چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/09/04 20:48
کد خبر: 6947

کاهش باورنکردنی قیمت دلار در(5 آذر 99)

قیمت دلار صرافی ملی امروز به ۲۵۰۵۰ تومان و قیمت دلار در بازار آزاد به ۲۵۲۰۰ تومان رسیده است. روز گذشته این دو نرخ به ترتیب ۲۵۵۵۰ و ۲۵۹۵۰تومان بود. آیا فردا روند نزولی قیمت دلار ادامه می‌یابد؟

قیمت دلار صرافی ملی امروز به 25050 تومان و قیمت دلار در بازار آزاد به ۲۵200 تومان رسیده است. روز گذشته این دو نرخ به ترتیب ۲۵۵۵۰ و ۲۵۹۵۰تومان بود. آیا فردا روند نزولی قیمت دلار ادامه می‌یابد؟



کاهش سرعت تورم ماهانه، تمدید معافیت عراق از تحریم برق ایران، پیش‌بینی ارزانی طلا، گزارش آژانس درباره راستی‌آزمایی برنامه هسته‌ای ایران، جدی‌تر شدن اخبار مربوط به واکسن کرونا و جدی‌تر شدن بازگشت آمریکا به برجام هرکدام سیگنال‌های برای بازار ارز هستند که پیش‌بینی آن را نزولی ترسیم می‌کنند.

جو بایدن در حالی که دونالد ترامپ هنوز به شکست انتخاباتی خود اعتراف نکرده است، در حال چیدن تیم دولت خود است و در این میان بنا به گزارش سه نفر از افرادی که با موضوع در ارتباط هستند، آنتونی بلینکن را برای سمت وزیر خارجه در نظر گرفته است.

همچنین بنا به گفته دو تن از افرادی که صاحب اطلاع خوانده شده‌اند، جیک سالیوان، یکی از نزدیک‌ترین مشاوران هیلاری کلینتون، به‌عنوان مشاور امنیت ملی بایدن در نظر گرفته شده است. پیش از این «رون کلین» که به‌عنوان رئیس دفتر آینده بایدن انتخاب شده است، روز یکشنبه گفته بود که بایدن قصد دارد کابینه اولیه و کوچک خود را روز سه‌شنبه معرفی کند.

هم سالیوان ۴۳ ساله و هم بلینکن ۵۸ ساله در زمانی که بایدن معاون رئیس‌جمهوری بود مدتی به‌عنوان مشاور امنیت ملی برای او کار می‌کردند.


خبرجدید:سارا و نیکا علت اصلی مهاجرتشان را فاش کردند!+فیلم


یکی از مهم‌ترین اقدامات سالیوان حضور او در مذاکرات هسته‌ای با ایران در سال ۲۰۱۳ بوده است. به ادعای آسوشیتدپرس از سال ۲۰۱۳، وی با مقامات ایرانی در ارتباط بوده و نقش قابل توجهی برای دولت باراک اوباما در انعقاد برجام داشته است. سالیوان در عمان و ژنو بارها با مقامات ایرانی دیدار داشته و از وی به‌عنوان یکی از معماران برجسته برجام یاد می‌شود.

به جز خبر بازگشت حامیان برجام به کاخ سفید، پیش‌بینی نزولی ماندن قیمت طلا نیز سیگنال منفی برای بازار ارز محسوب می‌شود.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران به تجارت‌نیوز گفته است: علت افت قیمت طلا کاهش چشم‌گیر انس جهانی، تولید انبوه واکسن کرونا توسط انگلستان و جدی شدن حضور بایدن در منصب ریاست جمهوری است. پیش‌بینی می‌شود با کاهش قیمت انس جهانی قیمت طلا و سکه تا آخر هفته بیشتر ارزان شود.


خبرجنجالی:علت افزایش قیمت باورنکردنی مرغ چیست؟+نمودار و قیمت



کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3z89z3