پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/09/26 15:12
کد خبر: 7507

جزئیات پرداخت یارانه 120 تومانی به 40 میلیون نفر

سخنگوی دولت با اشاره به قانون الزام به پرداخت یارانه کالاهای اساسی گفت: دولت بر این اساس، جامعه هدف را 40 میلیون نفر قرار داد که ماهانه از 100تا 120هزار تومان به هر یک از مشمولان پرداخت می‌کند.

یارانه کمک دولت برای معیشت مردم است . یارانه دو نوع نقدی و غیرنقدی دارد . دولت قبلی طرحی با عنوان هدفمندی یارانه را طراحی و اجرا کرد . هنوز در ایران هر ماه یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود .


خبرداغ:جزئیات حادثه ناگواری که برای امین حیایی اتفاق افتاد+فیلم


علی ربیعی در حاشیه جلسه هیات دولت افزود: متقاضیان واجد شرایط در حوزه‌های فرهنگ و هنر و رسانه برای دریافت تسهیلات کرونایی تا پایان دی باید در سامانه کارا ثبت نام کنند و تا پایان اسفند این تسهیلات پرداخت خواهد شد.

وی گفت: مصوبه دیگر در ستاد ملی کرونا، حمایت از فعالیت‌ها و بخشهای حمایتی به شدت آسیب دیده از شیوع کرونا در حوزه‌های فرهنگ و هنر و رسانه است. متقاضیان واجد شرایط تا پایان دی ماه باید در سامانه کارا ثبت نام کنند و تا پایان اسفند ماه تسهیلات پرداخت خواهد شد و بازپرداخت آن از اول خرداد ۱۴۰۰ خواهد بود.

وی اضافه کرد: گزارش مطرح شده در ستاد ملی کرونا نشان داد که بالاخره رعایت پروتکل‌ها به بالای ۹۰ درصد رسیده است. منحنی‌های موج سوم نیز در مقابل زحمات کادر درمان و رعایت عموم مردم سر به تعظیم فرو آوردند.آقای ربیعی با بیان اینکه با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعداد شهرهای قرمز از ۱۶۰ به ۱۲ شهر رسید گفت: هم اکنون روند ابتلا به ویروس کرونا نزولی است و در صورت ادامه این روند تعداد جانباختگان ما به زودی کمتر از ۲۰۰ نفر خواهد شد.

وی تصریح کرد: یک نگرانی از فصل سرما و زمستان وجود دارد. در ۶ هفته گذشته با موج سرما ۶۰ درصد مرگها در جهان افزایش پیدا کرده است. بنابراین تداوم رعایت دستورالعمل‌ها را در ماههای آتی توصیه می‌کنیم و رعایت دستورالعمل‌ها هرگز نباید فراموش شود.

 

شب یلدا را مجازی برگزار کنید

سخنگوی دولت گفت: برای حفاظت پدربزرگها و مادربزرگها و حفاظت از جان بزرگان خانواده توصیه اکید می‌کنیم شب یلدا را به صورت مجازی و یا به هر شکل ممکن دیگری به صورت غیرحضوری برگزار نمایید. یکشنبه شب یلدا است. این فرصت را مغتنم شمرده و برای همه ایرانیان سلامتی با دلی شاد و حال خوب آرزو می‌کنیم.

ربیعی اضافه کرد: همچنین دوشنبه سالروز صدور فرمان ۸ ماده‌ای امام خمینی(ره) برای حفظ و رعایت حریم خصوصی و محترم شمردن حقوق افراد بود. شنبه نیز سالروز رونمایی از حقوق شهروندی است.

وی افزود: دولت با اعتقاد به اینکه تحرک و پویایی جامعه امکان نخواهد داشت مگر آنکه همه آحاد جامعه از حقوق خود آگاه و به سهولت به آن دسترسی داشته باشند تلاشهای وافری را در زمینه حقوق شهروندی انجام داده است.

 


خبرداغ:برای دریافت اطلاعات از وام 5 میلیونی با سود 4درصد اینجا کلیک کنید


 

تامین کالاهای اساسی مردم

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در خصوص زمان اجرای قانون «تأمین کالاهای اساسی مردم» گفت: به طور کلی دولت از هرگونه طرح و پیشنهاد قابل اجرا که بتواند سختی‌ها و رنج دوران تحریم برای مردم را کم کند، استقبال می‌کند.

وی افزود: در ابتدای دولت یازدهم و نیز در همین ماه‌های اخیر دوباره در جلسه هیات دولت تاکید شد که تمام وزارتخانه‌ها تصمیمات خود را معطوف به کاهش فشار تحریم بر زندگی مردم کنند. دولت خود را در قبال مردم موظف و مسئول می‌داند و با توجه به رایی که رئیس‌جمهوری از مردم گرفته و پیمانی که با مردم بسته بر همین مبنا استوار است.

ربیعی اضافه کرد: تا سال ۱۳۹۷ نیز کنترل تورم و افزایش قدرت خرید مردم به نحو مطلوبی صورت می‌گرفت. متاسفیم که عده‌ای واقعیات تحریم را چشم پوشی می‌کنند و نمی‌خواهند رنج زندگی ناشی از تحریم را درک کنند.

وی گفت: با وجود اینکه طرح مجلس به لحاظ منابع پیش‌بینی شده امکانپذیر و عملی نبود و در چند مورد تغییرات متعدد منابع آثار منفی داشت اما دولت به دلیل احترام به قانون سعی خود را به کار بسته تا طرح معیشتی ستاد ملی کرونا را که منابع آن در دسترس و متناسب با ظرفیت‌های موجود بوده و بودجه یا بورس را هم دچار چالش نمی‌سازد، به نحوی ترکیب کند.

 

جزییات پرداخت یارانه

سخنگوی دولت تصریح کرد: در این زمینه جلسات مشترکی بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت رفاه با نمایندگان و کمیسیون‌های مرتبط برگزار شد و دولت براساس توافق جامعه هدف خود را ۴۰ میلیون نفر قرار داد. برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی نظیر بهزیستی و کمیته امداد نفری ۱۲۰ هزار تومان و بقیه جامعه هدف ۱۰۰ هزار تومان پرداخت خواهد شد. همچنین برای پرداخت دو ماه از ۶ ماه مصوب مجلس در سال ۱۴۰۰ نیز توافق کلی صورت گرفت.

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به شبهاتی در خصوص امیدواری دولت به بایدن و مبنای بودجه ریزی بر این اساس گفت: محور حمایت اجتماعی و تامین زیرساخت توسعه دو محور اصلی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ است که لازمه آن تجهیز منابع است. سیاست دولت در حوزه خارجی کاملاً شفاف و مشخص است طبیعتاً کشور در قالب برجام حرکت خواهد کرد.


خبرداغ:برای دیدن مجموعه ای از عکس های لورفته بازیگران اینجا کلیک کنید


وی افزود: حفظ سهم کشور در بازارهای نفت و اوپک مسئله بسیار مهمی است. امیدواریم دسترسی به منابع درآمد نفتی کشور بیشتر شود لذا از این منابع برای توسعه کشور استفاده می‌شود و اگر این دسترسی به هر دلیلی کمرنگ شد، دولت از سایر منابع برای توسعه استفاده می‌نماید ولی آنچه همیت دارد این است که دولت اهتمام و تمام تلاش خود را برای جبران قدرت خرید مردم، حمایتهای بهداشتی و انجام زیرساختها در سال ۱۴۰۰ بعنوان سال آغازین سده ۱۴۰۰ پیش گرفته است.

سخنگوی دولت در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت تهیه آیین نامه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها نیز گفت: دولت ملاحظات خود را داشته و معتقد است خروج از پروتکل الحاقی هیچ کمکی به رفع تحریم‌ها نخواهد کرد اما به رغم این مخالفت به لحاظ احترام به قانون، رئیس‌جمهوری در پاسخ به نامه رئیس سازمان انرژی اتمی دستور تدوین آیین نامه اجرایی این قانون را داده و قطعا دولت منافع ملی و تاثیر آن را در همه مراحل اجرای قانون ملاحظه خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که اخیرا سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اعلام کرده که سخنگوی سازمان انرژی اتمی در کمیسیون و صحن با طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها موافق بوده و از طرف دولت در موافقت سخن گفته‌ است گفت: در این خصوص با رئیس سازمان انرژی اتمی صحبت کردم. عمده مباحث سخنگوی سازمان انرژی اتمی در کمیسیون در خصوص مسائل فنی بوده و به حق هم اشاره کردند که برخلاف شایعات و تهمت‌های بی‌اساسی که زده می‌شود توانایی ایران در بعد فنی بسیار بالاست ولی در بحث سیاسی نماینده دولت در صحن علنی به صراحت مخالفت خود را با این مصوبه اعلام کرده‌اند.

وی افزود: همچنین سازمان انرژی اتمی در انتهای مهرماه در نامه‌ای سری به رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن برشمردن توانایی‌های فنی این سازمان، در بعد سیاسی به صراحت اعلام کرده است که با توجه به جمیع جهات از هرگونه اقدام تقنینی جدید خودداری شود.


خبرداغ:قانون حذف اسم همسر در شناسنامه بعد از طلاق تصویب شد+جزئیات


ربیعی گفت: شاید مناسبات مجلس به گونه‌ای است که تعدادی از نمایندگان به برخی از نامه‌ها دسترسی ندارند اما انتظار می‌رود حداقل اگر بنا به هر دلیلی مذاکرات صحن علنی را نمی‌توانند دنبال کنند مشروح مذاکرات را مطالعه کنند. نماینده دولت در جریان تصویب این طرح در صحن علنی به مخالفت پرداخته و از صداوسیما نیز مذاکرات پخش شده است و این موضوع قابل تشکیک نیست.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4dleq3