پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/09/15 09:00
کد خبر: 7209

پرداخت غرامت هواپیمای اوکراینی از بودجه ۱۴۰۰ حذف شد

در‌ حالی‌که قبل از تحویل رسمی بودجه به مجلس شورای اسلامی، قرار بود تا سقف 200 میلیون یورو پرداخت غرامت هواپیمای اوکراینی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تأمین شود، در لایحه تقدیمی دولت به مجلس، این ردیف از مصارف صندوق توسعه ملی جدول بند «هـ» تبصره 4 حذف شد.

انتشار منابع مصرفی صندوق توسعه ملی در  بودجه 1400  نشان می‌دهد که طبق جدول بند «هـ» تبصره ۴ لایحه بودجه ۱۴۰۰، در مجموع دو هزار و ۸۴۵ میلیون یورو از منابع این صندوق صرف برخی اقدامات پیش‌بینی‌شده در قانون بودجه خواهد شد.​


بیشتربخوانید:آقای بازیگر از چهره جدید در کنار همسرش رونمایی کرد+عکس


پیش از تحویل رسمی بودجه ۱۴۰۰ به  مجلس  شورای اسلامی، پرداخت غرامت  هواپیمای اوکراینی  تا سقف ۲۰۰ میلیون یورو از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی پیش‌بینی شده بود. اما حالا با تصمیم دولت منابع آن در امور هزینه‌ای صرف می‌شود.

پس از این گزارش، لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهور نیز در حاشیه جلسه هیئت دولت اعلام می‌کند که غرامت هواپیمای ساقط ‌شده اوکراینی از محل صندوق توسعه ملی به بازماندگان قربانیان آن و کشور اوکراین پرداخت خواهد شد.

او اضافه می‌کند: شاید منبع جایگزینی برای پرداخت این غرامت تعیین شود، ولی فعلا صندوق توسعه ملی به‌عنوان منبع تأمین این رقم تعیین شده است. به گفته جنیدی، وقتی فرد متخلف قادر به تأمین این رقم نیست، از بودجه اختصاص داده‌شده به دستگاه اجرائی مربوطه این رقم باید تأمین شود.



حالا با انتشار رسمی گزارش بودجه ۱۴۰۰ به نظر می‌رسد که منبع جایگزینی برای تأمین غرامت هواپیمای اوکراینی پیدا شده و این ردیف از محل هزینه‌های صندوق توسعه ملی حذف شده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3grrz2