دوشنبه 03 اردیبهشت 1403 - 22 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/09/05 19:27
کد خبر: 6972

قیمت سکه در (6 آذر 99)/سکه ارزان شد!

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: با روند فعلی قیمت دلار انتظاری جز کاهش قیمت طلا و سکه را نداریم. با محدودیت‌های اخیر کرونایی چنانچه حادثه‌ای رخ ندهد کاهش قیمت طلا ادامه‌دار است. فعلا با تدوام کاهش طلا تقاضایی هم برای خرید طلا نیست.

قیمت دلار امروز در بازار ایران دوباره کاهش یافت. طبق اعلام کانون صرافان قیمت دلار امروز در مقایسه با روز گذشته حدود 200 تومان افت کرد و با قیمت 25 هزار و 300 تومان معامله شد.


خبرجدید:عقبگرد قیمت دلار در( 6 اذر 99)


همچنین انس جهانی طلا هم با نوسان اندکی روند افزایشی گرفت که به گفته فعالان بازار میزان این افزایش چندان بالا نبوده است. انس جهانی طلا هم با یک دلار افزایش در بازارهای جهانی با قیمت یک هزار و 810 دلار ثبت شد. با کاهش قیمت دلار قیمت طلا هم در بازار ایران 12 هزار تومان ارزان شد.

 

 آینده طلا چه می‌شود؟

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران علت افت قیمت طلا، کاهش قیمت دلار است. با تولید انبوه واکسن کرونا قیمت طلا ارزان می‌شود. البته کاهش قیمت طلا مستلزم کاهش قیمت دلار است و از این پس نوسان افزایشی و کاهشی قیمت طلا آزاردهنده نیست.

ابراهیم محمدولی به تجارت‌نیوز گفت: با روند فعلی قیمت دلار انتظاری جز کاهش قیمت طلا و سکه را نداریم. با محدودیت‌های اخیر کرونایی چنانچه حادثه‌ای رخ ندهد کاهش قیمت طلا ادامه‌دار است. فعلا با تدوام کاهش طلا تقاضایی هم برای خرید طلا نیست.

روز گذشته نادر بذرافشان، دبیر هیات مدیره اتحادیه طلای تهران هم نسبت به ادامه کاهش قیمت طلا گفته بود: «به نظر می‌رسد با تولید انبوه واکسن کرونا روند نزولی قیمت انس جهانی بیشتر شود.»

 



 

قیمت سکه چقدر ارزان شد؟

محمدولی در ادامه با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار کرد: قیمت طلای 18 عیار با کاهش 12 هزار تومانی نسبت به دیروز با نرخ یک میلیون و 52 هزار تومان معامله شد. سکه طرح جدید نسبت به دیروز با افت 350 هزار تومانی با قیمت 11 میلیون و 100 هزار تومان فروخته شد.

همچنین نیم سکه هم با کاهش 150 هزار تومانی با قیمت شش میلیون تومان داد و ستد شد.

ربع سکه هم با افت 100 هزار تومانی با قیمت چهار میلیون و 50 هزار تومان معامله شد و سکه گرمی با 50 تومان کاهش با قیمت دو میلیون و 400 هزار تومان فروخته شد.

 

منبع:تجارت نیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/45xrx2