سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/09/21 15:59
کد خبر: 7376

خریداران طلا و سکه دست نگه دارند!+جزئیات

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به افزایش نرخ طلا و سکه طی هفته گذشته از احتمال رشد جزیی قیمت‌ها در روز‌های آینده خبر داد.

ابراهیم محمدولی درباره وضعیت بازار طلا در نخستین هفته بازگشایی بعد از محدودیت‌های کرونایی بیان کرد: طی هفته گذشته برخلاف انتظار نرخ طلا بیش از ۳۰هزار تومان و سکه طرح جدید ۵۰۰هزار تومان گران شد، در حالیکه در زمان تعطیلات طلا به مرز یک میلیون و سکه ۱۰میلیون تومان سقوط کرده بود.


خبرداغ:برای دریافت اطلاعات از وام یک میلیونی به حدود ۷ میلیون نفر اینجا کلیک کنید


رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اضافه کرد: در هفته‌ای که گذشت نرخ هر گرم طلای ۱۸عیار از حدود یک میلیون و ۱۲۴هزار به یک میلیون و ۱۵۷هزار تومان، و سکه از ۱۲میلیون و ۱۰۰ به ۱۲میلیون و ۶۰۰هزار تومان صعود کرد و انواع دیگر سکه نیز به همین ترتیب گران‌‌تر شد.

وی علت این افزایش نرخ را رشد بهای اونس و نرخ ارز دانست و اظهار کرد: در این هفته روند صعودی طلای جهانی و بازار ارز منجر به رشد نرخ طلا و سکه در داخل شد؛ این درحالیست که عامل تقاضا همچنان تاثیری در افزایش قیمت‌ها نداشته چراکه نه تنها مصنوعات طلا بلکه سکه و طلای آب‌شده هم متقاضی ندارد.

محمدولی گفت: نوسانات بالای نرخ باعث شده بازار طلا برخلاف سال‌های گذشته، در آستانه شب یلدا دچار رکود شدیدی شود که البته بیماری کرونا هم در این وضعیت موثر بوده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت قیمت‌ها در هفته پیش رو بیان کرد: به نظر می‌رسد با توجه به مسیر افزایشی که طلای جهانی در پیش گرفته و در طرف دیگر بازار ارز با رشد نرخ همراه شده، در هفته پیش رو نرخ طلا و سکه اندکی گران شود.


خبرداغ:حکم نهایی سحر تبر اعلام شد/اعترافات غیرقابل باور سحر تبر+فیلم

محمدولی تاکید کرد: البته همانطور که قبلا هم گفته‌ایم اگر نرخ ارز و اونس دوباره کاهش یابد، نرخ طلا و سکه همچون دو هفته گذشته وارد مدار نزولی خواهد شد؛ این درحالیست که تاکید ما بر ثبات قیمت‌ها است و تا زمانی که بهای طلا و سکه تا این حد نوسان داشته باشد بازار از رکود خارج نخواهد شد.

 
منبع: اقتصاد آنلاین

کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/39xlo3