سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/11/29 18:05
کد خبر: 7972

شرایط کرونا نویدبخش یک اسفند سخت است!

نمکی با بیان اینکه کرونا ویروسی چموشی است که قدرتمندان جهان را به زانو در آورده، گفت: آهنگ گرفتاری ویروس بسیار بیشتر از کار‌هایی است که کادر درمان انجام دهند.

وزیر بهداشت امروز هشدار داد "اگر شیوه نامه‌ها را رعایت نکنیم و محکم نایستیم، اسفند سختی در پیش خواهد بود." در همین آخرین آمار کرونا نشان می دهد در یک روز اخیر تعداد جانباختگان بیش از هشتاد نفر بوده که نسبت به دیروز حدود بیست نفر افزایش نشان می‌دهد.

سعید نمکی در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان قزوین گفت: اسفند سختی در پیش خواهیم داشت اگر سخت نگیریم، محکم نایستیم و شیوه نامه‌ها را رعایت نکنیم.

او تصریح کرد: اعلام خطر میکنم که با این ویروس نباید با سهل انگاری برخورد کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: اگر دیر بجنبیم همه رشته‌ها پنبه خواهد شد هر چه رعایت شیوه نامه‌ها کم شد تعداد بیماران بیشتر شد.

نمکی با بیان اینکه در خانواده‌ای با مشکل اقتصادی بزرگ شدم و می‌فهمم که امرار معاش مردم سخت شده، گفت: هیچ پدیده‌ای برای اقتصاد کشور بدتر از طولانی شدن اپیدمی نیست، در اپیدمی بزرگ‌ترین رسالت ما کوتاه کردن زمان آن است.

 
 
 

او افزود: این ویروس بسیار چموش است و آهنگ گرفتاری آن بسیار بیشتر از کار‌هایی است که کادر درمان انجام می‌دهند.

وزیر بهداشت به مسولان تاکید کرد: حتما جلسات مشترک در استان زنجان، البرز و تهران برگزار و به مردم اطلاع رسانی گسترده شود.

 

دکتر نمکی با بیان اینکه، راهی که دو هفته با ویروس قبلی رفته می‌شد با این ویروس جدید ٧٢ ساعته رفته می‌شود، از مسئولان علوم پزشکی خواست: بیمارستان‌ها را برای هجمه احتمالی آماده و مراکز سرپایی را فعال‌تر کنید.

او با تاکید بر اطلاع رسانی به مردم گفت: باید بیمارستان‌ها و مراکز سرپایی را برای هجمه احتمالی آماده‌تر کرد.

نمکی با بیان اینکه کرونا ویروسی چموشی است که قدرتمندان جهان را به زانو در آورده، گفت: آهنگ گرفتاری ویروس بسیار بیشتر از کار‌هایی است که کادر درمان انجام دهند.

 

او با بیان اینکه هر چه رعایت دستورالعمل‌ها کم شود تعداد بیماران بیشتر خواهد شد، افزود: اگر دیر بجنبیم همه رشته‌ها پنبه می‌شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/45pmd3