پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/01/04 03:14
کد خبر: 8049

12هزار جهیزیه رایگان به کدام زوج ها تعلق می گیرد!؟

مدیر کل دفتر توسعه اجتماعی جوانان از اهدای بیش از 12 هزار جهیزیه به جوانان در پویش ازدواج جوانان با همراهی خیران در دوران کرونا خبر داد.

ازدواج جوانان  دغدغه بسیاری از خانواده هاست که می توان با تهیه جهیزیه ای ساده این اتفاق را عملی کرد.​


خبرداغ:شوخی 18+ فیروز کریمی در برنامه زنده با همراهی دوستانش + فیلم جنجالی

اعظم کریمی با توضیح در خصوص اقدامات انجام شده توسط معاونت جوانان و دفتر توسعه اجتماعی جوانان در سال ۹۹، برای افزایش و تسهیل ازدواج گفت: وزارت ورزش و جوانان با استناد به سیاست‌های کلی خانواده، سیاست‌های کلی جمعیت و (بند ج) ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم توسعه، به عنوان متولی اصلی در آموزش‌های قبل از ازدواج و همکار در آموزش‌های حین و بعد از ازدواج تعیین شده است. به همین منظور نیز در راستای حمایت از ازدواج جوانان اقدامات آموزشی، مشاورهای و فرهنگی را با رویکرد ارتقا آگاهی‌های جامعه جوان، توانمندسازی جوانان، تقویت نهاد خانواده و فرزندآوری و افزایش جمعیت انجام داده است.

وی ابراز داشت: در همین راستا نیز در طول این مدت برای ۱۰۰ مرکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده مجوز صادر شده است.

کریمی افزود: به علاوه در پویش ازدواج جوانان با همراهی خیران در دوران  کرونا  ، بیش از ۱۲ هزار جهیزیه اهدایی برای جوانان تهیه شده است.

وی با اشاره بر ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان به جوانان و زوجین جوان و خانواده گفت: در سال ۹۹ به بیش از ۱۱ هزار نفر به صورت حضوری توسط مراکز تخصصی مشاوره خدمات ارائه شده است.


خبرداغ:جزئیات کشته شدن 14 جوان در جاده زاهدان

مدیر کل دفتر توسعه اجتماعی جوانان یادآور شد: به علاوه به بیش از ۳۱۵ هزار نفر متقاضی نیز خدمات مشاوره رایگان در ایام  کرونا  ارائه شده است.

کریمی با اشاره بر برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی قبل، حین و بعد از ازدواج به صورت رایگان عنوان کرد: در طول سال گذشته بیش از ۶۰۰۰ کارگاه آموزشی در سطح استان‌ها و شهرستان‌های کشور به ویژه در مناطق محروم و آسیب پذیر برگزار شده است.

مدیرکل توسعه اجتماعی  جوانان  درباره توسعه فعالیت خیرین ازدواج تصریح کرد: در این راستا نیز برای ثبت و فعال سازی مجامع خیرین ازدواج اقدام شده و دبیرخانه مجمع ملی خیرین ازدواج راه اندازی و ثبت مجمع ملی، استانی و شهرستانی نیز انجام شده است.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده در راستای کمک به ازدواج موفق جوانان، توزیع بسته‌های آموزشی پیش از ازدواج توسط سمن‌ها در مناطق حاشیه نشین و محروم کشور بوده است.

مدیرکل توسعه اجتماعی جوانان درباره اقدامات انجام شده در راستای آسیب شناسی در ازدواج گفت: تحلیل و بررسی به روز آمار ازدواج و طلاق به تفکیک استان‌ها و ارسال برای مدیران کل ورزش و جوانان استان‌ها به منظور سیاستگذاری و برنامه ریزی در موضوعات مرتبط با جوانان در استان‌ها نیز از دیگر اقدامات انجام شده توسط این معاونت است.

کریمی تاکید کرد: همچنین با وزارت اقتصاد و دارایی در خصوص قانون تسهیل ازدواج جوانان و تدوین اساسنامه صندوق اندوخته ازدواج جوانان همکاری و مشارکت انجام شده تا شاهد افزایش آمار ازدواج‌ها در کشور باشیم./مهر


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/36zp92