جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/10/04 14:17
کد خبر: 7734

خبر خوب در مورد واکسن کرونا

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی گفت: مشکل خرید واکسن کرونا حل شد و مردم عزیز مطمئن باشندکه خرید و انتقال واکسن کرونا در اسرع وقت انجام خواهد شد.

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی نوشت: "در یکی از پست های قبلی ام تاکید کردم تحریم آمریکا و نیاز به اخذ موافقت اوفک ، موجب شده است که مسئله خرید  واکسن کرونا  از کوواکس (covax) با مشکل وتأخیر روبرو شود.در این خصوص چند نکته را برای اطلاع مردم عزیز اعلام می کنم:​


بیشتربخوانید:فیلم باورنکردنی از زمانی که شقایق دهقان اعتیاد داشت!+فیلم


موافقت اولیه برای انتقال از حساب یک بانک (غیر از منابع بانک مرکزی در کره ) بامداد امروز دریافت شد و دستور پرداخت وجه را صادر کردیم . پیگیری های لازم در این زمینه بی وقفه ادامه دارد.

بانک مرکزی ایران برای خرید  واکسن کرونا  در این مرحله ۲۰۰ میلیون یورو تخصیص داده است . در صورت نیاز ، منابع بیشتری نیز تأمین خواهیم کرد.

هماهنگی لازم را با وزارت بهداشت در این خصوص داریم و مردم عزیز مطمئن باشندکه خرید و انتقال واکسن کرونا در اسرع وقت انجام خواهد شد.

درکنار اقدام برای تخصیص ارز خرید واکسن کرونا، حمایت و پشتیبانی لازم ، برای تامین ارز تجهیزات مورد نیاز خط تولید برای تولید داخلی واکسن را، با اولویت خاص،پیگیر هستیم .به همه تلاشگران این عرصه خسته نباشید میگویم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4jnlp2