شنبه 25 فروردین 1403 - 13 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/12/08 04:30
کد خبر: 7983

دسترسی به آخرین و مهمترین اخبار داخلی و خارجی با چند کلیک

با اعتنا به فرایند رو به رشدی که در تعداد ایجاد محتوا در فضای مجازی - وبسایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی - شاهد هستیم، پیداکردن اخبار مهم و پربیینده در عین حال با منبع قابل معتبر امری دشوار است.

در رابطه با آخرین اخباری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌گردند هیچ معیاری برای نظارت آن‌ها وجود ندارد و اخبار حقیقی و دارای منبع معتبر در این فضای نا مفهوم به سختی تشخیص داده می‌شوند. همینطور در چنین فضاهای اجتماعی جایگزین کردن خبرهای جعلی با اخبار واقعی کار ساده‌ای می‌باشد بطوریکه می‌توان با به کارگیری راهکارهای ساده آن‌ها را به پر بازدیدترین خبر‌های روز مبدل کرد.

براین اساس در طول سال‌های جاری‌، اهالی رسانه ضمن تاکید بر افزایش سواد رسانه‌ای میان آهاد جامعه، در تشخیص محتوا و اخبار جعلی از واقعیات نیز تأثیر بسزایی داشته‌اند.

مبارزه با اخبار جعلی در کانال‌های اجتماعی

اتفاقی که خبرهای دوروغین در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا رقم زدند نتیجه ضعف شبکه‌های ‌اجتماعی و فضای دیجیتالی در رصد، وارسی و حذف خبرهای پر بازدید و بی پایه بود. در واقع متخصصین دستکاری رسانه با درایت به خطاهای شناختی انسان و همچنین نحوه کار شبکه‌های اجتماعی، موفق به تأثیر گذاری بر رای‌دهندگان آمریکایی شدند.

بر اساس همین استدلال کانال‌های اجتماعی بخصوص توییتر را با تمرکز بیشتری برای همه پرسی ۲۰۲۰ ایالات متحده ارزیابی کردند تا جایی که برای رعایت چارچوب‌ ضوابط در پخش اخبار، توییتر ناچار به حذف صفحه رسمی دونالد ترامپ در این کانال اجتماعی برای همیشه شد.

لزوم تکثیر هویت منابع اخبار در رسانه‌های آنلاین

خبرگزاری و پایگاه‌های خبری برای انتشار پربیننده ترین خبرهای روز پیوسته در رقابت با یکدیگر می‌باشند. از طرفی و با دقت به قوانین کشورمان راجع به دریافت مجوز کار برای رسانه‌ها، به سادگی می‌توان به نام و نشان و شناسنامه آن‌ها و گردانندگانشان دسترسی داشت. بدین ترتیب همیشه آخرین اخباری که در خبرگزاری‌ و پایگاه‌های خبری داخلی منتشر می‌گردند، به دلیل ضرورت رعایت اصول خبری و نیز بازرسی مستمر از طرف نهادهای مربوطه، از بالاترین مرتبه اعتماد به اصالت خبر برخوردارند. چیزی که در جهان به اصطلاح آزاد امروز بسیار کم یاب می‌باشد و هر کسی قادر است هر ادعایی را مطرح و در غایت از پاسخگویی شانه خالی کند.

مطالعه آخرین اخبار روز و مشکل کمبود وقت

در سال‌های اخیر مفهومی با عنوان اقتصاد توجه اشاعه یافته و دربین اهالی رسانه و بازاریابان جا باز کرده است. اقتصاد، علم منابع محصور می‌باشد و از سوی دیگر دقت و التفات آدمی، امروزه به یک منبع هر چند کم یاب اما بسیار با ارزش تبدیل گردیده‌است. انسانی که پس از باز کردن چشمانش در صبح تا زمان بستن آن‌ها در شب، بصورت خواسته یا ناخواسته در معرض هزاران پیام خبری و بازرگانی قرار دارد.

در ‌این بین دسترسی به مهم‌ترین و پر طرفدار‌ترین اخبار روز در موضوعات‌ گوناگون خبری برای مثال، اخبار سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی بخصوص برای آن دسته از مخاطبینی که اخبار را بصورت روزمره دنبال می‌نمایند از اهمیت بسزایی برخوردار است.

پاتوق خبر رویکردی برای خبرخوان‌های حرفه‌ای

با استناد به معضلاتی که در بخش‌های پیشین بیان شد و برای جواب به نیاز دسترسی به موثق‌ترین و آخرین اخبار از منابع خبری قانونی، سامانه‌ای تحت عنوان پاتوق خبر ایجاد شده است. در واقعیت پاتوق خبر سایتی برای گردآوری لحظه‌ای اخبار از منابع دارای اعتبار و قانونی است؛ بنابراین مخاطبین می‌توانند بسادگی به اخبار جمع آوری شده دسترسی پیدا کنند.

ازجمله حوضه‌هایی که پاتوق خبر، اخبار آنها را پوشش می‌دهد عبارتند از:

  • اخبار سیاسی
  • اخبار ورزشی
  • خبرها اقتصادی
  • اخبار رویدادها
  • اخبار فرهنگ و تمدن و هنر

پاتوق خبر ویترین مهم‌ترین و پربازدیدترین اخبار ایران و دنیا

صفحه نخست سایت پاتوق خبر مشتمل بر قسمت‌هایی است که در هر کدام ۱۰ خبر پربیننده‌ هر حوزه خبری را به نمایش می‌گذارد. مراحل عملکر وب سایت به صورتی می‌باشد که پربازدید‌ترین اخبار هر حوزه (مثلاً سیاسی یا اقتصادی) در بازه زمانی چند ساعت پیش، به صفحه نخست تارنما راه پیدا می‌کنند. این بدان مضمون‌ است که آن خبر خاص در بین تمامی اخبار آن حوزه بیشتر مورد اعتنای مخاطبین قرار گرفته است.

بدین ترتیب همگی اخبار صفحه نخست در پاتوق خبر، مواردی می‌باشند که مخاطبین بیش از سایر خبر‌ها به آنان واکنش نشان داده‌اند. پس می‌توان اعلام کرد که این صفحه، یک بیلبورد بزرگ می‌باشد که مشتمل بر پربازدیدترین اخبار روز از تمامی منابع خبری معتبر و شناخته شده کشور است.

ناحیه‌های خبری در پاتوق خبر

پاتوق خبر حاوی حوزه یا سرویس‌های خبری متعددی می‌باشد. دسته‌بندی و نامگذاری آن‌ها بر پایه‌ی نوع گروه‌بندی که در خبرگزاری‌های بزرگ و مطرح انجام یافته، صورت گرفته است. برای مثال سرویس «اخبار خودرو» به گزارش لحظه‌ای اخبار حوزه خودرو که تولیدی کلیه منابع معتبر داخلی هستند می‌پردازد. منابعی مانند خبرگزاری‌های تسنیم، فارس و پایگاه‌های خبری مانند فرارو و خبرآنلاین. همین پروسه در بقیه حوزه‌های خبری نیز صادق است.

جریان زنده اخبار در کلیه ساعات شبانه روز

با توجه به اینکه اخبار سایت پاتوق خبر در هر زمینه‌ای از منابع خبری دیگر نشأت می‌گیرد و نمایش داده می‌شود، پس پوشش اخبار در این تارنما بصورت مداوم در جریان می‌باشد. بطوریکه احتمال دارد در هر دقیقه ده‌ها خبر به فهرست آخرین اخبار وب سایت اضافه می‌شوند؛ که مخاطبین می‌توانند با انتخاب سرویس یا حوزه خبری مورد نظر خود در جریان لحظه‌ای اخبار آن حوزه قرار بگیرند.

آرشیو قابل دسترس اخبار منابع متعدد با ظاهری یکپارچه

یکی‌ دیگر از مشکلات پیگیری خبرها در سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها، رابط کاربری و طراحی گرافیکی متفاوت و اکثراً غیراصولی می‌باشد بطوریکه مثلاً مخاطب جهت دریافت آخرین خبر‌های حوزه خبری مورد علاقه‌اش نمی‌داند که باید به کدام بخش از سایت مراجعه کند. این مشکل در پاتوق خبر وجود ندارد و اخبار تمامی منابع بطور منسجم و در چارچوب یک ظاهر متحد‌الشکل در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد و دسترسی به پربازدید‌ترین و آخرین اخبار هر حوزه به سادگی و تنهاً با یک کلیک امکان پذیر می‌شود.
 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3knzv3