پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/09/24 06:29
کد خبر: 7434

بروزترین قیمت سکه در 24 آذر 99/حباب سکه کاهش پیدا کرد

دیروز بهای سکه و طلا بار دیگر کاهش یافت و قیمت سکه طرح جدید با کاهش ۲۲۰ هزارتومانی در قیمت۱۱ میلیون و ۹۸۰ هزارتومان معامله شد. اما آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۲۴ آذر ۹۹ چقدر بود؟

 قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز یکشنبه ۲۳ آذر با 5,500 تومان کاهش، یک میلیون و 129 هزار و 400 معامله شد.


خبرداغ:سوال بی ادبانه مجری مرد از دختر نوجوان با واکنش بد کاربران همراه شد!+فیلم


 اونس طلا هفته گذشته با مقاومت شدیدی در سطح ۱۸۵۰ دلار روبه‌رو شد. طلا در معاملات هفته گذشته تغییر چندانی نداشت اما موضوع مهم این است که این فلز گرانبها نتوانست از سطح ۱۸۵۰ دلار که پیش از این یک سطح حمایتی بلندمدت برای این فلز ارزشمند بود، عبور کند.

به گفته کارشناسان هفته جاری شروع فصل خوبی برای طلاست. یکی از بهترین زمان‌ها برای طلا از اواسط دسامبر تا آغاز سال میلادی است. در حال حاضر طلا موفق شده است به سطح 1840 دلار برسد که به معنای رشد ۲۰ درصدی قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون است.

از طرفی اگر طلا بتواند بالای سطح ۱۸۵۰ دلار را در معاملات هفته جاری  به دست آورد، همچنان شانس صعود به سطح ۱۹۲۵ دلار را دارد اما از نظر نزولی، سقوط طلا به پایین مرز ۱۸۰۰ دلار پیش‌بینی نمی‌شود.


خبرداغ:فیلم خودکشی هولناک پسر 12 ساله با کلت کمری در غرب تهران/طلاق والدین


کاهش حباب سکه

در جریان معاملات روز یکشنبه، بهای سکه و طلا بار دیگر کاهش یافت و قیمت سکه طرح جدید با کاهش 220 هزارتومانی در قیمت11 میلیون و 980 هزارتومان معامله شد. با کاهش قیمت سکه حباب این فلز نیز کاهش چشمگیری داشته است. کاهش حباب سکه به این معناست که بازار بار دیگر به عوامل اثرگذار بر قیمت خود بیشتر از متغیرهای روانی تکیه کرده است. با توجه به قیمت دلار و اونس، ارزش ذاتی سکه در اوایل کانال 11 میلیون تومانی قرار دارد و معامله‌گران بیشتر رو به سوی فروش سکه آورده‌اند.

اونس طلا در انتهای هفته گذشته توانی برای رشد نداشت و دلار نیز در ابتدای هفته، به زیر 26 هزار تومان رفت. این دو عامل به تنهایی کافی بودند که فشار فروش در بازار سکه بیشتر و حباب آن کاهش پیدا کند و از 11 درصد به حدود 8 درصد برسد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4jrqk3