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4vnkp2