چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/08/28 07:46
کد خبر: 6768

آماده سازی ترامپ برای حمله به مراکز اتمی ایران!+جزئیات

معاون مطبوعاتی نمایندگی ایران در سازمان ملل با بیان اینکه برنامه‌های هسته‌ای کشورمان صلح آمیز است، تاکید کرد که ایران توان به کارگیری قدرت نظامی قانونی اش را در برابر هر متجاوزی دارد.

این موضع گیری «علیرضا میریوسفی» معاون مطبوعاتی هیئت نمایندگی ایران در نیویورک در واکنش به گزارش ادعایی اخیر نیویورک تایمز است که مدعی شده ترامپ از مشاورانش خواسته نظر خود را درباره یک حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران بیان کنند.​

علیرضا میریوسفی در این باره به رویترز گفت:  برنامه هسته‌ای ایران  تماما اهداف صلح آمیز و کاربرد غیر نظامی دارد و سیاست‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا موجب تغییر آن نشده است.

 


خبرداغ:کاهش قیمت باورنکردنی محصولات ایران خودرو+جدول


 

بررسی حمله به مراکز هسته ای ایران

میریوسفی همچنین تاکید کرد: ایران ثابت کرده است که توانایی به کارگیری قدرت نظامی قانونی اش را برای جلوگیری از هرگونه ماجراجویی از جانب هر متجاوزی و واکنش به آن را دارد. یک مقام آمریکایی هم با تایید ادعای نیویورک تایمز روز دوشنبه گفت که ترامپ دو ماه مانده به پایان کارش به عنوان رئیس جمهور آمریکا، هفته گذشته خواستار بررسی گزینه‌های حمله به تاسیاست هسته‌ای اصلی ایران شد اما در نهایت از این تصمیم، صرف نظر کرد.

نیویورک تایمز می‌گوید، ترامپ این درخواست را روز پنج شنبه در جلسه ای در کاخ سفید با حضور مشاوران ارشد امنیت ملی آمریکا از جمله مایک پنس معاون او، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا، کریستوفر میلر وزیر دفاع موقت و مارک میلی رئیس ستاد مشترک کارکنان ارتش آمریکا مطرح کرد.

درخواست ترامپ برای بررسی این گزینه‌ها پس از گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران مطرح شد. کاخ سفید از ارائه توضیحاتی در این باره خودداری کرده است.


خبرجنجالی:رابطه ی عاشقانه ی سحر قریشی با پویان مختاری لورفت+لایو دونفره


با نزدیک شدن به پایان کار دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، رسانه‌های عمدتا آمریکایی اخبار جعلی برای تحت فشار قرار دادن ایران را به شکل ویژه ای در دستور کار قرار داده اند. چند روز پیش هم نیویورک تایمز مدعی شده بود که فرد شماره دو القاعده توسط ماموران رژیم صهیونیستی در تهران ترور شده است! ادعایی که خیلی زود هم از سوی مسئولان کشورمان و هم از سوی مقامات افغانستان تکذیب شد


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3wny63