پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/09/24 16:48
کد خبر: 7455

خبر فوق الهاده خوب برای کارگران+جزئیات

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می‌گوید با فراهم شدن امکان پرداخت غیرحضوری غرامت دستمزد ایام کرونا، کارگران دیگر نگران از دست دادن شغل خود به دلیل ابتلا به کرونا نخواهند بود.

ناصر چمنی درباره پرداخت غیرحضوری مقرری بیمه بیکاری و غرامت دستمزد ایام بیماری کرونا توسط سازمان تامین اجتماعی گفت: اگر این اقدام عملی شود در جلوگیری از گسترش کرونا و رفع دغدغه جامعه کارگری بسیار موثر است.


خبرداغ:میترا حجار و برخی بازیگران از روح الله زم حمایت کردند+عکس


وی افزود: قبلا کارگرانی که به کرونا دچار می‌شدند به دلیل ترس از دست دادن شغل و بیکار شدن، بیماری خود را پنهان می‌کردند و با این کار خطر ابتلای دیگر کارگران را بالا می‌بردند ولی با این اقدام سازمان تامین اجتماعی که به نوعی حمایت از نیروهای کار بیکار شده از کرونا یا مبتلا به کرونا است دیگر کارگران نگران از دست دادن شغل نخواهند بود.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ادامه داد: کارگرانی که کرونا می‌گرفتند با مشکلات زیادی در گرفتن غرامت دستمزد ایام بیکاری مواجه می‌شدند و بعضا برای دو هفته استراحت باید دو ماه دوندگی می‌کردند و به پول احتیاج داشتند چون درآمدشان طوری نبود که پس اندازی داشته باشند به همین دلیل ترجیح می‌دادند که در صورت بیماری به کارفرما نگویند ولی در صورتی که سیستم پرداخت غیرحضوری غرامت دستمزد ایام بیماری و بیمه بیکاری عملیاتی و مقدمات دسترسی به سیستم فراهم شود به نفع کارگران و کارفرمایان است.

چمنی با بیان اینکه برای دریافت بیمه بیکاری و غرامت دستمزد ایام کرونا نیازی به ثبت تقاضا در سامانه نیست، افزود: طبق آنچه که سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده در صورتی که تست کرونای فرد مثبت باشد بدون نیاز به ثبت درخواست، اطلاعات او از طریق ستاد مقابله با کرونا به تامین اجتماعی اعلام می‌شود و سازمان برای مدت دو هفته غرامت دستمزد ایام بیماری را می‌پردازد که این اقدام موثری در جهت حمایت از کارگرانی است که به کرونا دچار شده‌اند.


خبرداغ:مرد 35 ساله گلوی زن و بچه اش را در حمام برید!/قاتل آزاد شد!



به گفته وی در بحران کرونا بخشهای تولیدی و صنعتی کمتر دچار مشکل شدند و مشاغل و صنوف خدماتی بیشترین آسیب را دیدند که لازم است در دوران کرونا و پس از آن برنامه مدونی در حمایت از این دسته مشاغل تدوین شود.

 

منبع:مثلث آنلاین


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4drgm3