چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/01/17 03:05
کد خبر: 8153

میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال جدید چقدر است؟

رئیس کانون بازنشستگان تهران گفت: حقوق بازنشستگان دارای فرزند به ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد.

در حال حاضر    حقوق بازنشستگان    در کمترین حد ممکن است  و آنچه مشخص است حقوق بازنشستگان نمی‌توانند از پس هزینه‌های زندگی برآیند.  البته آن طور که مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی در خصوص متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی گفته توافق اولیه با دولت انجام شده تا بخشی از مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از طریق واگذاری سهام شرکت‌های دولتی معادل حداکثر ۵۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی داده شود که از طریق آن ظرف مدت یک ماه حقوق بازنشستگان افزایش پیدا کند.


خبرداغ:منوچهر هادی به طور بی ادبانه ای زیر آب همکارانش را زد! + ویدئو

 علی دهقان‌کیا رئیس کانون بازنشستگان تهران درباره اجرای مرحله دوم متناسب سازی و رفع تبعیض میانگین دریافتی  حقوق بازنشستگان  تامین اجتماعی با سایر صندوق‌ها، اظهار کرد: حداقل بگیران دارای ۳۰ سال سابقه تأمین اجتماعی با حداقل بگیر بازنشسته کشوری باید دریافتی مشابهی داشته باشند که این مطالبه با دومین مرحله متناسب‌سازی محقق شد.

دهقان‌کیا افزود: تشکل‌های بازنشستگان برای اجرای متناسب سازی پیگیری زیادی در سال گذشته داشته‌اند و با تصویب پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات تأمین اجتماعی از دولت در سال ۹۹ اولین مرحله متناسب سازی از مرداد ماه اجرا شد.​

وی ادامه داد: پس از دو مرحله متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری شاهد ایجاد فاصله و تبعیض بین بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی بودیم که آقای سالاری بر لزوم رفع این فاصله تأکید کردند و با مصوبه بودجه سال ۱۴۰۰ و اختصاص ۸۹ هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی مرحله دوم متناسب سازی نیز امکان پذیر شد و از فروردین ۱۴۰۰ دومین مرحله متناسب سازی همراه با افزایش حقوق سالیانه بازنشستگان پرداخت می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران با بیان اینکه تبعیض سال گذشته میان  حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی  با سایر صندوق‌ها رفع شده است، گفت: در پایان سال ۹۹ نیز پرداختی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی که در روز‌های آخر سال به بازنشستگان انجام گرفت موجب رضایتمندی این اقشار شده است.

وی تصریح کرد: در جلسات متعددی که با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی داشتیم حقوق پایه و دریافتی حداقلی سایر صندوق‌ها را بررسی کردیم که بین ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است و در نهایت برای تعیین حداقل حقوق بازنشستگان دارای ۳۰ سال سابقه تأمین اجتماعی به میزان ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به توافق رسیدیم.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران گفت: بر این اساس بازنشستگانی که در سال ۹۹ مبلغ ۲ میلیون ۸۰۰ هزار تومان دریافت می‌‎کردند در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

دهقان‌کیا درباره افرادی که بیش از حداقل حقوق دریافت می‌کنند نیز گفت: برای سایر سطوح علاوه بر افزایش مصوب شورای عالی کار که ۲۶ درصد بعلاوه ۲۴۸ هزار تومان تعیین شده است، افرادی که در زمان بازنشستگی حقوقی بالاتر از حداقل دریافت کرده اند و با گذشت زمان، فاصله آن‌ها با اولین حقوق کاهش یافته است؛ ۷۵ درصد کاهش مستمری آن‌ها براساس طرح متناسب سازی پرداخت می‌شود.

وی افزود: در آخرین جلسه اعضای کانون عالی بازنشستگان با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز دکتر سالاری قول داده که حقوق بازنشستگان دارای فرزند به ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برسد.


خبرداغ:ماجرای مرگ دختر 17 ساله بخاطر سلفی با رودخانه اشک همه را درآورد!

دهقان‌کیا با بیان اینکه متناسب سازی و بهبود وضعیت معیشت بازنشستگان دغدغه چندین ساله تشکل‌های بازنشستگان بوده است، گفت: امروز شاهد تحقق این خواسته چندین ساله هستیم و در این دوره با تلاش دکتر سالاری و منابع خوبی که برای سازمان ایجاد کرد، این مطالبه چندین ساله محقق شد.

دهقان‌کیا افزایش ۱۰ برابری اعتبار وام بازنشستگان و همچنین افزایش ۷ برابری مشارکت تأمین اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان را از دیگر اقدامات بسیار مثبت دکتر سالاری برای ارتقاء خدمات به بازنشستگان دانست و گفت: در حوزه درمان نیز کار‌های ارزشمندی انجام شده و بازنشستگان بالای ۶۵ سال همه کشور و همچنین بیمه شدگان شهر‌هایی که فاقد مرکز درمانی ملکی هستند، در مراکز دولتی از درمان رایگان استفاده می‌کنند که برای این امر ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2aodk4